GrönaDruvan skrev 2016-12-13 11:30:44 följande:
Jag har mått illa varje dag i 5 1/2 vecka nu... Så fort jag slår upp ögonlocken på morgonen börjar det och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Har dock mått liiiiite bättre senaste veckan även om jag fortfarande mår illa. Får i mig lite mer mat, även om det mest är yoghurt.
Tar postafen när jag ska jobba och det är som värst, mår dåligt ändå så vet inte om dom hjälper mig. Trött är jag också hela tiden, så vet inte om jag blir tröttare av dom heller.
Däremot tror jag att jag blivit förstoppad nu
Haft väldigt ont i magen och är orolig att nåt är fel, men sen inser jag att jag inte gjort nr.2 på ett tag och att det troligtvis är tarmarna som gör ont?
Gör mest ont när jag trycker nere på vänster sida... Ska köpa lite kiwi idag och se om magen sätter fart. Vågade inte ta järntabletten igår..
Oj, du verkar verkligen ha en jobbig graviditet :( men du väntade tvillingar också va? Då är det ganska vanligt att må sämre än oss som enbart väntar en.
Jag tycker hårt bröd med ost och ett glas juice är suveränt mot illamående iaf. Det åt jag även förr i tiden när jag var bakis :)