BF JULI 2017
Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10
Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10
Haha luktar pest i munnen på honom... han röker å sådär... men nu är han sjuk å man kan skylla på varför man inte behöver pussas .... men man kan ju ge lite massage med väldoftande oljor ....hur godis blir han inte då ? Sen duschar man tillsammans tvättar han ren och blir god natts sömn ...lycka till gröna druvan!!!
Hoppar på den här tråden om det går bra? :)
Är gravid med andra barnet i v 7+4 troligtvis. Datumet är osäkert så får ett mer rätt datum vid ultraljudet i v13. Men som det ser ut nu så är det Bf i slutet av juli och själv är jag född 27 juli så jag hoppas verkligen inte på just det datumet ;)
Just nu känns det så avlägset till sommaren men om det är som förra graviditeten så går dom första 15-20 veckorna i slowmotion och sen rasslar det bara till och så är barnet helt plötsligt så har man ett barn som är nästan 2 år gammal :D
Ska bli kul att följas åt iaf ( om jag får hänga på er alltså ;))
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
Hade värsta mensvärken i natt och idag känns magen så mycket större, nån mer som känner av växtvärk nu?jag är i v 10+6
Oj, oj! Nu har jag verkligen utmanat ödet...
Köpte första saken till bebisen, redan. Men kunde bara inte låta bli! En jättefin åkpåse på rea för bara 174 kr (ord pris 849 kr )
Blir ju en liten sladdis, så har knappt några bebisgrejer kvar från de stora barnen.
Jag måste erkänna att jag också börjat småhandla. Hittat något fynd nu i kalendrar och på blackfriday. är en sladdis här med så har inget kvar.
Fy farao vad jag har mått illa idag. Tvungen att sjukanmäla mig. Kunde inte gå upp ur sängen innan kl 12 typ. Kände mig helt vidrig, inte tvättt håret på tre dagar pga hat mot schampot (inte hunnit köpa parfymfritt). Tog ett bad, åt lite lunch, tvungen att lägga mig igen.. nu har jag tagit en Postafen och ligger i sängen och samlar kraft. Ska hämta på dagis och skola och mannen är på julfest med jobbet ikväll. Uuuuuuuurs....
Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!
Härligt för er som har mindre symptom!
Mitt illamående och trötthet har ju också avtagit något, men jag mår fortfarande illa och är fortfarande trött, även om det är överkomligt. Längtar dock till jag kan börja äta ordentligt och känner för mat igen. Har fortfarande svårt för mat, fast det går att få i sig hyfsat mycket även om det mest består av gröt i alla former, yoghurt och frukt. Bättre än inget.
Jag är mest orolig över mitt magont. Sitter mest mellan naveln och revbenen och på vänster sida. Har mycket växtvärk också, men det känns inte som den mest onda värken har med "bebis magen" att göra. Hoppas jag.
Oron har ju tagit över mig. Tänker mycket negativa tankar att denna graviditet inte kommer gå bra. Det är ju ändå 10-15% risk att mina tvillingar kommer få ttts. Det är ju rätt stor risk. Får de ttts så är ju risken rätt stor att någon eller båda dör. Jag, dum som jag är, googlar ju massa på detta nu.
Självklart går ju de flesta tvillinggraviditeter bra, men kan jag ha sån tur?
På tisdag ska jag på inskrivning, och idag gick jag in i vecka 12.
Två veckor sedan jag gjorde ultraljud och hade så gärna velat göra ett NU efter jag fått ont i magen för att se så allt är bra. Men det blir att vänta 2 veckor till på det..
Ska fråga bm på tisdag om hon kan se om vi kan höra hjärtljuden. Vet att det kanske inte hörs, men kanske...
GrönaDruvan - kanske redan är uteslutet eller helt fel, men det kan inte vara förstoppning? Tarmarna trycks ju bakåt en hel del.
Urs ja det är drygt när man fastnar i oro. Men det kommer gå bra ska du se. Passa på att fira tvillinggraviditeten, det vinner man alltid på! Än så länge finns ingen anledning till oro? Antagligen så kommer det bli toppen bra, om om det mot all förmodan blir något knas framöver då kommer du inte känna dig bättre för att du lagt tid på att oroa dig. Äh. Så försöker jag själv tänka iaf.
Tack för alla stöttande ord. Ska försöka vända mina tankar. Låter ju mycket bättre med 85-90%!!
Sosozo - BF 4 Juli
Gröna Druvan - BF 7 Juli
Kan någon kopiera in mig, vet inte hur man gör..kommer inte ihåg alla om jag ska skriva ur minnet
Gröna Druvan - BF 7 Juli Halland