• Newbie84

BF JULI 2017

Maceka skrev 2016-12-08 11:25:49 följande:

Hej! Här är en till som mår riktigt illa.

Mår illa från det jag vaknar till klockan 5 -6 på em/kvällen, då går det över litegrann.. det är så vidrigt att må såhär dåligt konstant, man vill ju vara glad åt graviditeten men är helt slut och orkar knappt glädjas... har varit ledig en vecka nu från jobbet och jag fasar över hur det ska bli när jag kommer tillbaka.. har inte berättat för någon där ännu men man blir ju nästan tvungen när man är tvungen att sätta sig ner varannan minut..

hur har/hade ni gjort? Berättat eller hittat på nått?

Kram till er alla tappra själar ??

Usch stackare, jag berättade tidigt pga att jag inte klarade av att jobba så mycket, kort därefter blev jag sjukskriven. De var glada att jag berättade och det var så mycket lättare på jobbet att inte behöva hitta på ursäkter. De var väldigt förstående och tacksamma för den tiden jag var där.
  • Newbie84

Har kub 21/12 ska bli spännande, hoppas bara att allt är som det ska. Annars är det illamåendet dygnet runt som gör att jag verkligen inte tycker om att va gravid. Ska försöka få annan medicin då de jag tar nu inte hjälper särskilt mycket. Är sjukskriven pga att jag spyr så mkt, vilket tyvärr gör att tiden går långsamt. Men snart är det jul och jag hoppas att tiden går lite snabbare då :)

Magen syns mer nu med andra barnet, på kvällen främst. Känner mig annars bara lite svullen om magen.

• Newbie84

Mmm ser gott ut! Själv klarar jag typ kall havregrynsgröt. Ska prova med hallon det är ju lite syrligt och gott kanske :)

• Newbie84

Mitt barn låtsas kräks och leker att hans bilar är sjuka. Han vet att det är en bebis i magen. Har inte julpyntar och inte köpt en enda julklapp. Är så osugen på jul, men förhoppningsvis så får det dagarna att gå lite snabbare :)

Tänkte försöka köpa på nätet så mycket som går i år. Får ta igen nästa år och hitta på massa skoj. Min sambo är hjälpsam och de hittar på saker när jag inte orkar tex bio, lekland, lite pepparkaksbak osv för att vardagen ska bli så "normal" som möjligt. Vi åker nog på nån längre resa i höst och så får vi försöka hitta på kul saker så att barnet mitt inte bara förknippar bebisen med något negativt. Men det gnager på samvetet som sjutton.

• Newbie84
    marretiin skrev 2016-12-11 19:26:20 följande:

Fy för att inte ha en förstående chef :-/.

Hon skrev typ att d är bara o bita ihop så i morron måste jag släpa mig till jobbet ända fast jag är helt orkeslös o är glad om jag kan äta ett mål på dagen. Idag blev d potatisbullar...suck

Men stackare! Tyvärr är det många som inte förstår hur jobbigt det är både fysiskt och psykiskt :( kan du bli sjukskriven helt eller delvis några veckor av läkare?
  • Newbie84
    Summerchild skrev 2016-12-13 11:59:53 följande:

Men ni som mår illa vad äter ni egentligen? Mitt barn nummer 4 och tidigare graviditeter var jag känslig för sura produkter som juice och spydde av det .

Diabetesen kräver nu att jag äter typ lchf så gott som möjligt och jag mår relativt bra. Dofter emellanåt kan trigga lite illamående även om dom luktar gott.

Tänkte om ni kunde lista ut vad som triggar mest illamående om det är nån mat ????

Jag äter typ kall havregrynsgröt, rostat bröd. Åt lchf innan vilket jsg mår bra av i normala fall. men spyr av allt så nu är det bara sådant som inte smakar sött och fett och inte är vidrigt att spy upp som jag kan äta. Tyvärr klarar jag inte av matlukt så min familj lever på samma här hemma.

Nu käkar jag Lergigan, Lergigan comp, primperan och ska börja med omdansetron mot kräkningarna. Hoppas att det hjälper för detta är hemskt. Hoppas att det lättar, men förra graviditeten så varade det fram tills bebben var född...
  • Newbie84

Hade värsta mensvärken i natt och idag känns magen så mycket större, nån mer som känner av växtvärk nu?jag är i v 10+6

• Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 17:22:48 följande:

Jag har väldigt mycket värk från och till...också väldigt öm när jag trycker över livmodern... Är du det också?

Ja men bara efter i natt, kanske växtvärk då, kommer inte ihåg sen sist, men då växte min mage nog också i etapper :)
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2016-12-13 20:06:23 följande:

Nej, man vill gärna vara ifred på så sätt. Jag brukar ju gilla hans doft men nu är han inte poppis.

Såg att någon mer skrivit om att må illa av att duscha! Haha, jag som trodde jag häll på att bli galen. Tycker att allt luktar hemskt. Även tex diskmedel, sköljmedel, schampo osv. Jag fattar inte hur man kan må illa av det?! Men jag får liksom bita ihop i duschen. Det är inte kul, önskar att det var avslappnande ist..

Jag har köpt oparfyrmerat shampo, balsam och tvål. Ska köpa oparfyrmerat tvättmedel också. Min näsa är så sjukt känslig och jag spyr av starka dofter...
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2016-12-14 14:32:09 följande:

Är det någon av er tjejer i tråden som bor i Stockholm? Hur tänker ni med sjukhus/ BB? Några preferenser?

Bor i Sthlm, födde på Danderyd sist och är så nöjd. Nu har vi flyttat och bor nära Huddinge sjukhus, men vill nog ändå föda på Danderyd om det inte är mitt i rusningstrafik :)
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2016-12-14 19:59:44 följande:

Ok, inte så kul om ens partner måste åka hem kan jag tänka mig! Jag har fött två ggr på Danderyd. Är mestadels nöjd (hann med skiftbyte av bm under båda förlossningarna). Rummen efter är förlossningen är ju riktigt bra dock. Jag vill gärna vara på Danderyd denna gången med. Har siktat in mig på ett planerat snitt. Får se hur det går.

Jag hade 3 skiftbyten alla var superbra, men fick ligga på spec mödravården och sambon fick också va kvar där hela vistelsen.
  • Newbie84
    Elliot0300 skrev 2016-12-16 10:19:45 följande:

Var på ultraljud för 2 dagar sedan och allt såg jättefint ut! hjärtat pickade på bra osv.

Idag vaknade man upp till bruna flytningar/blödningar. Inte särskilt mycket men tillräckligt för att göra en orolig :(

Men det ska vara rätt vanligt i början väl? Har haft missfall tidigare men då fick jag ljusrosa flytningar först och sedan färskt blod.

Håller alla mina tummar :(

Blödde en del min förra graviditet men det var ingen fara och troligen sköra slemhinnor, denna gång blöder jag från näsan i stället när jag spyr. Håller tummarna att allt är bra :)
  • Newbie84
    Sofia12310 skrev 2016-12-16 18:20:42 följande:

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

Jag har växtvärk i livmodern, känns som mensvärk lite för mig, ofta kommer det på natten när jag ligger ner.
Svar på tråden BF JULI 2017