BF JULI 2017
Hej alla nya och vad roligt att ni ska ha barn!!!
Hur mår alla idag?
Hej alla nya och vad roligt att ni ska ha barn!!!
Hur mår alla idag?
Ont i livmodern. Går mellan att mola och att hugga. Men ingen blödning iallafall. Så jag väljer att tro att det är växtvärk :) lite illamående och lite trött. Men sov illa o gick upp 0540, så tröttheten beror nog på det :p fattar inte varför det känns så mycket redan dock. Är ju bara på äl+14 :o (ivfbebis, så vet exakt :) ) BIM idag alltså..
Hur mår du idag? Vart i tiden ligger du? :)
Hej!
Jag hoppar in här! Hoppas det är ok. Jag är gravid i vecka 6 (5+0) idag. Precis i början alltså. Jag har BF 9 juli. Jag har två barn som är 5 respektive 7 år gamla och går allt vägen denna graviditet bli det alltså barn nummer 3. Jag hade 3 missfall i rad under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. De hände i v 15, v 6 och v 7 så jag har väldigt svårt att känna någon glädje just nu. Tar en dag i taget.
Nästa måndag ska jag på inskrivning och anledningen till en sådan tidig inskrivning är för att jag ska få göra ett VUL i vecka 8-9. Sedan blir det KUB-testet efter det.
Brösten ömmar och jag får en smått influensaliknande känsla på kvällarna. Trött, nja, det är jag oftast ändå, haha.
Ska bli kul att följa er andra och jag hoppas innerligt att våra små frön vill stanna kvar hos oss.
Hälsningar Johanna
Tusen tack:)
Nej, vi vet ej varför jag har drabbats med tre missfall på rad. Det i vecka 15 var ganska dramatiskt och "den" kom ut hemma i badkaret efter mini krystvärkar. Gjorde dock inte så ont. De två tidiga missfallen var mer odramatiska men smärtade mycket pga de tidigare missfallen.
Allt man kan se av insidan med ultraljud ser bara bra ut. Dvs äggledare, äggstockar, livmoder. De tror att det är ren otur pga att jag ändå har två barn sedan innan. Jag är ändå orolig. Man läser ju om alla som haft missfall och äter olika förebyggande preparat och det är klart jag funderar på om jag borde göra det också. Eller har jag många ägg som är dåliga? Jag är ändå nyss fyllda 35 år. Ja tankarna far runt i hjärnan på en!
Grattis själv! Håller med, om de första veckorna kunde flyga förbi lite snabbare hade jag blivit glad:)
Okej :) då ligger du prick 2 v före mig :p håller tummarna för hjärtslag på fredag!! Jag ska boka tid för vul till 6+4. Eftersom vi gjorde ivf vill kliniken fastställa graviditeten oach att drt lever någon i mageb, men kliniken vi gjorde ivfen på ligger så hinla lpngt bort så ska boka privat närmre :)
Okej :) vi har bokat en tid nu, till 6+4!
Oh ja det hoppas jag verkligen! :) minns inte om jag frågat innan, men är det första barnet?
Okej! Första här :) om den här väljer att stanna har vi chans på syskon också, då vi har ett gäng embryon kvar i frysen :)
Ja det är möjligt! Jag är 25 o min sambo 23. Och du? :)
Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.
Sen är det ul och inskrivning den 20 december!
Hej!
Såg att fler är oroliga så här i början. Jag är jättenojig :(
Jag känner ingenting förutom tröttheten. Förra graviditeten mådde jag illa på dag ett och det ömmade både här och där.
Nån som vet när symptomen är brukar dra igång eller vara "som värst"?
Igår bokade vi vul privat till 25 november. Kommer vara i 6+4 då :) och idag slog digitala över till 2-3! Hoppas det fortsätter såhär så jag får ge ett fint resultat till kliniken på måndag!