• Sosozo

BF JULI 2017

Är det någon av er tjejer i tråden som bor i Stockholm? Hur tänker ni med sjukhus/ BB? Några preferenser?

• Sosozo
    A12t14 skrev 2016-12-14 16:18:48 följande:

jag är beräknad till 5 Juli, barn nummer tre 

Hej! Välkommen!
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2016-12-14 16:12:23 följande:

Bor i Sthlm, födde på Danderyd sist och är så nöjd. Nu har vi flyttat och bor nära Huddinge sjukhus, men vill nog ändå föda på Danderyd om det inte är mitt i rusningstrafik :)

narie24 skrev 2016-12-14 19:31:42 följande:

Jag har fött mina två barn på SöS, är väl hyfsat nöjd. Svårt när man inte har ngt att jämföra med. Trist var att mannen inte fick stanna ngn av ggrna, att man fick dela rum osv.

Ok, inte så kul om ens partner måste åka hem kan jag tänka mig! Jag har fött två ggr på Danderyd. Är mestadels nöjd (hann med skiftbyte av bm under båda förlossningarna). Rummen efter är förlossningen är ju riktigt bra dock. Jag vill gärna vara på Danderyd denna gången med. Har siktat in mig på ett planerat snitt. Får se hur det går.
  • Sosozo
    Summerchild skrev 2016-12-14 22:49:20 följande:

Herregud vad sjukt!!!! ....har letat å letat efter hjärtat i flera dagar med en doppler och till nu ..

..äntligen hörde jag lilla hjärtat som en travande häst och det finns andra 2 ljud som jag hört min puls och livmoder...

Är i 7+4 jag är överlycklig ....har varit så rädd å få vänta till vul på mån 19/12 men jag lyckades och inte leta på fel sida som jag gjort ...hehe

Bebben lever men mf kan ju vara hotande ändå pga blödningar men känns som hoppet är större nu iaf

Vad skönt!
  • Sosozo
    Wooden skrev 2016-12-14 20:38:32 följande:

Är fruktansvärt otålig ja! Vecka 15 låter som en dröm! Ska på ul och tidsbestämma graviditeten om en vecka! Givetvis viktigast att nåt lever där inne men hoppas även på att inte bli tillbakaflyttad. Finns risk för det dock...

Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?

Jag längtar också. Har en drömvisionen om att vi har gjort ett ok kub och att illamåendet ska ha lagt sig då. Och så smågrejer, som att inte rota runt i garderoben efter något gammalt tält att ha på sig varje dag gör att kunna vara hemlig med magen i. Om allt går som planerat ska jag investera i snygga mammakläder.
  • Sosozo
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

Jobbigt, men försök att inte ta ut oro i förväg. Det skulle kunna vara en så enkel grej som att du har haft oregelbunden ägglossning, at den inträffat senare än du trott. Har hänt mig. Kan du kolla med din bm om kub? Det är ju en relevant fråga.
  • Sosozo

Fy farao vad jag har mått illa idag. Tvungen att sjukanmäla mig. Kunde inte gå upp ur sängen innan kl 12 typ. Kände mig helt vidrig, inte tvättt håret på tre dagar pga hat mot schampot (inte hunnit köpa parfymfritt). Tog ett bad, åt lite lunch, tvungen att lägga mig igen.. nu har jag tagit en Postafen och ligger i sängen och samlar kraft. Ska hämta på dagis och skola och mannen är på julfest med jobbet ikväll. Uuuuuuuurs....

• Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-15 17:55:31 följande:

Alltså hur trött kan man vara???

Orkar inte ens sitta upp här hemma. Hur ska man lyckas få till middag? Ungarna har fått mkt skärmtid idag... :(

På riktigt så övervägde jag att ge dem popcorn och körsbärstomater till middag idag. Hittade sedan ett halvt paket pasta i ett skåp, men i det var bara tur. Står inte ut med att laga mat och inte orkar jag heller. Mannen har lagat i några veckor nu. Och typ skött allt annat. Puh. Bara att bita ihop.

Åh, och ikväll blir det film ist för godnattsaga. Överger sakta men säkert alla ideal..
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2016-12-15 16:31:59 följande:

Stackare... Inget kul att må så..så mådde jag i över 4 veckor, senaste dagarna har jag mått lite bättre.

Jag slår dig trots allt, har inte duschat på 4 dagar pga att duschen i sig påminner om illamående!! Parfymfritt har jag, men tycker det luktar äckligt ändå.

Varit hemma från jobbet två dagar nu och ska vara hemma imon med. Måste samla energi och haft ont i magen. Börjat kunna äta lite mer nu och idag är första dagen på snart 5 veckor som jag kunnat hålla mig vaken en hel dag! Det går framåt!!

Hoppas du mår bättre snart!

Tack och tack detsamma! Alltså det här med aversion mot duschen bidrar ju inte till välmåendet direkt. Dagdrömmer om något sorts scenario där man ligger i badet med tända ljus, stor mage och massor av dofter - och gillar det.

Jag har upptäckt att läkerol med citron och ingefärasmak kan hjälpa tillfälligt när man får panikillamående och börjar stirra efter närmsta papperskorg.. det stoppar upp det hela så att jag inte måste spy prick då iaf. Ett tips.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-15 19:05:54 följande:

Haha, nu fick du mig att skratta :). Ja, det är väl läge att sänka ribban lite här hemma. Försöker hålla igång som vanligt men det går ju inte. Jobbet tar den energi jag har.

Här lagar mannen i stort sett all mat sen fyra veckor tillbaka. Vilken spännande fru man är :).

Äääh, spännande är man ju inte. Vid det här laget är man kanske rätt förutsägbar ("jag ligger i sängen så fixar du allt annat, ok?". Men vaddå. Det här är ju en megastor uppoffring tycker jag.

Ja jag tänker att det får funka, sänka ribban är ett måste just nu. Så är livet. Popcorn till middag, hepp hepp! Ingen klagar ;)
Svar på tråden BF JULI 2017