BF JULI 2017
Jag bor i Västerås
Jag bor i Västerås
Herregud vad sjukt!!!! ....har letat å letat efter hjärtat i flera dagar med en doppler och till nu ..
..äntligen hörde jag lilla hjärtat som en travande häst och det finns andra 2 ljud som jag hört min puls och livmoder...
Är i 7+4 jag är överlycklig ....har varit så rädd å få vänta till vul på mån 19/12 men jag lyckades och inte leta på fel sida som jag gjort ...hehe
Bebben lever men mf kan ju vara hotande ändå pga blödningar men känns som hoppet är större nu iaf
Ja det är lite skönt faktiskt...men fortfarande blöder jag lite ibland å dom luktar nästan jämt illa då .... har googlat runt å kan vara livmoderinflammation men jag tog upp det där om symtom med doktorn och han tyckte att det var helt normalt ...oki?
Jag var på vanligt ul hos smvc idag och doktorn pricka mig på 7+6 idag den var 14 mm lång och hjärtat picka på ....men synd att jag inte använde mig av mobilen så kunna tagit kort ... men var ensam hade killen sjuk hemma :( .... rörande glad :)
Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!
Dessutom vi får tävla om vem som föder först jag får inte gå längre än v 40+0 pga diabetesen det blir datum 29 juli tror jag. Det där fastslår dom ju i vecka 18.
Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller
Grattis, vad skönt att du fått se allting se så bra ut idag.
Vill sååå gärna veta! Gick inte att se tydligt med dottern men lite pga det så var vi inställda på en flicka. Hade ju varit skoj med en pojke nu, men känns som flicka...
men hoppas på pojke, hihi ;)
Längtar tills man kan shoppa kläder till barnet tillsammans med blivande storasystern !
Alla mina blir 4500 minst...
Men nu vill jag säga det är sjukt svårt när jag lyckas ha i blodsocker 2.7 nästan varje dag ....det är hemskt när jag inte begriper varför å att jag inte känner det .... dåligt för fostret?
Jag har gjort det å jag har diabetes .... men får inget styr på det .... kanske dröjer innan jag får rätt dos lr vet inte varför jag klantar mig... skäms inför dietisten .... nån annan som har problemet lr bara jag?
Ja det är hopplöst när det är ur balans.... när det var bra så var det ju bra ....men ur balans hittar jag inte samma väg tillbaka och att vara gravid så är man ju ur balans å förtvivlad hela tiden ????
Tack snälla ni ... vill inte leva på familjeliv men ni är bäst
Jag tänkte också på förstoppning eller gaser som fastnar? Provat att massera magen? Värmedyna?
Kanske läkarkontakt så du kan slappna av?
Jag har börjat boka över min galla. Har under båda mina graviditeter haft värk högst upp till höger. Molande som kommer och går. Vid några tillfällen har jag fått så ont att jag kräkts. Åkt in akut en gång och de trodde ev små stenar i gallan. Har redan nu känt av samma
känsla som annars brukar komma först långt senare. Vet ju att man ska undvika viss mat men illamåendet har liksom styrt allt än så länge.
Håller med er andra om att tråden är grym!
Jag vill väldigt gärna veta! Spelar ingen roll om det blir pojke eller flicka men är enklare för mig att dagdrömma om jag vet. Och dessutom tycker jag det är svårt nog att bara ha några månader på oss att bestämma namn.
Vi ska på UL i vecka 19 (någon gång i februari) då får vi veta.
Har du UL inbokat efter vecka 14? (Är väl typ då man kan se könet?)
Vi ska kolla :) Vi gjorde det med pojken också :)
Alla syskon och kusiner till ärtan där inne är pojkar så vi får väl se vad det blir. Jag har iaf sagt till sambon att han bara kan tillverka pojkar ;)
Vul vecka 26 ska det vara.... hehe
[quote=77230251][quote-nick]narie24 skrev 2016-12-18 17:02:48 följande:[/quote-nick][/quote]
Shit va kul "vet hur det känns" å jag bor i samma stad och dessutom är jag bf 29 juli.... vad spännande
www.familjeliv.se/forum/thread/77230555-bf-juli-2017-ny
Här finns en ny tråd om folk vill flytta över.:)
vi har bytt grupp till 2017 juli ny. kom in där. var på inskrivning hos barnmorskan idag.. känns spännande. är det ditt första barn? detta är mitt 3e har två flickor på 6 och 8 år. jag är 28 år.