BF JULI 2017
Jag blev nästan lite orolig imorse när jag sovit utan att vakna och behöva gå på toa...sov mellan 23-06.30...
Jag blev nästan lite orolig imorse när jag sovit utan att vakna och behöva gå på toa...sov mellan 23-06.30...
Vi har skapar en till Facebook grupp. Den är hemlig. Skriv meddelande till mig här på FL med namn o beskrivning av profilbild så lägger jag till er! Välkomna :)
Känner igen det där...suck...går runt som en irriterad zombie om dagarna men har svårt att somna samt vaknar rätt lätt! Vill bara vara ledig och kunna sova så mycket jag vill under dagen...zzzzzz.....
Svullen mage ja det har jag. Får börja knäppa upp byxorna om jag ska sitta ner för då klämmer dom åt. Måste skaffa bättre mjukisbyxor snarast! Kan bli svårt att dölja denna graviditet någon längre tid tror jag så kanske berättar redan till jul men Då är jag nästan i v12 så är väl ok hoppas jag!
Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))
Har fått ett kopiöst sug efter clementiner. Äter säkert 1 kilo om dagen. Vaknar på nätterna o måste ha en samt direkt ja vaknar. Kan de vara att man har brist på något? Känns inte så nyttigt att äta såhär varje dag
[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick]
Ja de äe nog som du säger. Är ju gott o nyttigt IAF. Äter folsyra i tablettform så hoppas det räcker:)
Jag har också svårare att få ner mängder mat på en gång. Går gärna o äter lite och ofta. Kan ju iof bero på att jag är mätt pga alla clementiner ha haha.
Jag är i v 6+1 idag. Du då?:)
Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.
Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.
jag plussade för 2 veckor sedan och har bf den 20 juli :) är i v 5+5
Hej Alla,
Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.
Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P
Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.
Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!
På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P
En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.
Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...
Ja, denna gången ska jag kolla kön! Har inte gjort det med mina två andra, men nu vill jag verkligen!
Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?
Hej alla!
Idag vart en konstig dag.
Trodde känslan i magen tydde på en försenad äl... ????
Grattis till alla nya som plussat, verkar bli många julibebisar nästa år ;)
Idag ska jag på hälsosamtal hos min bm.
Ska bli roligt att träffa henne igen, det var hon som drog ut min kopparspiral, samma dag hade jag ju äl och vi lyckades direkt, hihi lite kul faktiskt :)
Är ju andra barnet nu men vill ändå ha samtal idag. Har blött lite än så länge, men vet allt är ok. Sett vul två ggr.
Men har lite tankar kring denna graviditeten som jag inte hade med första. Vill verkligen gå profylax kurs, var verkligen sämst på att klara av värkarna förra gången.
Och en rejäl amnings genomgång. Fick ingen stöttning alls första gången så pumpade till flaskan och la ner amningen direkt med första barnet.
Hur går era tankar om era graviditeter och något ni vill "göra om, göra rätt"?
Hoppas verkligen på vanlig förlossning med, födde med snitt under sövning få dotterns hjärtljuf snabbt sjönk.
Äntligen är vul datum spikat. på tisdag får ja äntligen se hur allt står till där inne.
Jag och min man, hade lite mys För ca 1,5 vecka sen och då blödde jag "mycket" direkt efter, var lugn men bruns flytningar i ca 5 dagar efter och tyckte att jag började blöda igen i fredags så då ringde jag gyn och fick komma in direkt och titta. Allt var bra, men när hon krafsar runt där nere med en mega tops och instrument så börjar jag mini blöda igen. För tydligen är mina slemhinnor väldigt sköra och lättblödande. Så vi undviker samlag och hon sa åt mig att sluta peta runt där nere, gjorde det ibland för att se om jag fick färskt blod på fingrarna. Haft bruna flytningar sen i fredags, i morse såg det dock bra ut på pappret. Försöker torka mig försiktigt med. Så kanske kan det vara något sånt för dig med.
Lite små jobbigt är det. Skapar lite oro i onödan. Men mina fogar bekräftar att jag fortfarande är gravid då jag inte upplever så mycket andra symptom. Förutom extremt finnig haka och fryser konstant :)
Hoppas nästa barn går snabbare än min första. Efter värkar i 24 timmar var jag öppen 4 cm. Sen två timmar senare blev det urakut snitt så ingen aning om hur länge jag skulle behöva hålla på.