Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF JULI 2017

Johanna_Nr3 skrev 2016-11-18 19:44:17 följande:

Antagligen en kromosomavvikelse som det ofta är när fostret slutar utvecklas och dör. De flesta missfall sker pga av just avvikelser. Jag hade ju två tidiga missfall efter mitt MA, de var i vecka 6 cirka. Så nu har jag gått längre än de två sista gångerna och hoppas innerligt att det är ett positivt tecken:)

Vad skönt att du är över det hindret! Inte så många veckor kvar egentligen. heja oss:D
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2016-11-20 07:30:09 följande:

Har fått ett kopiöst sug efter clementiner. Äter säkert 1 kilo om dagen. Vaknar på nätterna o måste ha en samt direkt ja vaknar. Kan de vara att man har brist på något? Känns inte så nyttigt att äta såhär varje dag

Jag äter också bara clementiner!! Helt sjukt. Citrusfrukter har aldrig varit min grej (mest för att det är jobbigt att skala haha).
    gosis skrev 2016-11-20 07:33:56 följande:

Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))

Jag är i vecka 7+2 :) du själv då?
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2016-11-22 18:23:41 följande:

Nu är man i vecka 8+1 och både igår och idag så mådde jag riktigt bra, visst känner av mina fogar liite men mycket mindre än vad jag var beredd på.

Men.... jag fryser!!! Konstant!!!! Mycket!!!!

Sitter med minst en filt på mig, men huttrar ändå. Nu har dottern bäddat in mig i två filtar, ett lager kuddar och hon sitter i mitt knä. Men jag små huttrar ändå.

Fy, "någon mer som lider av extrem frys?

Nu är jag En frusen person av mig sen innan med men detta är drygt och känns extremt.

Fast av vad jag förstår på er andra så är jag nog glad att frysa istället för att må illa. Knappt mått illa alls.

Vi får alla kämpa på med våra olika gravid krämpor.

Snart smäller väl foglossningen till ordentligt med så får njuta så länge det går.

:)

Jag! Jag! Jaaaag!!

Jag fryser verkligen HELA tiden. Alla tycker att jag är knäpp som har på mig så mycket kläder och när jag är hemma sätter jag även på mig morgonrocken och går runt insvept i en filt men fryser ändå.

Jag fryser så mycket att det gör ännu mera ont i bröstvårtorna. Så himla jobbigt...

Jag fryser väldigt lätt annars också men med graviditeten har det blivit värre. Min enda sköna stund är i bilen när jag kan smälla på rumpvärme och ha 25 grader varmt hahah.
  • FrökenMp

Tjejer jag börjar bli lite orolig... de senaste två nätterna har jag bara varit tvungen att kissa en gång men innan har det varit ca 4 gånger. Mår inte alls illa nu på morgonen heller och inbillar mig att brösten ömmar mycket mindre än vanligt.

Kan det vara tecken på MF?:(

• FrökenMp
    Lilltiger84 skrev 2016-11-23 11:19:48 följande:

Det är säkert ingen fara, man har ju hört om många som har haft så kallade spökveckor när alla symptom plötsligt försvinner. Vilken vecka är du i?

Jag är i 7+5 idag.

Jo, efter en massa googlande har jag kommit fram till att symptomen kommer och går för de flesta men det finns ju ändå de där ynka procenten som får mf... usch. Känns jobbigt att behöva oroa sig :( Jag vill hellre sitta med huvudet i toaletten och spy massor... hur konstigt det än låter.
  • FrökenMp
    Lilltiger84 skrev 2016-11-23 11:43:23 följande:

Ja det är väl däromkring som folk brukar säga att symptomen kan försvinna. Förstår vad du menar, jag känner också samma oro för MF.. Man får försöka tänka bort det i och med att man ändå tyvärr inte kan göra något åt det. Chansen är ju faktiskt väldigt mycket större att allt kommer gå bra! 

Jo, jag vet att du har rätt. Börjar bli lite lugnare nu efter att ha läst runt lite mer. Jag har åtminstone inte ont och ingen blödning heller. Tack snälla för ditt stöd!:)
    Haiduchi skrev 2016-11-23 12:41:29 följande:

Tycker mina symptom också har lugnat sig. Är i vecka 9.

Vad skönt att det inte bara är jag! Mår du "som vanligt"?:)
  • FrökenMp
    Leeandra skrev 2016-11-23 16:21:10 följande:

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

Jag jobbar som fransstylist så det ska bli spännande att se hur länge jag kan jobba beroende på om magen får plats. Det är lite jobbigt just nu när jag mår illa för jag vet inte hur jag ska förklara mig själv om det är så att jag måste springa iväg och spy haha!
  • FrökenMp

Har ni provat kolla kön enligt den kinesiska graviditetskalendern??

Jag och några vänner satt och provade idag på folk vi känner

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

• FrökenMp

Den verkar ju stämma för det mesta iallafall. Haha:D

Lite roligt ändå. Jag hoppas ju på en tjej egentligen haha

• FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2016-11-26 16:38:24 följande:

Någon som har ont i magen? Jag har sjukt ont i magen..inte "tjejmagen" utan ovanför. Nedanför revbenen och en bit ner. Gör sjukt ont när jag trycker där. Någon som känner igen sig? Nästan så jag blir orolig... Haft det ett dygn snart..

Jag kan få lite ont där på nätterna ibland. Känns som magsäcken är lite känslig. Säkert ingenting allvarligt:)
Svar på tråden BF JULI 2017