-
Vad kul! Har du också fått det till BF 22/7? Har du några symptom?babydreams skrev 2016-11-18 09:53:00 följande:Jag är också i vecka 5 (4+5) häftigt :)
-
Treansresa skrev 2016-11-18 10:04:24 följande:Haha man ska kanske pröva samma och se hur de känns. Haha. Hade varit.väldigt skönt
Vi ska försöka vänta så länge som möjligt. Är rädd att de ej ska ku.na döljas på jul men hoppas vi kan hlla det hemligt :) är lite strul i släkten så kommer ej bli glada miner hahaHaha gör det - det var verkligen en lättnad...
Okej, vad trist med strul i släkten.. :( Hoppas att lilla magen går att dölja då så ingen anar..
-
babydreams skrev 2016-11-18 11:05:57 följande:Haha jajamen! :D tror dock att jag har BF 24/7 för min menscykel brukar ligga på 30 dagar. Nja, jag känner den där extrema tröttheten men kan bero på att jag är förkyld just nu med. Sen känns det som pyttelite mensvärk då och då. Bröstvårtorna är lite svullna med. Själv då? :) och hur länge har du vetat om att du är gravid?
Aha, jag vet inte heller exakt då jag inte har haft någon mens efter mitt MF. Så jag räknade 14 dagar efter ägglossning som min BIM, borde stämma ungefär iaf!
Jag har också den där "mensvärken" då och då, lite ont i brösten, mer kissnödig plus att min mage är väldigt uppsvullen.
Jag testade mig på BIM, så bara i några dagar. Men kände det på mig då magen svullnade upp och det blev nattliga toabesök som jag aldrig har annars.. Hur länge har du vetat?
-
Treansresa skrev 2016-11-18 11:21:46 följande:Haha tog fram de ja köpte förra gången just nu kändes dey bara konstigt men man vänjer sig kanske hahaha.
Jo strul i släkten är jobbigt. Men kan ja dölja de under jul ska jag nog kunna dölja de enda till sommaren hahaha. Vore häftigtHaha, ja det är ju en annan känsla med byxorna minst sagt.. Men hellre det än det där trycket!
Haha wow, det vore väldigt häftigt att dölja det tills sommaren! Du får satsa på en vääääldigt bylsig klänning i jul då!
-
Kul att vi har lika! Är det hälsosamtalet eller inskrivningen du ska på? Jag tänkte strunta i hälsosamtalet iom att jag var där så nyligen. Har inte ens ringt än, haha.babydreams skrev 2016-11-18 13:28:57 följande:Roligt att vi har liknande symtom :) brukar också kissa mer nu faktiskt. Jag testade på bim+1 för att mensen var sen, det brukar den aldrig vara annars. Och där var ett starkt plus! :D har vetat nu sen den 15:e (tisdags) och ska träffa barnmorskan den 28:e. Kan tiden gå fortare? :)
Ja, nu får tiden allt gå fram till efter vecka 12!! -
Treansresa skrev 2016-11-21 05:23:41 följande:Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.
Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.Jag har inte heller vågat ringa till MVC än iom att jag också tyckte det blev så jobbigt att ringa och avboka när MF kom.. :/
När har du fått VUL för att bestämma graviditeten? Jag skulle också vilja göra det iom att jag inte haft nån mens emellan, men skulle helst vänta tills man isf kan se att hjärtat slår... Gud vad jobbig den här väntan är, går verkligen såå sakta nu!
-
Nej det skadar nog inte att vänta med inskrivningen direkt.. :)Treansresa skrev 2016-11-21 10:50:47 följande:Skönt att höra att jag inte är ensam. Känner lite så att de kan inte skada att vänta till v 13-15 innan inskrivning. Tänkte ringa direkt i januari.
Jag har fått tid imorgon men har ombokat den så ska få en ny tid. Vågade inte åka redan nu ifall jag är lite tidigare gången än tänkt. För då kommer man ej se hjärtljud. Så om
1-2 veckor kommer nya tiden bli.
Aha, ja det var nog smart av dig att flytta fram det lite.. Får jag fråga var du vände dig för att boka VUL? Är det direkt till gyn eller har du bokat privat? -
Tack för svar, när jag söker på kvinnoklinik Visby så kommer vår gynekologiska mottagning upp så jag antar att det är dit man ska ringa isf.. Jag tror inte vi har privat här heller dessvärre så får väl försöka tjata mig till en tid på gyn!Treansresa skrev 2016-11-21 13:18:59 följande:Jag ringde till varan kvinnoklinik. Hade vi haft privat hade ja nog ringt dit. Är riktigt svårt att få tider här. Men då har vi bara ett sjukhus inom 20 mils radie så alla kommer hit.
Jag tycker det är konstigt att det ska vara sån skillnad beroende på var man bor i landet. Här erbjuds vi inte kub heller.. -
Treansresa skrev 2016-11-21 17:14:59 följande:Oo vad härligt med Visby!! Där vill jag vara oftare! Jag tycker också det är konstigt det borde vara lika i hela landet. Här erbjuds inte heller kub och de över 35 som vill göra får somsagt åkt över 50 mil enkel väg för att göra det. Dilemmat med att Sverige är så stort. :( tycker all vård borde vara jämnlik i landet .
Ja Visby är härligt! Mer härligt på sommaren än just nu dock, haha. Nej det känns lite surt faktiskt då jag gärna hade gjort kub. 50 mil enkel väg var rätt saftigt för ett test.. :/
Är det någon som vet om man kan boka detta privat kub-test typ i Sthlm ändå? Det blir väl en rätt dyr kostnad isf kan jag tänka mig, men det får det vara värt kanske.
-
Ise skrev 2016-11-22 09:52:55 följande:
Hej Alla,
Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.
Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P
Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.
Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!
På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P
En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.
Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...
Här är en till som är exakt lika långt gången som du! Förstår vad du menar, jag har inte heller så tydliga symptom så det känns inte så "verkligt" än. Jag är lite öm i brösten, uppsvullen mage, mer kissnödig, lite molvärk och yr till och från. Är iofs extremt glad om man slipper illamåendet då jag har fobi för att må illa och kräkas..
Jag har också bara berättat för min man än så länge, tänkte berätta för de flesta vid jul tror jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på om 2 veckor och min mamma är typ synsk så hon kommer nog veta, haha.
Haha, smart där att hälla över vinet i annan flaska! Jag har också en julfest på jobbet inplanerad om några veckor och jag vill inte berätta på jobbet än så jag tror jag ska komma på en anledning till att jag måste köra bil. Kan du skylla på nåt sånt tror du?
-
Det är säkert ingen fara, man har ju hört om många som har haft så kallade spökveckor när alla symptom plötsligt försvinner. Vilken vecka är du i?FrökenMp skrev 2016-11-23 11:13:17 följande:
Tjejer jag börjar bli lite orolig... de senaste två nätterna har jag bara varit tvungen att kissa en gång men innan har det varit ca 4 gånger. Mår inte alls illa nu på morgonen heller och inbillar mig att brösten ömmar mycket mindre än vanligt.
Kan det vara tecken på MF?:(
-
Ja det är väl däromkring som folk brukar säga att symptomen kan försvinna. Förstår vad du menar, jag känner också samma oro för MF.. Man får försöka tänka bort det i och med att man ändå tyvärr inte kan göra något åt det. Chansen är ju faktiskt väldigt mycket större att allt kommer gå bra!FrökenMp skrev 2016-11-23 11:26:10 följande:Jag är i 7+5 idag.
Jo, efter en massa googlande har jag kommit fram till att symptomen kommer och går för de flesta men det finns ju ändå de där ynka procenten som får mf... usch. Känns jobbigt att behöva oroa sig :( Jag vill hellre sitta med huvudet i toaletten och spy massor... hur konstigt det än låter. -
Men grattis!!! Hur känns det? Kanske är därför du har mått så himla illa då..?GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
-
Åh, jag håller tummarna att allt är som det ska nästa torsdag! Jag har också hört om tjejer som blir tillbakaflyttade flera veckor fast de säger att det i princip skulle vara omöjligt att de blev gravida då, och sen på RUL:et blir de framflyttade igen.Treansresa skrev 2016-11-30 14:40:48 följande:Jo det är tråkigt. Hade ett mf förra.månaden så hopps de ej är nå fel nu. Hon ringde dock upp idag och pratade och tycker inte jag ska ge upp all värden ser jättebra ut och detta är ganska vanligt. Att den är seg i starten men tar igen det sedan. Därför är hon anti tidiga vul, hennes åsikt är att de ej borde göras före v 10. Men bara avvakta o se nästa torsdag.
Så det kan säkert vara som hon sa; att en del är lite sega i starten.. <3 -
LillaJag06 skrev 2016-11-30 13:12:28 följande:
Jag har svullnat något extremt. Kan inte dölja det alls. Någon mer med stor mage tidigt?
Har alltid blivit stor snabbt även om det inte är bebisen ännu.
Lindseeey skrev 2016-11-30 14:45:14 följande:Är i vecka 6+3 nu och min mage svullnar enormt efter jag ätit (enormt för o vara min mage då) haha. Och brösten bara växer och växer, undrar var det hela slutar ????
Åh vilka fina små magar ni har, känner verkligen igen mig! Tycker alla på jobbet stirrar på min mage trots bylsiga tröjor, haha.. Här är min (är också i v 6+3) och kan tillägga att jag i vanliga fall är helt platt så den känns enorm för mig!
-
Ja men då kan det ju säkert vara samma som dottern med den här lilla ärtan också! Jag håller alla tummar och tår att allt ser bra om nästa vecka!Treansresa skrev 2016-11-30 15:52:56 följande:Tack:) jo ha försöker leva med tanken att den är seg. Men visst tvekar man också. Med dottern vart jagflyttad 3 veckor. Det var dock på Rul.och visste där också när hon blev till så fick ej ihop det. 16 dagar innan bf gick vattnet och ut kom en 3,5 kilos klump.
Vet också hur svårt det är att inte oroa sig, är helt enormt nervös inför mitt UL om 1 1/2 vecka. Är så rädd att det ska bli som sist.. Men man får försöka tänka positivt iaf, även om det är svårt ibland! -
Ja men då kan det ju säkert vara samma som dottern med den här lilla ärtan också! Jag håller alla tummar och tår att allt ser bra om nästa vecka!Treansresa skrev 2016-11-30 15:52:56 följande:Tack:) jo ha försöker leva med tanken att den är seg. Men visst tvekar man också. Med dottern vart jagflyttad 3 veckor. Det var dock på Rul.och visste där också när hon blev till så fick ej ihop det. 16 dagar innan bf gick vattnet och ut kom en 3,5 kilos klump.
Vet också hur svårt det är att inte oroa sig, är helt enormt nervös inför mitt UL om 1 1/2 vecka. Är så rädd att det ska bli som sist.. Men man får försöka tänka positivt iaf, även om det är svårt ibland! -
Ja, det hoppas jag verkligen också.. Jag är i vecka 6+4 idag, vilken är du i? Jag har för mig att du var ca en vecka före mig om jag inte minns fel?Treansresa skrev 2016-11-30 17:59:25 följande:Jag hoppas verkligen du får bra besked.:)) vilken vecka är du i nu?:) precis ibland är de svårt och ibland enklare att tänka positivt.
-
Ja, vad roligt!
Ålder: 32
Bor: Visby
Första gången gravid, ja eller nej: Ja (efter 1 MF)
Om nej, hur många barn har jag: - (dock 2 bonusbarn)
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 13/11, BIM
Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
Partnerns ålder: 38
Partnerns reaktion till graviditeten: Superglad!
BF-datum: 22 juli 2017
Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk, kissnödig, blir lätt irriterad, har superkonstiga drömmar och har fått massa finnar. -
Wooden skrev 2016-12-13 08:13:00 följande:Hur tror ni dom gör om man inte vet hur långt gången man är. Jag är ju väldigt säker på att jag kommer vara senare än 8+0 nästa torsdag eftersom jag är på 8+4 idag enligt nån sorts egen liten beräkning baserad på plusset och cb digital.Delilah2001 skrev 2016-12-12 22:12:56 följande:Från vecka 8+0 har jag alltid gjort ul på magen!
Alltså, går dom över huvud taget på vad man själv anser är rimligt, eller tror ni dom kommer göra vul?
Hur går ett vul till? Sitter man i gynställning eller hur är det? Jag har ingen aning, haha.Jag gjorde ultraljud igår för att tidsbestämma min graviditet då jag blev gravid direkt efter MF. Jag var i v. 8+3 igår om man räknar MF som sista mens men de gjorde VUL på mig. Jag blev tillbakaflyttad några dagar dock. Jag tror också det har att göra med hur "moderna" maskiner man har i sin kommun. Jag tyckte knappt man såg nåt av bebis trots VUL så hade nog inte sett mycket alls om man gjort vanligt UL. Man såg dock en liten blixtrande puls så har nog aldrig blivit så glad!
Ja man får tyvärr sitta i den där roliga gynställningen... Jag tar alltid på mig en lång tröja när jag ska göra det, känner mig inte lika utelämnad när man ska gå fram till gynstolen då iaf! ;)