• Leeandra

BF JULI 2017

GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:43:18 följande:

Tack för grattis!

Känns väldigt omtumlande. Hade ju planerat att ha ett barn till....men samtidigt är det ju få förunnat att få tvillingar och det är ju kul på ett sätt. Orolig för graviditet bara och att de ska komma aldeles för tidigt..

Krävs ju lite annat planerade nu att gå från två till fyra barn...

Grattis till två små! Jag gick från tre till fem, det ställde till det lite, . Det är något alldeles speciellt att vänta två.
  • Leeandra
    Sofia12310 skrev 2016-11-29 18:11:49 följande:

Hej allihopa! Jag är också gravid,i vecka 6 (5+2) beräknad 29 juli än så länge :) detta kom lite som en chock för oss och vi har inte varit tillsammans alls länge. Bara ett par månader och båda hade flera års långa förhållanden innan. Men jag har gjort 3 aborter innan när ja var yngre och är 22 år nu och gör aldrig om det! Plus att vi har hus bilar körkort jobb osv så vi valde att köra på det och vi är så spända! Ska till bm 8/12 ????

Hej och grattis! Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader nu när vi insåg att vi skulle ha barn, men det känns bara bra. Jag var 20 när mitt första barn kom och har alltid tyckt att det har varit fantastiskt att vara ung mamma.
  • Leeandra
    Madelonen1 skrev 2016-11-30 10:24:54 följande:

Fortfarande bruna flytningar till och från här, det är lite hela tiden men blir mer vid ansträngning. Pratade med chefen om det igår och sjukskrev mig veckan ut.. ska till barnmorskan på hälsosamtal på fredag så hoppas verkligen vi kan få göra ett vul då med. Denna oron är hemsk :/ testerna visar fortfarande positivt iallafall.

Skönt att du får vila lite. Hoppas att du får kolla upp allt på fredag.
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2016-11-30 11:59:43 följande:

Det stämmer. Mitt gick dock inge bra:( hon flyttade bak mig så mycket så jag skulle ha plussat innan äl. Men hon tyckte allt såg "bra" ut om man utgår från den mätningen hon fick fram. Men ska tillbaka om en vecka för att se om fostret växt. Nu såg hon bara gulekroppen, hinnsäcken och kanske fostret som en liten prick:( vet också att jag ej kan ha blivit gravid senare dels pga sex samt plusset. Så känns inte så hoppfullt:(

Nej, vad tråkigt! Det låter ju inte så bra, men jag håller timmarna för dig och hoppas ändå. Kram!
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-11-30 12:07:40 följande:

Det finns en del tvillingar på mannens sida, men det ska väl inte spela någon roll har jag hört...sen är det ju enäggstvillingar också och jag tror inte det är ärftligt.

På måndag ska jag till läkaren på ordentlig undersökning! Det bästa med det här är ju att det blir många ultraljud!!

Men det är ju en riskgraviditet, så känns lite oroligt ändå...

Tvåäggstvillingar är ärftligt, men enäggstvillingar är en slump som vem som helst kan få. Jag har inga tvillingar i min släkt men är själv en sån som ofta släpper två ägg vid ägglossning och det kan mina barn i sin tur föra vidare.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-11-30 19:41:56 följande:

Åh tjejer vad jag är orolig. Har inte riktigt smält att vi ska ha två...vet inte om jag är glad eller inte. Rädd och orolig. Vad har vi gett oss in på? Kommer detta gå bra? Föds de för tidigt? Stannar fröna kvar? Tusen frågor utan svar...

Efter jag fick beskedet så är jag lika orolig igen för att det ska skita sig. Kollar efter blod på pappret, analyserar varenda liten värk...haft mycket molvärk idag och tänker genast att det inte är bra.

Jösses....inte nog med det så går all den lilla energi jag har åt till att orka med jobbet, och när jag kommer hem är det direkt in i sängen...

Barnen börjar fråga varför jag bara ligger där, stackarna...kanske tror dom jag är allvarligt sjuk. Orkar inte göra nåt hemma, finns inget som är gott att äta, ständigt hungrig och illamående...

Ja, det var ju inget positivt inlägg det här, men antar att det är mina sämsta hormoner som pratar nu..

Det kommer bli bra. Det är mycket tankar och frågor i början, men innan de kommer har ni vant er vid tanken. Jag fick ju reda på att jag väntade två i v.9 och jag var glad att jag hade så lång tid på mig att vänja mig. Nu väntade jag ju tvåäggs, men det var otroligt häftigt att få gå igenom. Barnen hade redan i magen en egen relation, jag hade en morgonpigg och en kvällspigg och de brukade väcka varandra varje morgon & kväll och ligga och peta på varandra, . Mina kom två veckor tidigt, vägde 3,6 var. Ni kommer få gå på täta kontroller och göra tillväxtultraljud och följa era små liv.
  • Leeandra

Vad roligt!

Ålder: 34

Bor: Gotland

Första gången gravid: nej

Om nej, hur många barn har jag: 5 st

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11 BIM +2 ( kollade iof inte innan.)

Hur länge har jag varit gravid: 6+2

Partnerns ålder: 35

Partners reaktion på graviditeten: lite chockad först, sedan både glad och rädd på samma gång.

BF-datum: 25 juli

Symptom hittills: ömma bröst, känslig för dofter, illamående hela tiden utom när jag äter, trötthet, molvärk, lite finnar, aversion för söt mat.

• Leeandra
    Starlights skrev 2016-12-02 23:02:41 följande:

Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :) 

Så sent som möjligt. Kommer absolut inte kunna dölja det till RUL, men vill gärna känna sparkar så runt v. 16 kanske. Närmaste familjen kanske får reda på det tidigare.
  • Leeandra
    Starlights skrev 2016-12-04 12:41:46 följande:

Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall. 

Lycka till alla juli-bebisar! 

Nej, vad tråkig! Hoppas det snart flyttar in ett litet liv som vill stanna. Ta hand om er, många kramar!
Svar på tråden BF JULI 2017