• basio

BF JULI 2017

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

• basio
    Treansresa skrev 2016-11-23 20:39:54 följande:

Grattis och välkommen hit:)

Mina två har också kommit tidigt så hoppas denna också vill göra det. Har fått mina i 37+3 och 37+0. Mina barn är 7 och 9 så väntar också en sladdis nu:) dock med en ny karl som också har större barn.

Tack! Mina kom i 36+0, 36+4 och 37+3 och jag hoppas givetvis på något liknande nu. Har också en ny pappa till denna knodden. :) Lite läskigt att börja om.
  • basio
    Haiduchi skrev 2016-11-23 21:08:55 följande:

Grattis vad kul!

Räknas 6 år mellan barn som sladdis?

Lite på gränsen kanske! Men nästan på! :)
  • basio

Har inte skrivit så mycket, men läser och är med på ett litet hörn så vill gärna presentera mig lite.

Ålder: 34

Bor: Skåne

Första gången gravid: Nej, sjunde graviditeten

Om nej, hur många barn: Tre barn

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 17/11, äl +9

Hur länge har jag varit gravid: 5+3

Partnerns ålder: 34

Partnerns reaktion till graviditeten: Väldigt glad! Hans första barn.

BF-datum: 30 juli 2017 (alla mina barn är prematura så vi får se ...)

Symtom hittills: Ömma bröst, molvärk (avtagit nu), trött, otroligt hungrig, foglossning

• basio

Någon mer som redan dras med foglossning? Jag har haft känningar i en vecka, men för tre dagar sen slog det till rejält. Jag har haft foglossning vid alla mina graviditeter, men det var värst vid den tredje. Då började det i V8 och jag blev sjukskriven omkring v23. Nu är jag bara i V6, 5+4, så det känns inte lovande ...

• basio

Jag ska göra ett vul den 20/12 helt enkelt för att vi vill se att där är en levande bebis. Sen blir det kub och om vi får dåliga siffror på det ska vi göra nipt, vilket vi får bekosta själva. Men eftersom min man eventuellt har genetisk risk för kromosomavvikelser vill vi veta vad vi står inför. Vi har även fyra barn redan och det hade inte varit rätt mot dem att sätta ett svårt sjukt barn till världen.

Sen blir det rul förstås. Jag har gjort många ul under mina tidigare graviditeter pga diverse komplikationer och jag har tre fullt friska barn. Så jag är inte särskilt orolig för ultraljuden i sig.

• basio

Vad kul att läsa att vi är några stycken som ska få en sladdis. Och att ni också "oroar" er lite för att börja om med vaknätter, blöjor osv. Men jag inbillar mig att det kommer vara stor skillnad på att ha en bebis nu mot vad det var när jag var 21. En annan ekonomisk grund och en annan stabilitet i tillvaron. Och att syskonen är stora! våra kids kommer vara 13, 13, 12 och 9 när bebisen anländer.

• basio
    Leeandra skrev 2016-12-14 08:18:49 följande:

Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .

Vår heter Pralin. Det var min mans favoritglass när han var liten, medan jag mer tänker på en liten chokladpralin.
  • basio

Sosozo - BF 4 juli. Stockholm.

Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland

sobrio88 - Bf 28 juli. Värmland

vet hur det känns- Bf 27 juli. Västerås

Gröna Druvan - BF 7 Juli Halland

Basio - BF 30 juli Skåne

Svar på tråden BF JULI 2017