• Soffiiee

BF JULI 2017

Ålder: 22

Bor: Halland

Första gången gravid: Nej, ett MA i vecka 9+0.

Om nej, hur många barn: -

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 13/11

Hur länge har jag varit gravid: 6+3

Partnerns ålder: 25

Partnerns reaktion till graviditeten: väldigt glad precis som jag!

BF-datum: 23/7-17

Symtom hittills: Ömma bröstvårtor och illamående. Smärta i ländrygg för en vecka sedan.

Vad säger ni om att skaffa en fb-grupp och följas åt för att ge tips och råd? :D

• Soffiiee
    Starlights skrev 2016-12-01 21:40:22 följande:

Finns redan flera tror jag :)

Ja det är sant :) de verkar så fulla bara haha, vet inte vart man ska gå med!
  • Soffiiee
    LillaJag06 skrev 2016-12-02 08:22:47 följande:

Blir tokig!

Uppdaterade appen och den bara kraschar konstant. Har skrivit flera inlägg och varje gång jag ska skicka för appen!

Åhh!

Iaf. Går in i v.7 idag :)

Har fått höja dosen på lergigan. Mår så illa :(

Tänkte på facebookgruppen. Den är hemlig men andra kan väl se att man är med i den?

Appen fungerar inte för mig heller när jag ska skriva inlägg! Någon bugg i den säkert.. Om en fb grupp är hemlig så kan ingen annan se att man är med i den! :)
  • Soffiiee
    LillaJag06 skrev 2016-12-02 09:31:41 följande:

Jaha tråkigt att det inte funkar. Men det är fl i ett nötskal.

Är det säkert?

Ja jag är med i olika hemliga grupper. Endast de som är medlemmar kan se andra medlemmar i den! :) dock inte med i någon BF juli grupp, hade gärna velat dock!
  • Soffiiee
    Beebii skrev 2016-12-02 23:22:13 följande:

Nope den är hemliga MEN vänner kan se att man är med i en hemlig grupp med. Fb gör gärna lite reklam och tycker det är okej att tipsa andra om vad vännerna gör... råkade ut för en kommentar jag inte är beredd på än från en kollega... så tänk er för!

Det har jag aldrig varit med om faktiskt! :o isåfall kan nog inte gruppen vara helt hemlig. Min sambo testade nu om han såg mina grupper och det gjorde han inte! :p
  • Soffiiee
    LillaJag06 skrev 2016-12-03 09:40:27 följande:

Hur mår ni här inne?

Jag mår fortfarande extremt illa men det är mer hanterbart nu när jag fick öka dosen på lergigan. Får se om jag behöver höja mer nästa vecka.

Är jättetrött med :(

Ont i fogarna. Hade foglossning tidigt sist med och har redan problem med lederna så jag kommer börja med mitt bälte snart.

Trots att jag mår väldigt dåligt känns det fortfarande overkligt emellanåt.

Längtar till ul den 12 december.

Någon mer som snart ska på vul/ul?

Vi ska på ultraljud den 14/12, längtar!!! Sedan ett till ultraljud inplanerat den 11/1, men funderar på att boka in KUB vid det tillfället istället. Inte bestämt oss ännu med kub!
  • Soffiiee
    Emelie1994 skrev 2016-12-05 09:52:11 följande:

Hej på er! Plussade med cb den 12 november och har enligt natural cycles bf 20 juli. Jag å killen är jätteglada över detta. Gick väl lite fortare än planerat men det är mer än välkommet! Nu får man bara hoppas att det går hela vägen!

Grattis! :D har BF tre dagar efter dig och är lika gammal som du :)
  • Soffiiee
    Leeandra skrev 2016-12-06 11:16:01 följande:

Ja, bara känna sig lagom gravid, . Jag har haft två MA tidigare i v. 12 & 15 men barnen dog redan i v.9 och då försvann alla symptom den veckan. Känns ganska långt att vänta tills det börjar sparka dock, men jag har just ingen anledning att få ett tidigt ultraljud heller. Lycka till idag!

Har också MA sedan innan. Barnet dog också i vecka 9 men upptäcktes i vecka 12. Är det någon "vanlig" missfallsvecka eller något? :/ är i vecka 8 nu och känner mig orolig!! Ska på ultraljud nästa vecka :)
  • Soffiiee
    Wooden skrev 2016-12-06 17:18:32 följande:

Om jag inte missminner mig är det i vecka 9 bebisen ska börja ta energi osv via navelsträngen. Kanske är annat också. Första stora steget är att hjärtat börjar slå och då finns det ju större risk för missfall och sen att moderkakan ska börja göra sitt. Tror det är två stora moment som lätt kan gå snett.

En nära väninna till mig fick MA i våras. Fostret dog i vecka 9, men dom fick inte veta förrän RUL :/ Det vill man ju gärna slippa. Är också i vecka 8 nu! Ska på inskrivning på måndag och hopps få boka tidigt ul för att säkerställa graviditetslängd och såklart höra ett hjärta picka.

Ja men det låter bekant!! Jobbigt!! Ska gå på täta kontroller hade jag tänkt för att minska oron. Visserligen så minskar det ju inte risken för missfall men kan ändå tänka mig att det kommer kännas lugnare att regelbundet se så bebisen mår bra :) det låter bra, hoppas du får tid för ul om inte allt för lång tid.
  • Soffiiee
    Sofia12310 skrev 2016-12-09 13:31:59 följande:

Aa jag känner lite som du ska nog skippa de, vi har ultraljud minst två gånger, då gör dom kub på första i v12 så de spelar ingen roll för oss så men tror inte man vill vetande och stressa i onödan. De tyckte inte in bm heller för oftast i min ålder 22 går ju allt bra!

Vet inte heller om vi ska göra kub eller inte! Vill inte oroa sig i onödan om det nu är lite sämre siffror men ändå en frisk bebbe. Däremot kan det vara skönt att vara förberedd, kan inte bestämma mig.. är också 22 år :)
  • Soffiiee
    Sofia12310 skrev 2016-12-16 18:20:42 följande:

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

Jag har fått mer värk senaste två veckorna! Och även mer illamående. Vecka 10 på måndag :) varit på ett ultraljud och det såg bra ut! :D
Svar på tråden BF JULI 2017