• AM78

BF JULI 2017

Hej

Hoppar gärna in här. Bf 14 juli 3 mf i bagaget 1 innan vi fick vår dotter 2012 och två i år. Äter trombyl tar lutinus och hoppas verkligen på att det ska gå vägen nu. Jag är 38 år

• AM78
    Haiduchi skrev 2016-11-04 19:36:08 följande:

Hej!

Hoppas det går bra!

Är det för att öka chansen att det ska stanna kvar eller vad gör de medicinerna?

Hej

Tack!Ja lutinus är gulkroppshormon för att stödja graviditeten och trombyl är blodförtunnande för att undvika blodproppar.
  • AM78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 22:46:10 följande:

Då är vi lika gamla

Eller nästan..blir 38 i december!

Haha jag med faktiskt.Den 22/12

försöker bara vänja mig vid tanken på 38
  • AM78
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-07 18:02:09 följande:

Hej!

Jag hoppar in här! Hoppas det är ok. Jag är gravid i vecka 6 (5+0) idag. Precis i början alltså. Jag har BF 9 juli. Jag har två barn som är 5 respektive 7 år gamla och går allt vägen denna graviditet bli det alltså barn nummer 3. Jag hade 3 missfall i rad under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. De hände i v 15, v 6 och v 7 så jag har väldigt svårt att känna någon glädje just nu. Tar en dag i taget.

Nästa måndag ska jag på inskrivning och anledningen till en sådan tidig inskrivning är för att jag ska få göra ett VUL i vecka 8-9. Sedan blir det KUB-testet efter det.

Brösten ömmar och jag får en smått influensaliknande känsla på kvällarna. Trött, nja, det är jag oftast ändå, haha.

Ska bli kul att följa er andra och jag hoppas innerligt att våra små frön vill stanna kvar hos oss.

Hälsningar Johanna

Hej

Grattis! Vet precis hur du känner det efter 2 missfall i år villl jag bara gå i ide och vakna v.20 typ.

Den här gången ska det gå vägen.tänk bara positiva tankar .
  • AM78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-12 13:05:45 följande:

Vet inte vad jag ska tro...innerst inne vet jag väl nästan säkert att det är missfall på g, eftersom de börjat såhär innan, men blir ändå något osäker nu..

Fick ju rosa på pappret varje toabesök igår och både rött och brunt blod när jag "tryckte" upp pappret. Inget blod som rann och så...

Förväntade mig värsta forsen imorse när jag vaknade, men idag har det inte ens kommit rosa på pappret...än...

Har ganska ont i magen, men om det är normalt eller inte vet jag ej..

Dock mår jag illa igen och bröstvårtorna är fortfarande ömma. Tror ni det finns hopp ändå?

Har det inte kommit klumpar så verkar det hoppfullt att det inte var ett mf. Håller alla tummar för dig!
  • AM78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-14 22:17:11 följande:

Suck...rosa på pappret ikväll igen...orkar inte detta!! Nu vill jag veta om allt är bra eller inte!!

Fy så jobbigt! Även om det oftast är ofarligt så ger det ju sån ångest. Särskilt när man har dåliga erfarenheter. Kan du inte få komma tidigare på vul? Det är ju så jobbigt att inte veta. Håller tummarna för dig.
  • AM78
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:56:55 följande:

Förstår den blandade känslan då jag har samma inför mitt vul. Längtar tills på tisdag då jag äntligen ska få min tid.

Hur går det med ditt illamående?

Jag har också tid på tisdag. Supernernervös. Lycka till!
  • AM78
    linneaa95 skrev 2016-11-20 17:16:41 följande:

Har tagit två digitala, första testet tog jag för två veckor sen visade (1-2) sen två vanliga testet i veckan (fick två sträck) sen digitalt igår igen (2-3) jag har ju i te haft mens sen i början på oktober, mina bröst är dubbelt så stora, äter i massor och gråter för allt.

Men hur kan man se så jäkla fel? Något borde väl finnas? Eller ska jag vänta tills magen står rätt ut eller ska jag leva på mitt liv som "vanligt" och ignorera grav testerna?

Be om blodprov och nytt vul. Risken finns att det är utomkveds. Stå på dig och lycka till
  • AM78

Alltså jag mår så fruktansvärt illa. Ondansetron hjälper knappt och lergigan comp är som att ta en sömntablett. Någon som fått prova pimperan? Jag har det utskrivet sedan tidigare men vet inte om jag vågar ta det??

Svar på tråden BF JULI 2017