BF JULI 2017
Ja, om det inte uppstår några problem så som blödningar osv så måste vi tyvärr vänta. De är jättehårda med sånt i mitt landsting tydligen :(
Ja, om det inte uppstår några problem så som blödningar osv så måste vi tyvärr vänta. De är jättehårda med sånt i mitt landsting tydligen :(
Va häftigt att det syns på era magar redan nu!
Jag är väldigt svullen om magen men har alltid haft en mage som står ut lite. Så känns inte som om det är någon gravid bula på mig.
Men längtar tills det syns!
Här även börjat må lite bättre nu. Mår fortfarande illa men inte lika starkt hela tiden och ingen dödsångest.
Väntar bara på att jag ska få tillbaka min hunger så jag kan börja äta ordentligt.
Hur mår ni andra?
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!
Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller
I onsdags var jag på mitt andra möte hos BM och fick kissa på en sticka för glykos test. Det såg inte bra ut. Fick även ta blodprov som inte heller va bra. Hade visserligen ätit en bulle innan (svårt att få i mig något alls fortfarande) så det kan påverka men jag är så orolig.
Har tidigare haft ätstörningar och senare år har jag ätit mer chips och godis än man ska. Blir så arg på mig själv att jag inte tagit diabetes och sånt på mer allvar. Man tror liksom inte att det ska hända en själv. Att man inte är i riskzonen.
Har inte ätit så mycket godis sen jag vart gravid eftersom jag helt tappat lusten till allt som går att äta och nu blir det definitivt inget mer sånt men skadan kanske redan är skedd.
Känner mig dålig...
På måndag ska jag göra ett sånt där test på vårdcentralen och på tisdag får jag förmodligen veta domen.
Håll tummarna för mig att jag får en andra chans!
Var på ultraljud för 2 dagar sedan och allt såg jättefint ut! hjärtat pickade på bra osv.
Idag vaknade man upp till bruna flytningar/blödningar. Inte särskilt mycket men tillräckligt för att göra en orolig :(
Men det ska vara rätt vanligt i början väl? Har haft missfall tidigare men då fick jag ljusrosa flytningar först och sedan färskt blod.
Håller alla mina tummar :(
Hej alla,
Jag har följt denna gruppen lite på avstånd och hoppas att det är okej att jag också är med här.
Jag har enl. sista mens bf 3 juli men jag har hunnit göra 2 ul redan. Det första i v. 7 pga kraftig störtblödning och nu i tisdags i v. 12 pga oro då jag haft bruna flytningar. Men allt såg finfint ut, mina bruna flytningar har avtagit och bebisen levde runt där inne och där låg jag och kände ingenting haha :) helt fantastisk känsla, och hjärtljuden fick vi också lyssna på och de lät som en galopperande häst haha.
Blev framflyttad 2 dagar så bf 1 juli istället men hon sa att inget är säkert förrän rul då de mäter huvudet. Men jag tror 1 juli stämmer ganska bra då jag haft koll på äl.
Detta är vårat första barn och tog ca 2,5 år att plussa, precis innan vi skulle på ivf samtal. Och jag som fick höra att jag inte kan få barn naturligt då mina äggledare är blockerade. Ibland fattar jag inte att jag är gravid men sen så tittar jag på ultraljudsbilden och inser att jo, det är jag visst :)
Ska bli spännande att följa er andra på denna resa J
Jag har gjort det å jag har diabetes .... men får inget styr på det .... kanske dröjer innan jag får rätt dos lr vet inte varför jag klantar mig... skäms inför dietisten .... nån annan som har problemet lr bara jag?
Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?
Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*
Går in i vecka 10 i morgon.
Härligt för er som har mindre symptom!
Mitt illamående och trötthet har ju också avtagit något, men jag mår fortfarande illa och är fortfarande trött, även om det är överkomligt. Längtar dock till jag kan börja äta ordentligt och känner för mat igen. Har fortfarande svårt för mat, fast det går att få i sig hyfsat mycket även om det mest består av gröt i alla former, yoghurt och frukt. Bättre än inget.
Jag är mest orolig över mitt magont. Sitter mest mellan naveln och revbenen och på vänster sida. Har mycket växtvärk också, men det känns inte som den mest onda värken har med "bebis magen" att göra. Hoppas jag.
Oron har ju tagit över mig. Tänker mycket negativa tankar att denna graviditet inte kommer gå bra. Det är ju ändå 10-15% risk att mina tvillingar kommer få ttts. Det är ju rätt stor risk. Får de ttts så är ju risken rätt stor att någon eller båda dör. Jag, dum som jag är, googlar ju massa på detta nu.
Självklart går ju de flesta tvillinggraviditeter bra, men kan jag ha sån tur?
På tisdag ska jag på inskrivning, och idag gick jag in i vecka 12.
Två veckor sedan jag gjorde ultraljud och hade så gärna velat göra ett NU efter jag fått ont i magen för att se så allt är bra. Men det blir att vänta 2 veckor till på det..
Ska fråga bm på tisdag om hon kan se om vi kan höra hjärtljuden. Vet att det kanske inte hörs, men kanske...