BF JULI 2017
Haha provade nu o d stämde på sonen o ska isf bli en tjej denna gång. Både jag o killen känner på oss att d blir en tjej. Men d visar sig om d nu syns på RUL
Haha provade nu o d stämde på sonen o ska isf bli en tjej denna gång. Både jag o killen känner på oss att d blir en tjej. Men d visar sig om d nu syns på RUL
Ja dit är d långt så har inget inbokat men om 12-13 veckor borde d bli
Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.
Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.
Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.
Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!
Det här är en sån sjuk sak. Vi har en putsvägg här hemma som jag gick lite för nära igår och kände doften av ja... puts. Luktar som i vissa källare... det luktade såååååå gott!
Varje gång jag går förbi den där väggen måste jag trycka näsan mot den och lukta lite och när jag inte är i närheten av den så kan jag känna dess doft.
Har detta verkligen nåt att göra med graviditeten eller är jag bara lite konstig? Haha!!
Har nu varit på inskrivningen! Mycket trevlig bm som gav massa informations blad. Urinprov visade dock på bakterier så får se om det är uvi som vi måste behandla. Jag bokade in för kub test med där hög risk tal ger rätt till Nipt test. RUL inbokat den 7 feb (kan flyttas om man får fram annat datum vid kub testet) eftersom jag hade senaste mensens första dag 29 sept fick hon fram att jag är i v.10 nu, men då jag tempat och kollat äl är jag ganska säker att äl var 19 oktober. Jaja får se hur stor den lilla är imorgon på ul. Så spänd!
När dom säger att det blir "säkrare" efter vecka 12, menar dom vecka 12 som från vecka 11+0 eller 12+0?
Är i vecka 10+3 nu men tycker tiden går så långsamt veckorna vecka 12:)
Är dock orolig eftersom mina symptom minskat sen vecka 8 typ och nu känner jag nästan ingenting..
Tänk dock på att vecka 12/13 inte är någon magisk gräns. Förstår hur du menar och förstår verkligen oron över att symptomen minskat. Men för varje vecka som går minskar ju risken för missfall även om riskerna blir betydligt mindre från ca dom veckorna eftersom viktiga tillväxtgrejer ska vara avklarade då, tex att hjärtat ska bildas och moderkakan ska börja försörja barnet med energi. Det är pga dessa händelser som risken för mf är störst i början. Men missfall kan man ju faktiskt få genom hela graviditeten. Njut så mycket du kan. Så länge vi inte fått konstaterade mf är vi ju gravida! :)
Ska på ultraljud idag och känner mig lite nervös. Drömde att jag bara inbillat mig haha.
Mår fortfarande lika dåligt. Trött som få och mår fortfarande lika illa. Äter lergigan och fick öka dosen. Tack gode Gud för den. Jag har inte spytt iaf och tur det då jag har kräkfobi.
Åt lite igår, annars dricker jag mest sockerdricka. Kan tillväga att jag aldrig dricker läsk annars så det är något jag fått för mig haha.
Imorgon ska jag på mitt andra ultraljud. Jag har ju varit så orolig för MA på senaste tiden, mycket pga minskade symptom, så jag hoppas jag får se ett litet liv imorgon. Går in i vecka 11+0 på fredag isåfall:)
Nu har vi varit på vårt andra ultraljud och guuud vad orolig jag var!
Läkaren sa att han såg nåt som inte såg riktigt normalt ut så han fick hämta en till läkare som sen konstaterade att allt såg bra ut, som tur var!
Den första läkaren hade tydligen sett nåt för fyra veckor sen när vi var där på första ultraljudet och ville därför att vi skulle komma tillbaka nu. Han tyckte att det såg ut som tvillingar men att en var död...
Som tur var så var det inte alls så utan allt såg normalt ut och våran lilla bebis sparkade runt för fullt! Såg så himla häftigt ut när den sprattlade runt där inne :D den är 5,3 cm lång nu. Helt sjukt! Nu kan jag äntligen slappna av och njuta av att jag faktiskt mår bra :)
Bifogar en bild! Den blev lite mörk men man kan se lite iaf:)
Gud vad roligt!
Är stressande när de verkar se något men det är ju bättre att de dubbelkollar.
Skönt att du mår bra nu med. De bästa veckorna innan man är tung och allt annat som kommer längre fram.
Vilken vecka sa de att du är i?
Oj, och den var redan så stor? Jag gjorde ul i slutet av v 9 och då var den mkt mindre. Fast den kanske växer massor nu?
Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!
Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.
Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!
Jag är i v 11+3 :)
Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.
Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.
Hade ni barn sen innan?
Det måste jag kolla upp, har aldrig hört talas om faktiskt! Men är bara i vecka 9, så får vänta ett par veckor..
Är helt övertygad om att det är en pojk därinne! Om 6 veckor får jag veta säkert!!
Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?
Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*
Går in i vecka 10 i morgon.