BF JULI 2017
Följer tråden.
Har plussat men har haft blödningar så ska ringa på måndag och boka tid för vul för att se om jag fortfarande är gravid eller om det var mf.
Följer tråden.
Har plussat men har haft blödningar så ska ringa på måndag och boka tid för vul för att se om jag fortfarande är gravid eller om det var mf.
Vill också ha vul och slippa oron! Ringde bm och berättade att jag haft blödningar i 4 dagar men fortfarande hade plus 12 dagar senare, men hon sa att det är bara att vänta ut och fortsätta testa igen...
Pratade med BM imorse som inte tyckte det lät som missfall alls, utan mer som att livmodertappen är känslig och därför blöder. Pratade med gyn innan och både sköterskan och läkaren var i princip övertygade om att det var missfall... de tyckte jag skulle ta ett nytt test om två veckor och skulle det visa positivt får jag då komma in och "få hjälp".
Jag vet inte vad jag ska tro... blir så ledsen att de kan säga så himla olika saker :(
Hur mycket/ofta blöder du?
Hoppas att allt går bra och att det fortsätter visa positivt!!
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
Vad häftigt! Grattis!
Och jag som alltid är sjukt morgontrött haha, hur ska det gå om jag får sån trötthet längre fram då...!?
De enda symptom jag känner än så länge är molande värk i magen. Det värmer och "sliter", mest i höger sida, ner mot ljumsken. Har i vanliga fall aldrig mensvärk, men antar att det är typ liknande känsla..
Har dock haft små miniblödningar, som mest några droppar eller rosa flytningar, i fyra dagar. Men läst att det också kan vara normalt. Så försöker att inte oroa mig.
Ni som testat med Clearblue digitalt med veckoindikator. Hur lång tid tog det innan ni fick 3+ veckor? Har hört att det kan ta ett tag innan det "slår över"
Testade nu på kvällen (druckit massa saft + kissat flera gånger innan) så det var kanske inte "bäst för test" just nu. Fick i alla fall 2-3 veckor, och borde fått 3+ eftersom jag precis gått in i vecka 7.. Men kanske får göra om det med morgonurin för bättre resultat.
För mig visade det 3+ exakt 4 veckor efter ÄL , då gick jag in i vecka 8 (7+...) , innan dess visade det först 1-2 och sen 2-3 .
Okej, får testa nästa vecka igen och se. :)
Är sjätte dagen nu med små små blöningar, typ som en rosa/röd flytning i trosan. Ringde 1177 som sa att man bara kan avvakta och se. Men känns inte alls kul. Även om jag vet att det kan vara normalt, så är det väl liksom ändå inget bra tecken att det inte slutar efter sex dagar??
Har också lite molvärk, mest på höger sida, men det är i princip det enda symptomen jag har. Varken illamående eller ovanligt trött.. Men man kan väl vara "låghormonare", eller vad det nu kallas? Har i vanliga fall aldrig mensvärk eller några som helst andra besvär när jag har mens, så är väl kanske normalt för just min kropp att inte ha några besvär vid graviditet heller. Egentligen ska man väl inte klaga, men blir ju rädd att det inte är något där i magen när man mår "för bra" typ..
Känns lite lugnande att det är fler som inte har jättemycket symptom. Men hade varit skönt att stilla sin oro för de där blödningarna. Blev dock nekad vul, och känner mig egentligen inte sååå orolig att jag orkar boka tid för privat vul.. Det kan ju vara typ sköra slemhinnor bara.. Antingen så är ju allt som det ska. Och annars så finns det ju ändå inget att göra åt det.
Vad säger ni om att skaffa en fb-grupp och följas åt för att ge tips och råd? :D
Tycker det är sjukt besvärligt att inte kunna ringa till bm när som helst här.. Man kan ringa vardagar mellan 7.45 och 10.00 för att få en tid att bli uppringd. Sedan får man uppringningstid nån gång mellan 10.00-10.45.. Thats it!?
Och jag har verkligen ingen möjlighet att gå från jobbet mellan 10-11, det är väldigt hektiskt just då. Och vill ju inte heller säga till kollegorna vad det är som är så viktigt just då.. ååh!
Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :)
Hur mår ni här inne?
Jag mår superbra... och det gör mig orolig... Har knappt några symtom alls, förra veckan hade jag inte molvärk i magen, men det är borta nu.. Nu har jag istället ömma bröst.. Men annars inga symtom. Har inte mått illa en endaste gång än så länge.. Känns lite läskigt att inte ha så mycket symtom, tänk om något är fel?
Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall.
Lycka till alla juli-bebisar!