• Haiduchi

BF JULI 2017

Satt och tänkte att jag visste ju inte hundra när min sista mens började eller slutade men jag vet hundra när jag hade ägglossning, tog ältester.

Så om jag räknar från det så är jag i V5+6 istället för 6+1.

Så då är jag bara i vecka 6+2 på fredag. Finns det ens en chans att se hjärta då?

Beroende på vad vi ser på fredag, kanske inte ens får göra vul, så ska man kanske boka ett vul privat?

• Haiduchi

Alltså vaknade en stund innan väckarklockan idag av att jag inte kunde ligga på magen, kändes ömt och spänt ?!

Har fortfarande kvar känslan av att det spänner i magen, känns bra! Putar och letar efter bebis mage, men är mest min gamla hängbuk Hahaha.

Fogarna gjorde sig påminda idag med, lite lagom mol i dom.

Hur mår ni andra?

Och grattis till dig powerjess :) låter som det växer i din mage med ;)

• Haiduchi

Nu börjar jag känna igen symptom som jag hade förra graviditeten. Eftermiddags illamående. Inte mycket men tillräckligt för att man ska vara off. Det blir lite bättre om jag små äter. Men små äter jag för mycket mår jag illa då med. Och då är kanske lite mer än ett halvt päron för mycket. Äter långsamt och sällan. Så får jag också i mig mat. Ska be maken fixa bubbel vatten när han kommer hem :)

• Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-09 16:38:04 följande:

Hade värsta magknipet imorse när jag kom till jobbet. Tänkte att nu skiter det sig... Sprungit på toa ofta och kollat så det inte kommit blod...

Det har det inte och själva magknipet försvann, men ersattes av ett lätt illamående. Klarade knappt att äta lunchen på jobbet, blev lite äcklad.

Nu på eftermiddagen mår jag ordentligt illa...

Är det graviditetsillamående tro, eller nåt annat? Har glömt hur mycket jag hatar att må illa!! Fy alltså!

Usch ja är nog som du är gravid ;)

På gott och ont att ha symptom.
  • Haiduchi

Ah nu i morse var det en brun sträng efter toalett besök...

Hade inget sånt alls med dottern, men det kan vara ok?

• Haiduchi
    Treansresa skrev 2016-11-10 15:22:54 följande:

Hoppar in här! Äntligen kom plusset igen efter förra månadens missfall. Vecka 4+4 idag och bf 15 juli.

Blir mitt och sambons första gemensamma men vi har en hel drös med barn hemma och yngsta är 7 så blir en halvsladdis.

Enda symtomet jag har är brösten som gör ont:)

Grattis!

Vad härligt att bli gravid så snabbt efter missfall.
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 09:02:21 följande:

Då kom dagen man fasat för....

Blodiga flytningar...

Tänkte redan igår när illamåendet försvann att nu skiter det sig, och känns ju som jag hade rätt.

Vad ska det annars vara...börjar ju bli van att få missfall nu

Är du helt säker??!? Gör det ont???

Hoppas verkligen inte det är missfall utan allt är som det ska....

Gud så tråkigt....
  • Haiduchi
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-11 10:38:20 följande:

Skulle du på VUL idag? Håller tummarna för att allt går bra för dig!

Kram!

Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.

Och ett hjärta med :)

Var så lättad att jag nästan grät!
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-11-11 12:32:55 följande:

Åh Gud vad kul!! Vilken vecka är du i?:D

Tack! Jag är i 6+4 och enligt dess längd var det 6+3 :)
  • Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-11 16:44:13 följande:

Underbart! Jag har vul samma vecka (6+4) men om 2 v. Hoppas på samma resultat :)

Det håller vi tummarna för :)

Mår du ok annars?
Svar på tråden BF JULI 2017