Inlägg från: Johanna_Nr3 |Visa alla inlägg
  • Johanna_Nr3

BF JULI 2017

Haiduchi skrev 2016-11-13 19:53:09 följande:

Hur är det med alla?

Just nu sitter jag med illamående. Det är typ det varvat med väldigt mycket växtvärk som huvudsymptomen är just nu. Virrig ör jag lite sen innan, haha

Hej!

Inget mer rosa på pappret sedan i tisdags (enda gången). Imorgon ska jag träffa barnmorskan och få tid till ett VUL till förhoppningsvis veckan därpå. Går ju in i vecka 7 imorgon. Har faktiskt mått lite illa till och från under helgen men mitt tydligaste symtom är onda bröstvårtor. Trött är man ju ändå som mamma:)

Så jag hoppas vidare, kan inte göra mycket mer än just hoppas att allt är bra med mitt frö.

Vi hörs! Sov gott.
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-14 13:34:30 följande:
    Usch fy...mera blod idag och akut illamående! Somnade en stund på soffan och skulle gå på toa efteråt. Nu på jobbet och hoppas att det inte blir mer! Fan fan fan var ju så här för ett år sedan när jag fick missfall. Jag orkar bara inte...ska det vara så svårt att få vara glad ett tag då...
    Åh nej!

Håller tummarna för dig!
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-14 18:54:39 följande:
    Nja det kommer lite grann fortf men skulle inte säga stört lödning. Har inte ont eller så heller. Fortfarande väldigt ömma bröst oxå. Har menskopp i så ser om det kommer klumpar (då är det troligen mf) men inget sånt ännu. Är i v6 (5+5) är det för tidigt att göra vul då? Funderar om jag kan ringa gyn akuten imorgon
    Tyvärr är det lite tidigt att kunna få se ett hjärta slå. Många BM vill ju att man ska gå 7 hela veckor innan man gör första VUL. Jag har fått tid för VUL den 23 november. Då kommer jag vara i vecka 8 (7+2). Usch så nervöst! Nu håller jag bara tummarna fram tills dess. Som sagt, ett steg i taget.

Sänder positiva tankar!
  • Johanna_Nr3
    linneaa95 skrev 2016-11-14 19:59:37 följande:

Ska göra mitt första ultra ljud på torsdag, privatklinik. Passerat vecka 7 då.

Lite små nervöst, men ni som haft tidigare graviditeter. Hur stor chans är det att fostret klarar sig om dom ser ett hjärta?

För jag och min pojkvän ska till London nu i december och vill vara "beredd" ifall jag får missfall då, att jag kan ladda upp.

Första gången jag är gravid, hört att man får oftast missfall då men det kanske är en myt?

Jag vill vara ärlig och säga att få se ett hjärta slå i vecka 7-8 ( eller senare) behöver inte betyda att allt kommer gå bra. När jag fick mitt första av tre missfall såg jag ett hjärta slå i vecka 10-11 men det dog ändå 1-2 veckor senare.

Hoppas att allt kommer gå bra för dig!
  • Johanna_Nr3
    happylife skrev 2016-11-15 16:16:24 följande:

Tips till er oroliga med rosa flytningar/blödningar, boka privat vul.

Jag gjorde det i Sthlm, 600:- klart värt! Från v 6+4 har jag kunnat se hjärtslag.

Man får tjata lite för dom vill helst efter 8 fulla veckor,

Men www.vasamamma.se kan man boka direkt på nätet!

Fast risken finns ju då att man inte ser något hjärta och då blir man ledsen och orolig men så kanske allt är bra men det var för tidigt för VUL!
    Det är inte lätt detta med allt som händer i tidig graviditet...
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-17 00:01:56 följande:

Jag måste fråga, hur har ni andra det med nipplarna? Alltså bröstvårtorna, mina är så in i bomben känsliga och gör ont om man nuddar dom. Dessutom har dom blivit så stora och står rätt ut! Ser knasigt ut, ingen mjölk eller så så det är väl bara hormonellt men inte haft så tidigare...

Mitt starkaste symtom har hela tiden varit bröstvårtorna. De är ömma och ibland gör dem riktigt ont. När jag kommer hem från jobbet och ska byta till "myskläder" kan det ibland göra ont att ta på sig linnet för bröstvårtorna kan vara styva och stå rätt ut.

Har även fått ett lite starkare illamående de senaste två dagarna.

Med min missfallsbakgrund så välkomnar jag starka symtom och hoppas högt och innerligt att det betyder en välmående graviditet!

Om 6 dagar blir det VUL och då måste jag bara få se ett litet hjärta slå!
  • Johanna_Nr3
    FrökenMp skrev 2016-11-18 16:05:02 följande:

Idag var vi på vul (7+0) och fick se ett fint tickande hjärta!! Var så orolig först för jag såg verkligen ingenting men sen när gyn tryckte på lite knappar så såg man sen ett pulserande ljus. Så himla häftigt!!! Hinnsäcken var 2,5 mm.

Nu känns det mer på riktigt och tankarna om missfall börjar släppa. Äntligen <3 vi ska på nytt ul om fyra veckor:)

Vad skönt! Grattis! Jag ska på VUL på onsdag och kommer då vara i vecka 8 (7+2) och hoppas innerligt få se ett tickande hjärta. Dock kommer det endast lugna mig några dagar eller inte alls. För ett år sedan såg jag ett hjärta ticka i min mage i vecka 10 men i vecka 14-15 upptäcktes mitt MA och det kom lite som en chock, trots att jag kände på mig att något var galet. Så går allt bra på onsdag ska jag på VUL i vecka 10-11 och sedan vecka 13. Är allt bra då, så kanske jag kan börja glädja mig så smått:)

Trevlig helg!
  • Johanna_Nr3
    FrökenMp skrev 2016-11-18 18:31:08 följande:
    Tack så mycket!:)

Ja, usch. Den rädslan finns fortfarande kvar för bak och gnager såklart... vet du varför det inte utvecklades vidare? Jag menar, när det talas om missfall säger dom väl att det oftast beror på att det är något fel vid cellbildningen men om hjärtat redan börjat slå... vad kan det vara då?

Vi ska också gå på ett till UL när jag är i vecka 11 nån gång. Förhoppningsvis ser det bra ut då också.

Håller tummarna för er:)
    Antagligen en kromosomavvikelse som det ofta är när fostret slutar utvecklas och dör. De flesta missfall sker pga av just avvikelser. Jag hade ju två tidiga missfall efter mitt MA, de var i vecka 6 cirka. Så nu har jag gått längre än de två sista gångerna och hoppas innerligt att det är ett positivt tecken:)
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 07:54:10 följande:

Då går man in i vecka 8 idag..... Fortfarande nervös att allt inte är bra, både längtar och fasar tills mitt vul nästa tisdag...

Förstår dig så väl! Går in i vecka 8 imorgon och ska ju på VUL på onsdag. Är jättenervös inför detta. Är orolig över att de inte hittar hjärtslag men heller inte kan säga att det är missfall. Eftersom 7+2 är relativt tidigt att göra VUL på. Men självklart är jag mest orolig över att få ett missfall bekräftat, eller ofrostig graviditet eller liknande. Usch! Vad man blivit sargad av alla missfall!!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-21 18:23:49 följande:

Åh jösses vad jag mår dåligt, vet inte vad jag ska ta mig till...panikkänslor. Hatar att spy, men det känns som jag kommer att göra det snart...

Din stackare! Tar du något mot illamåendet? Det finns ju bra hjälp att få!

Styrka till dig!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-24 17:54:02 följande:

Vad äter ni som mår illa? Idag har jag levt på nyponsoppa/saftsoppa och vattenmelon. Fått i mig två knäckebröd också. Fy för att må såhär. Varje dag är en pina. Grymt hungrig, men märker att jag mår mer illa om jag äter ordentligt ett mål och sen inte klarar att äta mer. Bättre att må konstant illa på ett jämt sätt, än att må illa hela tiden plus att få dalar där jag mår så illa så jag kryper ur mitt eget skinn.
    Måtte detta försvinna snart, nästan så jag undrar om det är värt det?

Fy din stackare! Det låter urjobbigt! En av mina bästa vänner mådde som du beskriver HELA sin tredje graviditet:( Kunde inte jobba alls. Jag hoppas verkligen att det bli bättre för dig! Jag mår också illa till och från men mycket mildare än du. Men ja, det har blivit jobbigare med maten helt klart.
  • Johanna_Nr3
    FrökenMp skrev 2016-11-26 15:15:04 följande:

Har ni provat kolla kön enligt den kinesiska graviditetskalendern??

Jag och några vänner satt och provade idag på folk vi känner

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

Blev nyfiken och kollade in den nu. På mig stämmer det inte alls. Min son skulle ha varit en dotter och min dotter skulle ha varit en son enligt kalendern. Och enligt den väntar jag nu en son. Det är kanske en dotter då, haha:)
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

Wow! Coolt :) Grattis!!
  • Johanna_Nr3
    Leeandra skrev 2016-12-10 09:43:03 följande:
    Det är förmodligen inte nu jag ska skriva att jag hade ett midjemått på 120 cm ( fördubblade mitt midjemått ) i 9:e månaden med mina tvillingar . I v.30 är man ju lika stor som de som väntar enlingar är i v. 40. Ändå är det helt otroligt att de får plats därinne.
    Måste då inflika att mitt midjemått var 130 cm när jag väntade dottern. Hon vägde 4535g när hon föddes, 16 dagar för tidigt;)
  • Johanna_Nr3
    Summerchild skrev 2016-12-14 22:49:20 följande:

Herregud vad sjukt!!!! ....har letat å letat efter hjärtat i flera dagar med en doppler och till nu ..

..äntligen hörde jag lilla hjärtat som en travande häst och det finns andra 2 ljud som jag hört min puls och livmoder...

Är i 7+4 jag är överlycklig ....har varit så rädd å få vänta till vul på mån 19/12 men jag lyckades och inte leta på fel sida som jag gjort ...hehe

Bebben lever men mf kan ju vara hotande ändå pga blödningar men känns som hoppet är större nu iaf

Min barnmorska och läkare avråder från att använda en doppler, speciellt tidigt i graviditet då dopplern kan stressa och påverka barnet negativt. Jag frågade om det igår när jag gjorde VUL. Är i vecka 10+3.

Ville bara säga detta till dig då jag precis frågat om det. Men du kanske har fått annan info?
Svar på tråden BF JULI 2017