• gosis

BF JULI 2017

GrönaDruvan skrev 2016-11-19 12:17:17 följande:

Jag blev nästan lite orolig imorse när jag sovit utan att vakna och behöva gå på toa...sov mellan 23-06.30...

Åhh vad skönt för dig! :)) vill med kunna sova ut helt och hållet under en natt, men känns som om det inte kommer bli mycket sömn för mig på ett tag framöver :)
  • gosis
    Mammatillenliten skrev 2016-11-19 08:43:30 följande:

Vi har skapar en till Facebook grupp. Den är hemlig. Skriv meddelande till mig här på FL med namn o beskrivning av profilbild så lägger jag till er! Välkomna :)

Hej! En fråga, den gruppen ni har på FB, om man går med i den, syns det då i min resterande fb? Vill hålla min graviditet hemlig för mina nära och kära ett tag till. ;)
  • gosis
    Beebii skrev 2016-11-19 06:37:29 följande:

Känner igen det där...suck...går runt som en irriterad zombie om dagarna men har svårt att somna samt vaknar rätt lätt! Vill bara vara ledig och kunna sova så mycket jag vill under dagen...zzzzzz.....

Svullen mage ja det har jag. Får börja knäppa upp byxorna om jag ska sitta ner för då klämmer dom åt. Måste skaffa bättre mjukisbyxor snarast! Kan bli svårt att dölja denna graviditet någon längre tid tror jag så kanske berättar redan till jul men Då är jag nästan i v12 så är väl ok hoppas jag!

Vilken v. är du i nu?
  • gosis

Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))

• gosis
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:30:09 följande:

Har fått ett kopiöst sug efter clementiner. Äter säkert 1 kilo om dagen. Vaknar på nätterna o måste ha en samt direkt ja vaknar. Kan de vara att man har brist på något? Känns inte så nyttigt att äta såhär varje dag

Du kanske har brist på c-vitamin eller folsyra? Men annars är det nog inte så farligt och äta en massa clementiner, är ju både nyttigt och gott! :)

Hur har du det med maten?

Jag kan inte äta alls lika mycket som innan. Blir liksom mött fortare och tvärstopp. Så har jag aldrig upplevt innan vid detta tidiga skede. Då har jag nästannvarit ännu hungrigare typ. ;)
  • gosis
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:15:24 följande:

[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick]

Här är bilder

[/quote]

Men det har ju skett en stegring då det visar 1-2 veckor och sedan 2-3. Om det är ett missfall så skulle det fortfarande stå 1-2 för att sedan inte visa något. Men ring barnmorskan och få en tid till vul.

Lycka till!
  • gosis
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:47:32 följande:

Ja de äe nog som du säger. Är ju gott o nyttigt IAF. Äter folsyra i tablettform så hoppas det räcker:)

Jag har också svårare att få ner mängder mat på en gång. Går gärna o äter lite och ofta. Kan ju iof bero på att jag är mätt pga alla clementiner ha haha.

Jag är i v 6+1 idag. Du då?:)

Jag är inne i v. 6 ( 5+2)

Åhh jag längtar så tills jag är först runt v.9 eller nåt då det börjar hända lite, man kanske fått en tid för inskrivning och sedan vill jag att dem här 12 veckorna innan man kan slappna av lite, hoppas på att dem går fortare än kvickt.

Tiden går så långsamt. Får man göra en vul om man ber om det eller är det bara vid vissa fall om man misstänker något fel typ?
  • gosis
    Treansresa skrev 2016-11-21 05:23:41 följande:

Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.

Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.

Ja, det där med MF är inget kul! Jag har också upplevt det och man blir sååå ledsen. Jag tror jag ska ringa upp idag och kolla när dem vill träffa mig. Helst vill jag kanske vänta ett tag och se. Men hör får man ju göra Kub också någon gång mellan v. 9-11 tror jag så man går invänta tills då. Men är alltid härligt och få höra och se det lilla hjärtat picka på vul, men får nog vänta.
  • gosis
    Preet90 skrev 2016-11-21 23:13:06 följande:

jag plussade för 2 veckor sedan och har bf den 20 juli :) är i v 5+5

Hej, jag har också bf den 20/7 :)) hur mår du?
  • gosis
    Ise skrev 2016-11-22 09:52:55 följande:

Hej Alla,

Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.

Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P

Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.

Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!

På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P

En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.

Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...

Jag ha ont i brösten och har molande värk hela tiden typ.

Jag funderar med på när vi ska berätta. Hade varit kul under jul men är då i v. 10 och hade tyckt det varit bättre om vi gått klart dem där 12 veckorna och tänkte också att vi vill berätta för barnen på ett roligt sätt. Men vill vara så säker som man kan innan vi berättar för dem. Åhh varför måste det vara 12 veckor, kunde inte varit 6 veckor istället ????
  • gosis
    GrönaDruvan skrev 2016-11-22 19:50:14 följande:

Ja, denna gången ska jag kolla kön! Har inte gjort det med mina två andra, men nu vill jag verkligen!

Jag har inte heller kollat med mina två innan, men är verkligen nyfiken på det denna gången.
  • gosis
    GrönaDruvan skrev 2016-11-22 18:38:47 följande:

Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?

Hur gör man det? :))
  • gosis
    Heily skrev 2016-11-22 23:22:42 följande:

Hej alla!

Idag vart en konstig dag.

Trodde känslan i magen tydde på en försenad äl... ????

Ett stort grattis! :))
  • gosis
    Haiduchi skrev 2016-11-23 07:59:01 följande:

Grattis till alla nya som plussat, verkar bli många julibebisar nästa år ;)

Idag ska jag på hälsosamtal hos min bm.

Ska bli roligt att träffa henne igen, det var hon som drog ut min kopparspiral, samma dag hade jag ju äl och vi lyckades direkt, hihi lite kul faktiskt :)

Är ju andra barnet nu men vill ändå ha samtal idag. Har blött lite än så länge, men vet allt är ok. Sett vul två ggr.

Men har lite tankar kring denna graviditeten som jag inte hade med första. Vill verkligen gå profylax kurs, var verkligen sämst på att klara av värkarna förra gången.

Och en rejäl amnings genomgång. Fick ingen stöttning alls första gången så pumpade till flaskan och la ner amningen direkt med första barnet.

Hur går era tankar om era graviditeter och något ni vill "göra om, göra rätt"?

Hoppas verkligen på vanlig förlossning med, födde med snitt under sövning få dotterns hjärtljuf snabbt sjönk.

Hur mycket har du blött nu? Är det som rosa flytningar eller är det blod liksom. Nyfiken eftersom jag haft lite rosa flytning typ 1 ggr när jag torkade mig och blev livrädd. Men när jag fick missfall sist så gjorde det jätteont i sidan och jag blödde massor. Så hoppas detta är ok.

Här är dem så himla noga med amningen och hur viktig den ör för barnet så fort man har fött sitt barn så börjar tjatande om amning, så kan tyvärr inte ge dig några tipps där mer än att du kan ju säga det till din bm nu att du gärna vill ha hjälp med amningen från början och att sköterskorna visar dig.

Här får man typ knappt bli utskriven innan dem vet att amningen funkar, så förstår hur jobbigt det måste vara för dem som bestämmer sig för att inte amma.

Jag har ammat båda mina barn och det har funkat fint. Min minsting hade svårt med sug tekniken ibörjan men hon fick till det sen. :)

Jag har valt samma bm som jag haft med båda barnen. Är kul när hon man har samma för hon känner till en då och man har en lite mer relation än den där ytliga bara.

Profylax kursen är bra och gå så man har lite hum kanske, men med mitt första barn så gav det inte så mycket då jag glömde bort allting typ och började hyperventilera istället. Så fick ändå bara lyssna på vad barnmorskorna sa till mig vad jag skulle göra. Men mot slutet fick jag kläm på det.

Och med nr 2 gick allt för fort. Kom Unni förlossningsrummet och 6 minuter senare var hon ute, så blev helt chockad. :))

Denna gång om allt går vägen ska jag åka in lite tidigare. Hade värkar hemma i ca 30-45 min 3 min bilfärd till sjukhuset kom in, rullades in i rullstol och känner huvudet var påväg ut typ och vipps var hon där. :))

Oj vad långt detta blev :))
  • gosis
    Treansresa skrev 2016-11-23 08:23:35 följande:

Äntligen är vul datum spikat. på tisdag får ja äntligen se hur allt står till där inne. 

Vad är du i för vecka då? På tisdag alltså?
  • gosis
    Haiduchi skrev 2016-11-23 08:56:22 följande:

Jag och min man, hade lite mys För ca 1,5 vecka sen och då blödde jag "mycket" direkt efter, var lugn men bruns flytningar i ca 5 dagar efter och tyckte att jag började blöda igen i fredags så då ringde jag gyn och fick komma in direkt och titta. Allt var bra, men när hon krafsar runt där nere med en mega tops och instrument så börjar jag mini blöda igen. För tydligen är mina slemhinnor väldigt sköra och lättblödande. Så vi undviker samlag och hon sa åt mig att sluta peta runt där nere, gjorde det ibland för att se om jag fick färskt blod på fingrarna. Haft bruna flytningar sen i fredags, i morse såg det dock bra ut på pappret. Försöker torka mig försiktigt med. Så kanske kan det vara något sånt för dig med.

Lite små jobbigt är det. Skapar lite oro i onödan. Men mina fogar bekräftar att jag fortfarande är gravid då jag inte upplever så mycket andra symptom. Förutom extremt finnig haka och fryser konstant :)

Hoppas nästa barn går snabbare än min första. Efter värkar i 24 timmar var jag öppen 4 cm. Sen två timmar senare blev det urakut snitt så ingen aning om hur länge jag skulle behöva hålla på.

Ja, jag tänkte att jag ska ringa till kk idag och prata lite med dem och kanske få komma på en vul., men man blir ju orolig.
Svar på tråden BF JULI 2017