Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF JULI 2017

Socswa90 skrev 2016-11-06 06:02:16 följande:

Jag plussade för en vecka sedan. Har inte riktigt tagit till mig än att jag och min sambo ska få barn. Är fortfarande livrädd för att få missfall. BF kring den 8/7

Grattis! Livrädd är jag med..det är långa veckor tills man är mer säker..
    Jag har ju haft missfall de senaste två gångerna, så ibland tänker jag varför det skulle stanna nu?
    Har iaf passerat veckan där ägget fäst, så nu vet jag att det sitter fast, men hur och om det blir mer än så vet man ju tyvärr inte...
  • GrönaDruvan

Här är allt bra! Har så mycket aktivitet i magen...molar och spänner. Men känns ändå som en bra värk! Hoppas det!
    Bröstvårtorna är vääääldigt ömma och jag somnar super lätt framför tvn på kvällen, annars känner jag inte så mycket.
    Hur mår du idag? Är det bättre?

• GrönaDruvan

Grattis till alla nya plus! Va roligt!!
    Själv har jag blivit mer och mer nojjig att det ska skita sig denna gången också...tycker jag borde känna mer? Men samtidigt vet jag ju att det är tidigt än. Denna veckan, rättare sagt idag eller imorgon, ska ju hjärtat börja slå om dagarna stämmer. Tycker det är nervöst.... Jag vet ärligt talat inte om jag orkar med ett missfall till, jag kommer bli helt knäckt.
    Men måste tänka positivt och jag har ändå en känsla som säger att det nog kan gå vägen denna gång.
    Väntar nu på barnmorskan som ska ringa, tänkte boka tid för inskrivning och ul i vecka 12. Hälsosamtal struntar jag i, va ju inte längesen jag var på ett...

• GrönaDruvan

Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.
    Sen är det ul och inskrivning den 20 december!

• GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-11-08 12:23:41 följande:
    Är du i samma vecka som jag? 6+1 idag.

Tycker med det känns alldeles för lite nu..... men försöker inte tänka på det. Om allt vill väl så kommer man gnälla över stora magen i juni :)

Ska också ha inskrivning 20 dec
    Nä, jag är i vecka 5+2 idag
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-08 20:57:25 följande:
    Å jag tror jag ska göra privat med denna gång så vi får tidigt vul. Orolig är man ju efter ett par mf. Vet inte riktigt när man ska ringa bara är i v.4+6 nu och med tredje barnet är det väl inte direkt prioriterat att få komma på samtal och ul. Funkar det på samma sätt? Ringer man och bokar vul där och går sen till vanliga bm? :-/

Jag har så ömma bröst och illamående till å från så borde inte vara orolig. Men innan det syns och känns finns det inte känns det som.
    Jag bokade vul på en privat klinik i Gbg och får ju betala 500 kr. Men jag vill gärna veta om det finns nåt i magen så fort som möjligt!
    Ringde till mödravården och sa att jag ville boka tid för ul vecka 12 (här gör vi vecka 12) och fick tid för inskrivning samma dag. Ville inte gå på första hälsosamtalet. Anledningen till att jag ringde såhär tidigt är för att jag ville vara säker på att det fanns tider kvar för ul i julveckan! Hade ju vart mysigt att få berätta på julafton att man väntar tillökning....om det nu blir så! Annars hade jag inte ringt förräns vecka 10 eller nåt...
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-11-08 22:25:42 följande:

Satt och tänkte att jag visste ju inte hundra när min sista mens började eller slutade men jag vet hundra när jag hade ägglossning, tog ältester.

Så om jag räknar från det så är jag i V5+6 istället för 6+1.

Så då är jag bara i vecka 6+2 på fredag. Finns det ens en chans att se hjärta då?

Beroende på vad vi ser på fredag, kanske inte ens får göra vul, så ska man kanske boka ett vul privat?

När jag var gravid med första barnet så gjorde jag vul runt den tiden. Då var den 6,3 mm och jag såg hjärtat slå.
  • GrönaDruvan
    Powerjess skrev 2016-11-09 00:28:27 följande:

Hej! Jag plussade förra veckan (blev tvungen att göra tre test för att ens förstå) det här är första gången jag är gravid. Ringde till min kommuns BVC igår och ville boka tid för inskrivning och ställa lite frågor, men hon som svarade hade nog inte en bra dag på jobbet så fick inga svar på mina frågor, Så jag tänkte om någon som varit gravid förut kanske har svar på tal:)

Jag är trött hela tiden, går runt med en värk som känns som mensvärk på nätterna hugger det till i magen så jag knappt kan sova, jag vet inte om man ska åka in till gynakuten eller om det är normalt???

Förlåt om nån tycker att det är dumma frågor eller kanske till och med helt självklara, men som sagt första gången:) // j

Hej och grattis till plus!
    Alltid extra spännande med första barnet och jag förstår att frågorna är många!
    Det som du beskriver låter helt normalt!! Du behöver inte alls vara orolig för det!
    Att åka in till gynakuten pga det du skriver är bara onödigt, de hade bara skickat hem dig.
    På gynakuten tar de bara emot dig om du har smärtor som gör att du knappt kan stå och om du blöder mycket. Jag fick knappt komma in när jag fick blödning o smärta i vecka 9, men jag bönade o bad när jag satt där, och tillslut gick hon med på det.
    Det kommer säkert gå bra för dig, för just nu låter allt precis som det ska med dig!
  • GrönaDruvan

Hade värsta magknipet imorse när jag kom till jobbet. Tänkte att nu skiter det sig... Sprungit på toa ofta och kollat så det inte kommit blod...
    Det har det inte och själva magknipet försvann, men ersattes av ett lätt illamående. Klarade knappt att äta lunchen på jobbet, blev lite äcklad.
    Nu på eftermiddagen mår jag ordentligt illa...
    Är det graviditetsillamående tro, eller nåt annat? Har glömt hur mycket jag hatar att må illa!! Fy alltså!

Svar på tråden BF JULI 2017