• Joline84

BF JULI 2017

Delilah2001 skrev 2016-12-11 22:19:37 följande:

Lider med er som är så illamående!

Är i vecka 9 nu, mår lite illa ibland, särskilt när jag är hungrig, men inte så farligt. Med ettan mådde jag inte illa en enda gång, med tvåan mådde jag illa konstant mellan vecka 10 - 16, om jag inte minns fel.

Trött är jag, och har väldigt svårt för lukter. Dessutom har jag haft ett hemskt humör senaste tiden. Gråter och är arg, som värsta pmsen. I morse hade min sambo skalat kokt ägg, och det luktade vidrigt. Jag överreagerade och började gråta för att jag tyckte att han var oförstående när jag klagade på lukten. Typiskt mig nu i helgen har varit att jag blivit arg för småsaker och sen fått dåligt samvete och storgråtit.

Det beteendet är verkligen inte likt mig. Måste väl vara hormoner?

Tror att sambon och barnen tycker det ska bli skönt att gå till jobb respektive skola i morgon efter denna helgen...

Det är helt klart hormoner. Jag känner själv av det väldigt mycket nu. Har varit irriterad på barnen och gråtit över allt o inget. Du ska inte ha dåligt samvete. Förklara för familjen vad det beror på, om dem inte redan vet. Illamående har inte jag heller besvärats av, varken tidigare graviditeter eller nu. Det bara finns där i bakgrunden, men det håller sig oftast borta. Väldigt skönt, då det måste vara hemskt att inte kunna äta och få energi, som verkligen går åt nu.
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

Jag blev nyss tillbakaflyttad 13 dagar. Jag gissar att min ägglossning var senare än 14 dagar efter mens och att det tog 1 vecka innan ägget fäste i livmodern. Har alltid blivit tillbakaflyttad tidigare. Tycker inte du ska oroa dig.
  • Joline84
    Elliot0300 skrev 2016-12-16 10:19:45 följande:

Var på ultraljud för 2 dagar sedan och allt såg jättefint ut! hjärtat pickade på bra osv.

Idag vaknade man upp till bruna flytningar/blödningar. Inte särskilt mycket men tillräckligt för att göra en orolig :(

Men det ska vara rätt vanligt i början väl? Har haft missfall tidigare men då fick jag ljusrosa flytningar först och sedan färskt blod.

Håller alla mina tummar :(

Om du fick det 2 dagar efter kan det ha varit att du är lite skör och fick det efter själva undersökningen om du gjorde vul? Eftersom det var gammalt blod så borde det ju synts nått på ul om nått var tokigt. Tror inte du behöver oroa dig. Mina MF har också startat med rosa, sedan rött.
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2016-12-16 17:31:59 följande:
    Hur kommer det sig att man får göra glykostest?
    Det kan vara bla för att man tidigare fått ett barn som väger mer än 4500 gr då dem vill utesluta grav diabetes.
  • Joline84
    narie24 skrev 2016-12-16 18:44:38 följande:
    Min son vägde 4500 så då är man väl i riskzonen...
    Ja precis på gränsen då. Min första vägde 4700. Fick i graviditet nr 2 göra glukosbelastning. Visade inte på nån graviditetsdiabetes. Nr 2 vägde 3800. Glokusbelastningen var vidrig. Och då hade jag inget illamående innan. Skulle inte göra det igen.
  • Joline84
    Summerchild skrev 2016-12-16 21:00:27 följande:

Alla mina blir 4500 minst...

Men nu vill jag säga det är sjukt svårt när jag lyckas ha i blodsocker 2.7 nästan varje dag ....det är hemskt när jag inte begriper varför å att jag inte känner det .... dåligt för fostret?

Är du frisk eller har du diabetes? Tänkte på varför du tar blodsockret varje dag? 2,7 låter väldigt lågt. Pratat med bm om det?
  • Joline84
    Summerchild skrev 2016-12-16 22:23:08 följande:

Jag har gjort det å jag har diabetes .... men får inget styr på det .... kanske dröjer innan jag får rätt dos lr vet inte varför jag klantar mig... skäms inför dietisten .... nån annan som har problemet lr bara jag?

Okej. Skämmas ska du inte göra. Dem får väl hjälpa till så du hamnar på ett bättre värde.
  • Joline84
    Noccis skrev 2016-12-17 11:51:13 följande:
    Åhh jag fruktar den där jävla belastningen Hur ska jag kunna fasta i 12 timmar innan?? Blir inte mycket sömn söndag till måndag skulle jag gissa på.
    Men Bm sa också att om det verkligen inte funkar kan man få ta hem en maskin och testa med. Har du hört något om det?
    Nej det har jag inte hört som ett alternativ. 2 ggr under graviditeten fick jag göra det. Enda tipset jag har om du gör det är att blanda med kallt vatten och ha citron i. Blur mindre äckligt då.
  • Joline84

Sosozo - BF 4 juli. Stockholm.

Acinnaleh - BF 4 juli Närke

Gröna Druvan - BF 7 Juli Halland

Noccis - BF 12 juli Stockholm

Gameofthrones BF 12 juli Valdemarsvik

Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland

Joline84 - 26 juli Södermanland

vet hur det känns- Bf 27 juli. Västerås

sobrio88 - Bf 28 juli. Värmland

Elliot0300 - BF 29 juli Malmö

Basio - BF 30 juli Skåne