Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF JULI 2017

Har fått ett kopiöst sug efter clementiner. Äter säkert 1 kilo om dagen. Vaknar på nätterna o måste ha en samt direkt ja vaknar. Kan de vara att man har brist på något? Känns inte så nyttigt att äta såhär varje dag

• Treansresa
    gosis skrev 2016-11-20 07:37:18 följande:

Du kanske har brist på c-vitamin eller folsyra? Men annars är det nog inte så farligt och äta en massa clementiner, är ju både nyttigt och gott! :)

Hur har du det med maten?

Jag kan inte äta alls lika mycket som innan. Blir liksom mött fortare och tvärstopp. Så har jag aldrig upplevt innan vid detta tidiga skede. Då har jag nästannvarit ännu hungrigare typ. ;)

Ja de äe nog som du säger. Är ju gott o nyttigt IAF. Äter folsyra i tablettform så hoppas det räcker:)

Jag har också svårare att få ner mängder mat på en gång. Går gärna o äter lite och ofta. Kan ju iof bero på att jag är mätt pga alla clementiner ha haha.

Jag är i v 6+1 idag. Du då?:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 07:54:10 följande:

Då går man in i vecka 8 idag..... Fortfarande nervös att allt inte är bra, både längtar och fasar tills mitt vul nästa tisdag...

Förstår den blandade känslan då jag har samma inför mitt vul. Längtar tills på tisdag då jag äntligen ska få min tid.

Hur går det med ditt illamående?
  • Treansresa
    AM78 skrev 2016-11-20 08:59:01 följande:

Jag har också tid på tisdag. Supernernervös. Lycka till!

Detsamma:)
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-20 22:47:09 följande:

Jag är inne i v. 6 ( 5+2)

Åhh jag längtar så tills jag är först runt v.9 eller nåt då det börjar hända lite, man kanske fått en tid för inskrivning och sedan vill jag att dem här 12 veckorna innan man kan slappna av lite, hoppas på att dem går fortare än kvickt.

Tiden går så långsamt. Får man göra en vul om man ber om det eller är det bara vid vissa fall om man misstänker något fel typ?

Jag tycker också tiden sniglar sig fram! Känns som att varje dag är som två dagar. Hoppas tiden börjar springa fram nu när de snart är jul. Jag kommer köra inskrivning efter jul. Hade en tidig tid bokad förra gången men var så hemskt att ringa och avboka då missfallet kom så vågar inte ringa nu. Här kör de hälsobesök i vecka 6-8.

Här där jag bor är det jättesvårt att få tidiga vul. Jag får mitt pga att jag blödde i början på denna graviditet och knappt har nå symptom. Sedan vill de kolla hur långt gången jag verkligen är då jag inte hade någon mens mellan.
  • Treansresa
    gosis skrev 2016-11-21 08:30:17 följande:

Ja, det där med MF är inget kul! Jag har också upplevt det och man blir sååå ledsen. Jag tror jag ska ringa upp idag och kolla när dem vill träffa mig. Helst vill jag kanske vänta ett tag och se. Men hör får man ju göra Kub också någon gång mellan v. 9-11 tror jag så man går invänta tills då. Men är alltid härligt och få höra och se det lilla hjärtat picka på vul, men får nog vänta.

Här får man ite göra kub:( ja det är en sådan känsla att se hjärtat picka på. Längtar tills man får göra det igen. Ja jag sa till läkare. Att jag inte vill riskera att komma förtidigt.
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 09:38:45 följande:

Jag har inte heller vågat ringa till MVC än iom att jag också tyckte det blev så jobbigt att ringa och avboka när MF kom.. :/ 

När har du fått VUL för att bestämma graviditeten? Jag skulle också vilja göra det iom att jag inte haft nån mens emellan, men skulle helst vänta tills man isf kan se att hjärtat slår... Gud vad jobbig den här väntan är, går verkligen såå sakta nu!

Skönt att höra att jag inte är ensam. Känner lite så att de kan inte skada att vänta till v 13-15 innan inskrivning. Tänkte ringa direkt i januari.

Jag har fått tid imorgon men har ombokat den så ska få en ny tid. Vågade inte åka redan nu ifall jag är lite tidigare gången än tänkt. För då kommer man ej se hjärtljud. Så om

1-2 veckor kommer nya tiden bli.
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 12:57:11 följande:

Nej det skadar nog inte att vänta med inskrivningen direkt.. :)

Aha, ja det var nog smart av dig att flytta fram det lite.. Får jag fråga var du vände dig för att boka VUL? Är det direkt till gyn eller har du bokat privat?

Jag ringde till varan kvinnoklinik. Hade vi haft privat hade ja nog ringt dit. Är riktigt svårt att få tider här. Men då har vi bara ett sjukhus inom 20 mils radie så alla kommer hit.
  • Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-11-21 15:22:55 följande:

Tack för svar, när jag söker på kvinnoklinik Visby så kommer vår gynekologiska mottagning upp så jag antar att det är dit man ska ringa isf..  Jag tror inte vi har privat här heller dessvärre så får väl försöka tjata mig till en tid på gyn!

Jag tycker det är konstigt att det ska vara sån skillnad beroende på var man bor i landet. Här erbjuds vi inte kub heller.. 

Oo vad härligt med Visby!! Där vill jag vara oftare! Jag tycker också det är konstigt det borde vara lika i hela landet. Här erbjuds inte heller kub och de över 35 som vill göra får somsagt åkt över 50 mil enkel väg för att göra det. Dilemmat med att Sverige är så stort. :( tycker all vård borde vara jämnlik i landet .
  • Treansresa
    Ise skrev 2016-11-22 12:01:37 följande:

Vad roligt att vi ligger lika! :) Då har ni BF 22 juli då som jag. kul!

Ja till jul lär det nog vara ute, min familj gillar att snacka massor sinsemellan med så det lär nog sprida sig rätt fort :P 

Ja håller tummarna för att jag får ännu en graviditet utan illamående. Har inte mått minsta lilla illa med någon av killarna, inte kräkts en enda gång.  Ingen foglossning. Ingenting. Jag har inte ens varit tvungen att äta järntabletter så min kropp verkar ta det här med graviditet rätt bra ;) Hoppas på en likadan graviditet den här gången!

Det blir nog svårt att ta bilen... jag jobbar inne i stan och åker ALLTID kommunalt :P Frå nog hitta på något annat.  Jag har en alternativ lösning som ev kanske skulle funka. Min pappa är alkoholist och har haft en dålig period sista tiden, jag har brutit kontakten med honom pga detta och de vet mina kollegor om. Jag skulle ev kunna säga att jag avstår alkohol för att jag gjort en "deal" med honom eller nåt sånt. Jävligt långsökt men det kan ju då vara ett personligt val pga att jag vill stötta honom... äh jag vet inte. Jag kommer bara vara i v 7 när vi ska ut och det känns verkligen för tidigt!  Kanske jag kan låtsas att jag mår dåligt och skylla på det. Att jag börjar bli sjuk. Eller så sjukar jag mig helt den dagen och låtsas att jag ligger hemma däckad.. nä. haha. jag vet inte. :P Eller så låtsas jag helt enkelt dricka... Vi får se.

Jag har en grej som jag redan har ångest över - förlossningen. Inte för att det gör ont men jag tror att det kommer att gå superfort och jag vill verkligen hinna in! Första barnet låg jag i 17 timmar innan han kom ut, jag tog verkligen ALL smärtlindring som gick att få. Kämpade som ett djur med krystvärkar i en timme.

Andra barnet var jag inne i 1 timme (!) på förlossningen och gjorde det helt utan bedövning.. Visst jag hade lättare värkar i kanske 2 timmar hemma men det var liksom inga starka. Sen bara tjoff! så var han ute. tänk om trean går ännu fortare..... :O

Skyll på att du äter antibiotika för något:) då får man ej dricka:)
Svar på tråden BF JULI 2017