BF JULI 2017
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
Verkar som det ändå är rätt många som inte känner så mycket? Den här graviditeten skiljer sig mycket från början av min förra graviditet. Å andra sidan kommer man ju inte ihåg ett smack! Jag är iaf snart i vecka 8 och har molvärk (lindrig) till och från, är hungrig och har huvudvärk. INGET i brösten, men det kanske kom senare förra gången...
GrönaDruvan: Kan inte ens föreställa mig allt som rör sig i huvudet! Måste vara kaos. Förstår att det känns väldigt speciellt. Graviditetsmässigt får du kanske försöka tänka att iom att det är en riskgraviditet blir det tätare kontroller och mycket uppföljning. Det blir man ju tryggare av iallafall. Förstår om du känner efter extra mycket osv. Förhoppningsvis kan du känna dig lugnare när du hunnit smälta beskedet mer.
Gällande situationen när barnen kommer har jag inget bra råd :p Tvillingar har ju fötts förut och vissa har ju hur många barn som helst men fån ändå ihop livet. Det kommer gå kanon!
...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...
Kul att få lite info om alla andra :)
Ålder: 27
Bor: Södermanland
Första gången gravid: Nej
Om nej, hur många barn har jag: 1 son på 14 månader
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 14/11 (Misstänker nära BIM pga svaga testresultat, vet inte exakt när BIM var pga långa cyklar)
Hur länge har jag varit gravid: 6+6
Partnerns ålder: 25
Partners reaktion på graviditeten: Tycker det ska bli väldigt kul
BF-datum: 20 juli (Ytterst osäkert eftersom jag varken vet sista mens/ÄL eller BIM)
Men oj, mina symptom kom ju inte med!
Symptom hittills: Molvärk, huvudvärk, taskigt tålamod, hunger, lite illamående.
hej igen allihopa! hur mår ni? jag gick in i vecka 7 igår.. har så mycket blandade känslor. är det normalt, har ni också det? mycket oro för hur det ska gå, på torsdag ska jag på hälsosamtal hos bm. vad gör dom på ett hälsosamtal? är det inskrivning då också? bokar man nån tid för ultraljud osv? vi har första ultraljud i v 12-14 i mitt landsting.
mina symtom kommer och går lite, mår illa till och från ibland extremt samma sak med brösten. kissinödig och hungrig jämt, men känner liksom ingen "växt värk".
Har också MA sedan innan. Barnet dog också i vecka 9 men upptäcktes i vecka 12. Är det någon "vanlig" missfallsvecka eller något? :/ är i vecka 8 nu och känner mig orolig!! Ska på ultraljud nästa vecka :)
För mig var det ju också så att alla symptom försvann, så om illamåendet, tröttheten och ömheten i brösten håller i sig så kommer jag inte vara orolig. Har också haft på känn att något är fel de gånger det varit fel, så missfallen har ju varit fruktansvärda men inte helt förvånande. Den här gången känns det som en frisk och stark graviditet, men det är klart att oron finns där ändå.
Ja, båda gångerna upptäcktes av att jag började blöda och åkte in för kontroll. Det första v. 12 och det andra i v.15, fostren döda sen v.9. Men jag kände ingenting efter v.9, inga ömma bröst, inget illamående, ingen trötthet. Gick inte upp i vikt, och jag går upp mest i början. Kunde inte känna att livmodern hade växt upp ur bäckenet efter v.12 vid mitt senare MA. Å andra sidan mådde jag fantastiskt med mitt första barn hela graviditeten så det kan ju gå hur bra som helst det med. Prata med MVC på måndag om du är orolig, så hoppas jag att de kan hjälpa dig.
Någon som funderat på namn än?
När dom säger att det blir "säkrare" efter vecka 12, menar dom vecka 12 som från vecka 11+0 eller 12+0?
Är i vecka 10+3 nu men tycker tiden går så långsamt veckorna vecka 12:)
Är dock orolig eftersom mina symptom minskat sen vecka 8 typ och nu känner jag nästan ingenting..
När dom säger att det blir "säkrare" efter vecka 12, menar dom vecka 12 som från vecka 11+0 eller 12+0?
Är i vecka 10+3 nu men tycker tiden går så långsamt veckorna vecka 12:)
Är dock orolig eftersom mina symptom minskat sen vecka 8 typ och nu känner jag nästan ingenting..
Idag var jag på första besöket på mvc och barnmorskan sa "ja, du hade oregelbunden mens, då får vi ta och boka in ett tidigt ultraljud!" Puuuh! Behövde inte argumentera eller ens fråga. Så ska dit på ul den 22/12! Inskrivning med prover osv den 23e. Känner mig redan mer gravid än imorse! Haha :)
Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10
Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .
Inget arbetsnamn på det lilla livet här ännu. Men igår på ultraljudet kallade vi den räkan :). Får se vad det blir sen.
Ngn mer som är otålig och vill komma till i alla fall vecka 15? Nu är min mage som ett spänt
klot med luft haha. Känns som att kollegorna tittar. Ser fram emot när det är en "riktig" gravidmage och att man outat det för alla. Massa smusslande just nu.
Jag har nu äntligen fått tag i en privatklinik, så på tisdag när jag är i vecka 10 (9+2) så ska jag få se den lilla grodan för första gången! 1200kr kostar det men det är det värt :) orka vänta till slutet på februari för att få göra ett liksom.
Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?
Här är det! 100% Chardonnay, framtaget av Rickard Juhlin.
www.pernod-ricard-sweden.com/hitta-dryck/Vin/Mousserande/Richard-Juhlin-Blanc-de-Blancs-non-alcoholic/