• Noccis

BF JULI 2017

Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.

Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
    Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
    Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.

Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.

• Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-11-27 19:01:33 följande:
    Förstår dig precis! Har i två veckor mått likadant. Nästan så man ångrar sig att man blev gravid ibland... Det är så hemskt att må så illa.
    Idag är första dagen på två veckor som jag vaknade utan att må illa och har under dagen mått ok. Illamåendet har funnits där, men jag har t.o.m kunnat äta!
    Vet inte om det är för att jag är tvungen att vara "pigg" och alert eftersom jag jobbade 7.30-21.30 igår och samma tid idag... Igår verkligen tvingade jag i mig mat ofta på rasterna även om det kändes som jag skulle spy. Alternativet var ju att må lika illa men bli sjukligt trött..det funkade, mådde lite bättre efter varje mål mat även om det gick över fort...
    Har haft extremt ont i tarmarna ett dygn också, men det hade också försvunnit imorse, och det tror jag beror på att jag tvingade i mig mat och inte bara flytande föda..
    Får väl se om jag får tillbaka mitt extrema illamående nu när denna jobbhelgen jag fasat för snart är över, eller om jag har sådan tur att det kanske lättat för gott!
    Fy fan! Hur orkar du jobba när det är så?
    Jag är ny på jobbet och tycker det känns jätte jobbigt att inte kunna jobba alls just nu. Hoppas ju på att det lättar snart så man iaf kan göra något på dagarna så tiden går lite fortare :-P
  • Noccis
    FrökenMp skrev 2016-11-27 21:15:34 följande:
    Sådär mådde jag i vecka 6, 7 och början av vecka 8. Nu är jag i vecka 9 och mår mycket bättre. Har inte spytt på tre dagar (peppar peppar) och orkar göra saker på dagarna även om jag fortfarande har minskad aptit och känner av en slags "bakfylla" nånstans där bak om du förstår vad jag menar. Men den är lätt att ignorera så länge jag får i mig vatten:)
    Tack för att du skrev det. Nu får jag hopp! Är i början på vecka 8 nu så hoppas att det blir bättre.
    Blir bara livrädd att det inte ska bli bättre vilket säkert förvärras av alla hormoner och den känslostorm som ändå blåser inom mig just nu :-P
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-11-27 21:48:02 följande:

Det har jag knappt orkat. Gick nästan dubbelvikt på jobbet igår, hade så sjukt ont i tarmarna och mådde så illa, men jag har fått bita ihop. Tog bort några timmar i torsdags pga att jag inte orkade faktiskt...
    Nu är iaf dessa monsterpass klara men imon jobbar jag 7-15, så inte mycket vila mellan. 36 timmars jobb på 3 dagar, helt sjukt. Nu är det ju inget jobb man sover på direkt heller..

Usch. Hoppas det lugnar sig för dig så du får återhämta dig lite.
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-12-04 11:27:21 följande:

Nu äntligen sitter jag vid datan, går ju inte att svara från mobilen. Den loggar ju bara ut....
    Hur mår alla? Jag mår fortfarande illa, men något bättre igår, fast vill helst bara sova och vila...
    Fick strunta i jobbets julbord på liseberg igår, och det var något som jag verkligen sett fram emot, så det var synd...
    Känner ni eran livmoder än? Jag känner när jag ligger ner på rygg. Halvvägs upp till naveln. Känns ju lite mysigt när man tänker att det ska bli bebisar, samtidigt som det är skrämmande då man inte alls vet vad som händer där inne. Imorgon ska jag till läkaren på ultraljud där hon ska kolla hur allt ligger till. Om tvillingarna har någon skiljevägg och om de har samma moderkaka osv... nervös.

Åhh va kul med tvillingar! Grattis.
    Jag ska på UL imorgon och det känns jättebra. Har mått så sjukt dåligt och varit soffliggandes i över 2 veckor nu så ska bli skönt att få se den lilla så kanske det är lättare att ta allt illamående och trötthet sen.

Jag känner inte min livmoder än men jag är så otroligt svullen om magen så svårt att känna något. Vaknar ofta mitt i natten för att jag mår illa och har ont i gallgångarna så börjar tryta väldigt i humöret när man inte får sova rätt.

Nåväl, det är bara att hålla ut och hoppas att bäbisen mår bra iaf.
  • Noccis
    Leeandra skrev 2016-12-06 10:43:36 följande:

Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?

Jag gör ett för att jag fick missfall i somras så då är dom snälla mot mig antar jag och låter mig göra ett tidigt Ska göra ett idag och är i vecka nio.

Jag mår också fruktansvärt illa och har varit soffliggandes i över 2 veckor nu. I somras när det inte blev något så mådde jag hur bra som helst så jag förstår dig i hur du tänker Fast man kanske kunde få må bara lite illa?
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:04:26 följande:

Snart 4 veckor med illamående, ge mig styrka!!!

Jag känner verkligen med dig! Jag är dock bara på 3 veckor illamående. Iaf sådär illa så det känns som om spyan väntar i halsen.
    Det jobbigaste är nästan att min mage hela tiden kurrar men det är nästan omöjligt att få i mig mat. Har ingen hunger alls.

Men jag känner ändå en liten skillnad senaste 2 dagarna, får korta perioder när jag mår bättre. Hoppas det blir bättre för dig snart också
  • Noccis
    Maceka skrev 2016-12-08 11:25:49 följande:

Hej! Här är en till som mår riktigt illa.

Mår illa från det jag vaknar till klockan 5 -6 på em/kvällen, då går det över litegrann.. det är så vidrigt att må såhär dåligt konstant, man vill ju vara glad åt graviditeten men är helt slut och orkar knappt glädjas... har varit ledig en vecka nu från jobbet och jag fasar över hur det ska bli när jag kommer tillbaka.. har inte berättat för någon där ännu men man blir ju nästan tvungen när man är tvungen att sätta sig ner varannan minut..

hur har/hade ni gjort? Berättat eller hittat på nått?

Kram till er alla tappra själar ??

Jag håller helt med dig, det är svårt att vara riktigt glad när man mår skit.
    Jag blev sjukskriven p.g.a. illamåendet. Hade inte tänkt berätta på jobbet innan det börjat synas på magen men hade ju inte så mycket att välja på.

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart.
    Styrkekram!
  • Noccis
    Maceka skrev 2016-12-08 18:21:06 följande:
    Hej och tack! Så skönt för dig att du blev sjukskriven. Var det svårt att få en sjukskrivning?

Nej precis, tänkte göra samma som du att vänta lääänge tills det inte gick att dölja längre. Mam tänker ut nån slags solskenshistoria att mam sla välja ut den rätta dagen och gotta sig i alla fina reaktioner man får.. nu blir det väll till att berätta mellan hulkningarna medans kollegan står och dricker morgonkaffet som jag nästan svimmar av bara lukten..
    Nej jag sa bara till läkaren som det va, att jag aldrig vet när jag ska spy för det känns som om jag har spyan i halsen hela tiden och att jag är trött och mår generellt inte så bra. Har väldigt svårt att få i mig mat också.

Ja man har ju en bild på hur allt ska gå till, jag skulle vara sån där strålande gravid kvinna men tji fick jag
  • Noccis
    babydreams skrev 2016-12-08 20:44:52 följande:

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Har din barnmorska sagt att du måste vänta?
    Jag bad om ett tidigt ultraljud eftersom jag hade ett MF i somras och var orolig och då bokade hon in ett åt mig redan nästa dag.
Svar på tråden BF JULI 2017