Inlägg från: LillaJag06 |Visa alla inlägg
  • LillaJag06

BF JULI 2017

Lilltiger84 skrev 2016-11-30 16:05:17 följande:
    Lindseeey skrev 2016-11-30 14:45:14 följande:

Är i vecka 6+3 nu och min mage svullnar enormt efter jag ätit (enormt för o vara min mage då) haha. Och brösten bara växer och växer, undrar var det hela slutar ????

Åh vilka fina små magar ni har, känner verkligen igen mig! Tycker alla på jobbet stirrar på min mage trots bylsiga tröjor, haha.. Förvånad Här är min (är också i v 6+3) och kan tillägga att jag i vanliga fall är helt platt så den känns enorm för mig! Glad

Det är så fint att vara gravid. Det mysiga är sen när den riktiga magen magen. Nu är det mest gas och annat haha.
    Skönt att jag inte är ensam iaf :)
  • LillaJag06
    Juuksela skrev 2016-12-01 07:14:30 följande:

Nervöst idag går man in i vecka 7 ( 6+0 )

Tänkte ringa mvc och skriva in mig ? Hm eller kanske för tidigt får se vad jag gör.

Idag mår jag små illa precis när jag vakna nu för första gången och brösten börja ömma igår!

Annars inte känt av så mycket mer ( tackar gudarna ) förra graviditeten mådde jag piss spydde hela tiden i tidigt vecka ända tills förlossningen . Så man får passa på och njuta medans man kan nu :).

Jag ringde när bag plussat. Fick tid direkt. I Kalmar erbjuda alla kub test och det är viktigt att man bokar i tid då.
    Har tidigt vul 12 dec, inskrivning 13 dec. Är i v 8 då.
    Ring och hör med dem :)
    Har du något mot illamåendet?
  • LillaJag06
    Juuksela skrev 2016-12-01 09:41:05 följande:
    Vågade ringa :) , kändes skönt ändå ! Fick tid den 8/12 kl 14 . Ska få träffa våran gamla bm som vi har haft innan. Lite nervöst är det nu ändå fast det är 3:e ungen

Nehä tyvärr har inget mot illamåendet finns det något och ta ? Visste inte om det
    Hehe vad bra!
    Du kan ju prova postafen som är receptfritt. Vissa använder åksjukeband.
    Sen finns det annat som är på recept.
    Lergigan comp, lergigan, primperan.
    Ring och hör med dem om det inte funkar med postafen.
  • LillaJag06

Blir tokig!

Uppdaterade appen och den bara kraschar konstant. Har skrivit flera inlägg och varje gång jag ska skicka för appen!

Åhh!

Iaf. Går in i v.7 idag :)

Har fått höja dosen på lergigan. Mår så illa :(

Tänkte på facebookgruppen. Den är hemlig men andra kan väl se att man är med i den?

• LillaJag06
    Soffiiee skrev 2016-12-02 08:32:23 följande:

Appen fungerar inte för mig heller när jag ska skriva inlägg! Någon bugg i den säkert.. Om en fb grupp är hemlig så kan ingen annan se att man är med i den! :)

Jaha tråkigt att det inte funkar. Men det är fl i ett nötskal.

Är det säkert?
  • LillaJag06

Hur mår ni här inne?

Jag mår fortfarande extremt illa men det är mer hanterbart nu när jag fick öka dosen på lergigan. Får se om jag behöver höja mer nästa vecka.

Är jättetrött med :(

Ont i fogarna. Hade foglossning tidigt sist med och har redan problem med lederna så jag kommer börja med mitt bälte snart.

Trots att jag mår väldigt dåligt känns det fortfarande overkligt emellanåt.

Längtar till ul den 12 december.

Någon mer som snart ska på vul/ul?

• LillaJag06

Har varit borta ett tagit då appen bara strular.

Mår dåligt :( illa men tack vare lergigagen kan jag åtminstone fingera lite. Är hungrig som bara den men bar ingen lust att äta. Dricker mest hela tiden.

Är extremt trött :( har hypotetros och behandlas med levaxin och värdena är bra men det är ändå olidligt.

Gick in i vecka 8 idag :)

Vul på måndag pga min endometrios och att vi förlorat ett barn tidigare.

Till er som vill ha ett tidigt vul. Boka ett privat. Det hade jag gjort.

• LillaJag06

Vad fina ni är :)

Ska på ul imorgon (V8) trots att jag känner mig gravid så blir jag ändå lite nervös. Får för mig att jag kanske inbillat mig eller något haha.

Vi har en son på lite mer en 2 år så vi kommer börja lite försiktogt med att säga att han ska får TT syskon.

Många jämnåriga på dagis kommer också få sitt första syskon till 2017 så de pratas en del om det.

Känns så overkligt att min lilla grabb "plötsligt" ska bli storebror.

• LillaJag06

Ska på ultraljud idag och känner mig lite nervös. Drömde att jag bara inbillat mig haha.
    Mår fortfarande lika dåligt. Trött som få och mår fortfarande lika illa. Äter lergigan och fick öka dosen. Tack gode Gud för den. Jag har inte spytt iaf och tur det då jag har kräkfobi.
    Åt lite igår, annars dricker jag mest sockerdricka. Kan tillväga att jag aldrig dricker läsk annars så det är något jag fått för mig haha.

• LillaJag06

Hej tjejer. Detgick jättebra. En liten bebis och ett hjärta som slår. Diggade på en dag så är 7+2.
    Har ju tyvärr en komplex sjukdomsbild sedan tidigare så kommer få fler besök.
    Hade tidiga sd från v.13-14 fram till fl och det var något jag kunde räkna med denna med. Inget farligt men lite jobbigt.

• LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2016-12-12 22:06:21 följande:

Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10

Efter v 8+0 brukar man göra vanligt ul.
  • LillaJag06

Har inte provat postafen nu men det kan funka beroende på hur illa du mår. Jag äter maxdos av lergigan comp nu och 2 vanliga lergigan till natten. Har mått illa varje dag 24/7 i 4 veckor. Förhoppngsvis blir det bättre snart.
    Har börjat äta lite smått. Annars dricker jag mycket.

• LillaJag06
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 21:09:19 följande:

Hej alla!

Jag och min man väntar vårt först barn till den 18e juli efter ivf i Umeå ????

Förra veckan var vi och kikade på det lilla livet och fick höra hjärtslagen!

Vågat knappt skriva om det hela för jag är så rädd att jinxa det hela...

Grattis :) jag förstår precis vad du menar. Har ni försökt länge?
  • LillaJag06
    narie24 skrev 2016-12-13 21:15:35 följande:
    Kommer nog dröja innan jag vågar. Vi har knappt några bebissaker kvar så det kommer bli till att shoppa.

Idag, efter ul, unnade jag mig dock ett par mamma-jeans. Så skönt för mig gasfyllda mage!
    Jag rensade garderoben förra veckan. Har bara en massa mammakläder.
    Tänkte hela tiden att det kanske är för tidigt att packa undan kläderna men nu har jag lugnat ner mig lite.
    Vill också köpa något litet :)
  • LillaJag06
    Summerchild skrev 2016-12-14 00:09:33 följande:

Jag längtar till sommaren å att jag fortfarande har en bebis i min mage och att i juli få ha min bebis på min mage

Är det ditt första barn?
    Det känns som en evighet tills dess.
    Längtar också sååå mycket.
  • LillaJag06
    Vet hur det känns skrev 2016-12-15 10:04:40 följande:

jag var nyss på tidigt ultraljud. enl mina beräkningar ska jag vara i v 7+4 men läkaren sa 6+ man såg knappt något.. bara ett litet litet pulserande hjärta.

blir sååå orolig!!!! har fått en ny tid 25 januari! att vänta tills dess känns som ren tortyr!!!

jag gjorde ett ultraljud med min dotter när jag var i vecka 7+ med henne och då såg man ett foster format som en böna med tydligt hjärta.

är så otolig att något är fel :( vet inte om man vågar boka in inskrivning/ kub osv.. eller ska jag vänta tills ul i januari? men då borde jag väll vara i 12+

Kan det vara så att du haft äl senare?
    Att du såg hjärtat slå är ju jättepositivt!
Svar på tråden BF JULI 2017