• sobrio88

BF JULI 2017

Hoppar på den här tråden om det går bra? :)

Är gravid med andra barnet i v 7+4 troligtvis. Datumet är osäkert så får ett mer rätt datum vid ultraljudet i v13. Men som det ser ut nu så är det Bf i slutet av juli och själv är jag född 27 juli så jag hoppas verkligen inte på just det datumet ;)

Just nu känns det så avlägset till sommaren men om det är som förra graviditeten så går dom första 15-20 veckorna i slowmotion och sen rasslar det bara till och så är barnet helt plötsligt så har man ett barn som är nästan 2 år gammal :D

Ska bli kul att följas åt iaf ( om jag får hänga på er alltså ;))

• sobrio88

Ålder: 28

Bor: Värmland

Första gången gravid: Nej

Om nej, hur många barn: en son på snart 2 år samt en bonus

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 25/11, ingen aning :D

Hur länge har jag varit gravid: 7+4

Partnerns ålder: 33

Partnerns reaktion till graviditeten: Först vägrade han tro på det, men nu är han glad ;)

BF-datum: 27 juli (osäker på mens så det är lite osäkert)

Symtom hittills: har mått illa, extremt trött. Om det är som förra graviditeten så är dom första 12 veckorna a piece of cake och sen ett helvete fram tills förlossningen, men jag hoppas att jag fortsätter må förhållandevis bra :)

• sobrio88
    Leeandra skrev 2016-12-13 07:33:18 följande:

Grattis och välkommen! Jag ska säga att helt plötsligt är ens lilla bebis på 3 kg 14 år och växer snart om sin mamma . Det är den enda klyschan om barn som jag tror är sann; att det går så fort. Lite nyfiken på varför graviditeten efter v 12 är så hemsk?

Tack :) haha ja de stämmer verkligen.

I v 12 så hamnade en nerv i kläm eller något (det var inte foglossning men det påminde om det) så om jag gick 10 min på en dag var jag sängliggande sen. Lite jobbigt för en som alltid levt aktivt. Så sjukskrivning i ett halvår först och aldrig haft en sjukdag i hela mitt liv :/

Sen var det återkommande uv som gick över i njurbäcksinflammationer och havandeskapsförgiftning så spenderade mycket tid på sjukhus. Återigen rätt påfrestande för någon som aldrig är sjuk ;)

Men nu håller jag tummarna att det blir bättre denna graviditet :)
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:16:59 följande:

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Vi ska kolla :) Vi gjorde det med pojken också :)

Alla syskon och kusiner till ärtan där inne är pojkar så vi får väl se vad det blir. Jag har iaf sagt till sambon att han bara kan tillverka pojkar ;)
  • sobrio88
    Delilah2001 skrev 2016-12-17 13:18:59 följande:

Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?

Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*

Går in i vecka 10 i morgon.

Jag har inte heller några symtom nu förutom att jag redan kännt av fogarna (suck...)

Var på fest igår och så plockade dom fram en tequila rose.. Blev så sugen så jag nästan började dregla, haha :D
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2016-12-18 10:12:45 följande:

Jag började grina av nån slags besvikelse att fått 2a flickan ...tog reda på det viset 26 ... men tog mig samman å sa deg är ju ett efterlängtat barn ...bara hon är frisk ...å lite övertalning till mig själv så mådde jag bra igen .... och jag är glad att jag fick veta könet under graviditeten än vid förlossningen.... vet aldrig hur det slutat då......knäpp morsa egentligen. Ung å dum.... 20 år bara ...tar för givet allt

Det är väl klart att man ska få hoppas, när barnet väl kommer älskar man individen, inte könet iaf :)

På sätt och vis så hoppas jag att det blir en pojk, det skulle vara smidigt med rum och kläder och sånt. Dessutom kommer det en liten killkusin till våren som det blir ca 3 månader emellan :) men å andra sidan börjar det bli fruktansvärt mycket pojkar nu i släkten så det skulle va kul med en tjej, haha :D
  • sobrio88

Sosozo - BF 4 juli. Stockholm.

Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland

sobrio88 - Bf 28 juli. Värmland

Svar på tråden BF JULI 2017