BF JULI 2017

Haha gör det - det var verkligen en lättnad...
Okej, vad trist med strul i släkten.. :( Hoppas att lilla magen går att dölja då så ingen anar..
Aha, jag vet inte heller exakt då jag inte har haft någon mens efter mitt MF. Så jag räknade 14 dagar efter ägglossning som min BIM, borde stämma ungefär iaf!
Jag har också den där "mensvärken" då och då, lite ont i brösten, mer kissnödig plus att min mage är väldigt uppsvullen.
Jag testade mig på BIM, så bara i några dagar. Men kände det på mig då magen svullnade upp och det blev nattliga toabesök som jag aldrig har annars.. Hur länge har du vetat?
Haha, ja det är ju en annan känsla med byxorna minst sagt.. Men hellre det än det där trycket!
Haha wow, det vore väldigt häftigt att dölja det tills sommaren! Du får satsa på en vääääldigt bylsig klänning i jul då!
Jag har inte heller vågat ringa till MVC än iom att jag också tyckte det blev så jobbigt att ringa och avboka när MF kom.. :/
När har du fått VUL för att bestämma graviditeten? Jag skulle också vilja göra det iom att jag inte haft nån mens emellan, men skulle helst vänta tills man isf kan se att hjärtat slår... Gud vad jobbig den här väntan är, går verkligen såå sakta nu!
Ja Visby är härligt! Mer härligt på sommaren än just nu dock, haha. Nej det känns lite surt faktiskt då jag gärna hade gjort kub. 50 mil enkel väg var rätt saftigt för ett test.. :/
Är det någon som vet om man kan boka detta privat kub-test typ i Sthlm ändå? Det blir väl en rätt dyr kostnad isf kan jag tänka mig, men det får det vara värt kanske.
Hej Alla,
Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.
Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P
Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.
Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!
På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P
En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.
Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...
Här är en till som är exakt lika långt gången som du! Förstår vad du menar, jag har inte heller så tydliga symptom så det känns inte så "verkligt" än. Jag är lite öm i brösten, uppsvullen mage, mer kissnödig, lite molvärk och yr till och från. Är iofs extremt glad om man slipper illamåendet då jag har fobi för att må illa och kräkas..
Jag har också bara berättat för min man än så länge, tänkte berätta för de flesta vid jul tror jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på om 2 veckor och min mamma är typ synsk så hon kommer nog veta, haha.
Haha, smart där att hälla över vinet i annan flaska! Jag har också en julfest på jobbet inplanerad om några veckor och jag vill inte berätta på jobbet än så jag tror jag ska komma på en anledning till att jag måste köra bil. Kan du skylla på nåt sånt tror du?
Tjejer jag börjar bli lite orolig... de senaste två nätterna har jag bara varit tvungen att kissa en gång men innan har det varit ca 4 gånger. Mår inte alls illa nu på morgonen heller och inbillar mig att brösten ömmar mycket mindre än vanligt.
Kan det vara tecken på MF?:(
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
Jag har svullnat något extremt. Kan inte dölja det alls. Någon mer med stor mage tidigt?
Har alltid blivit stor snabbt även om det inte är bebisen ännu.
Är i vecka 6+3 nu och min mage svullnar enormt efter jag ätit (enormt för o vara min mage då) haha. Och brösten bara växer och växer, undrar var det hela slutar ????
Åh vilka fina små magar ni har, känner verkligen igen mig! Tycker alla på jobbet stirrar på min mage trots bylsiga tröjor, haha.. Här är min (är också i v 6+3) och kan tillägga att jag i vanliga fall är helt platt så den känns enorm för mig!
Ja, vad roligt!
Ålder: 32
Bor: Visby
Första gången gravid, ja eller nej: Ja (efter 1 MF)
Om nej, hur många barn har jag: - (dock 2 bonusbarn)
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 13/11, BIM
Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
Partnerns ålder: 38
Partnerns reaktion till graviditeten: Superglad!
BF-datum: 22 juli 2017
Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk, kissnödig, blir lätt irriterad, har superkonstiga drömmar och har fått massa finnar.
Jag gjorde ultraljud igår för att tidsbestämma min graviditet då jag blev gravid direkt efter MF. Jag var i v. 8+3 igår om man räknar MF som sista mens men de gjorde VUL på mig. Jag blev tillbakaflyttad några dagar dock. Jag tror också det har att göra med hur "moderna" maskiner man har i sin kommun. Jag tyckte knappt man såg nåt av bebis trots VUL så hade nog inte sett mycket alls om man gjort vanligt UL. Man såg dock en liten blixtrande puls så har nog aldrig blivit så glad!
Ja man får tyvärr sitta i den där roliga gynställningen... Jag tar alltid på mig en lång tröja när jag ska göra det, känner mig inte lika utelämnad när man ska gå fram till gynstolen då iaf! ;)