Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF JULI 2017

Fy alltså...detta illamående..blir ju knäpp. Undrar stundtals vad jag gett mig in på, men samtidigt är det ju något jag längtat efter så länge! Hade jag inte haft illamående så hade man velat ha det för att det känns "säkrare", men nu när man har det undrar man hur man tänker.....:-/

• GrönaDruvan

Hur kan man må så illa?? Jag går under alltså..inte många positiva tanker här inte, hjälp, ge mig positiva tankar!!!
    Så påfrestande att jobba när man mår illa. Fruktansvärt. Trodde på riktigt jag skulle spy när jag var på väg hem från jobbet nu, la mig på badrumsgolvet direkt jag kom hem...lyckades ta mig upp nu och nu står jag och äter inlagda rödbetor, haha

• GrönaDruvan

Ännu en dag att ta sig igenom...allt kretsar kring att fundera på vad man kan äta..
    10 dagar kvar till vul, längtar!!

• GrönaDruvan
    Pkb skrev 2016-11-18 01:55:59 följande:

Mensvärk och blödning nu :/ Har blött under graviditeten med två av mina barn, men nu har jag ju ont också....kanske är det ett missfall.

Håller tummarna att det är ok allting!! Jag har haft två små blödningar denna gång och väldigt ont, men det gick över och symptomen är kvar, så för min del tror jag iaf att allt är bra...återstår att se!
  • GrönaDruvan

Ni som mår illa, när mår ni mest illa? Jag har de senaste dagarna mått mest illa på eftermiddagen och kvällen.. Börjar runt 14 tiden och håller i sig. Ligger i vilrummet på jobbet nu och vill bara hem till sängen...
    Mår ju illa hela dagarna, men förmiddagen funkar ok, får iaf i mig mat...även om man aldrig vet vad man känner för. Att ta med lunch låda till jobbet är ju lönlöst, tur jag jobbar i matbutik så man kan köpa det man känner för!
    Har varit såååå sugen på kött det senaste!!! Kanske inte så konstigt, men jag har ju inte ätit kött på i stort sett 16 år, så lite konstigt är det. Var tvungen att norpa en bit julskinka på frukost rasten när ingen såg!! Vet att man inte ska äta paketerad chark (eller?), men det var sådan pytte bit..

• GrönaDruvan

Har alla svullna magar? Min är inte mer svullen än innan...haha... Märker inte så mycket på just magen faktiskt, även om jag inte tycker det är skönt när byxor sitter åt.

• GrönaDruvan
    gosis skrev 2016-11-19 02:34:59 följande:

Jag är jättetrött men kan inte sova, blir galen.

Jag blev nästan lite orolig imorse när jag sovit utan att vakna och behöva gå på toa...sov mellan 23-06.30...
  • GrönaDruvan

Då går man in i vecka 8 idag..... Fortfarande nervös att allt inte är bra, både längtar och fasar tills mitt vul nästa tisdag...

• GrönaDruvan
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-20 08:59:20 följande:
    Förstår dig så väl! Går in i vecka 8 imorgon och ska ju på VUL på onsdag. Är jättenervös inför detta. Är orolig över att de inte hittar hjärtslag men heller inte kan säga att det är missfall. Eftersom 7+2 är relativt tidigt att göra VUL på. Men självklart är jag mest orolig över att få ett missfall bekräftat, eller ofrostig graviditet eller liknande. Usch! Vad man blivit sargad av alla missfall!!
    Jag vet inte ens om jag kommer våga titta. Är så rädd att det bara ska finnas hinnsäck eller nåt sånt, eller som du säger, inga hjärtslag..
    Att få några missfall innan sätter sig verkligen på psyket....
    Jag gjorde vul i 6+2 med mitt första barn, och då såg man hjärtat, så tror säkert du kommer få se hjärtat när du gör, om allt är som det ska! Håller verkligen tummarna för det!!!
  • GrönaDruvan
    linneaa95 skrev 2016-11-20 15:13:03 följande:

Gick piss för mig på tidigt ultraljud, fanns inget. Barnmorskan frågade om jag verkligen hade sett rätt på grav testet. Otroligt dåligt bemötande, så gissar att jag inte är gravid fast 4 testet visar. Så inväntar väl mensen som hon sa att jag skulle göra. Fyfan.

Men vad konstigt? Vilken vecka skulle du varit i nu?
Svar på tråden BF JULI 2017