• Haiduchi

BF JULI 2017

FrökenMp skrev 2016-11-23 11:13:17 följande:

Tjejer jag börjar bli lite orolig... de senaste två nätterna har jag bara varit tvungen att kissa en gång men innan har det varit ca 4 gånger. Mår inte alls illa nu på morgonen heller och inbillar mig att brösten ömmar mycket mindre än vanligt.

Kan det vara tecken på MF?:(

Tycker mina symptom också har lugnat sig. Är i vecka 9.
  • Haiduchi
    Leeandra skrev 2016-11-23 16:21:10 följande:

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

Jobbar som barnskötare 75 % och varannan helg på butik.

Så trots fogarna så känner jag att det går att avlasta mig mycket så jag kan jobba så länge det går. Jobbar på en stor avd så barnen är väldigt självgående. Och fantastiska kollegor och chefer. Lite jobbigt dock att känna mycket fis och bajs lukt ibland Hahaha :D
  • Haiduchi
    basio skrev 2016-11-23 20:33:52 följande:

Hej allihop!

Efter några dagars läsande här hos er tar jag mod till mig att skriva. Jag har bf 30/7, men har fött alla mina barn tidigt. Gissar på att det blir en junibebis eller tidigt i juli. Jag har tre barn varav den yngsta är 8 år.

Just nu har jag mest en enorm hunger, trötthet och en besvärlig halsbränna. Och byxorna är redan trånga. Effekterna av att vänta fjärde barnet tror jag!

Någon mer som väntar en sladdis?

Grattis vad kul!

Räknas 6 år mellan barn som sladdis?
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

Wow fantastiskt!

Inte undra på att du mått så himla illa.

Förstår att det är mycket att ta in :)

Härligt att allt är bra :D
  • Haiduchi

Kul att läsa om alla :)

Ålder: 30

Bor: Skåne

Första gången gravid: nej

Om nej, hur många barn har jag: 1 dotter på 5,5 år, 1 abort

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 22/10, bim-2. Inte jätte svagt men tydligt plus sen på bim 24/10

Hur länge har jag varit gravid: 9+4

Partnerns ålder: 35

Partners reaktion på graviditeten: spännande, gick snabbt från det vi bestämde oss för ett syskon. Fram tills i somras var vi båda överens om att det inte blir fler barn.

BF-datum: 2 juli

Symptom hittills: lite ömma bröst, finnar under hakan, molvärk, foglossning, smått illamående om jag inte äter, väldigt svullen mage, trött ibland, gråter lätt, glömsk! Gasig, krånglig mage. Oj vad mycket symptom jag har haft, haha men ingen är extrem utan man tänker bara på dom just för att man är gravid. Haha

• Haiduchi
    basio skrev 2016-12-02 10:49:33 följande:

Någon mer som redan dras med foglossning? Jag har haft känningar i en vecka, men för tre dagar sen slog det till rejält. Jag har haft foglossning vid alla mina graviditeter, men det var värst vid den tredje. Då började det i V8 och jag blev sjukskriven omkring v23. Nu är jag bara i V6, 5+4, så det känns inte lovande ...

Fick foglossning med dottern i v 11-12 och helt sjukskriven i ungefär samma vecka som du.

Denna gången kände jag av foglossningen innan plus. Har vissa dagar, dock relativt sällan som jag har jobbigt ont, men har tens. Tycker ändå att det flyter på ok. Hoppas jobba så länge det går men får se när det börja eskalera ordentligt. En bra make som underlättar när jag har ont och min dotter ör fem och väldigt självständig. Hade nog inte gått annars.

Man kämpar på. :)
  • Haiduchi
    Starlights skrev 2016-12-02 23:02:41 följande:

Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :) 

Några kollegor och några nära vänner vet.

Har tänkt berätta för dottern på julaftonsmorgon, är i v 12+5 då. Hoppas att hon sen hjälper oss att berätta för familjen sen under dagen :)
  • Haiduchi

Gick in i v 11 idag, 10+0. Snacka om jag har kommit in i spökveckor nu. Igår var det lite molvärk som var det enda. Konstant svullen dock,men pigg, inget illamående. Mina onda fogar känns inte ens alls!!! Samtidigt som det är skönt så är det jobbigt, är allt bra?!? Men inget blod och ibland lite växtvärk lugnar mig. Men ändå....

• Haiduchi

Ah, varför hade man inte haft en egen ul maskin hemma?!? Nojig för minsta lilla.

Nu har jag inte haft så mycket symptom de senaste dagarna, antar man börjar närma sig spökveckor, är 10+1 nu. Men nu har jag fått mer molvärk i magen, lite i söndags och nu på em började det komma sakta och nu känns det minsann. Kan ju vara växtvärk men orolig för missfall hela tiden.... inte haft innan men usch. Mer nojig denna gången. Var några veckor sen min rejäla växtvärk lugnade sig så därför orolig när det känns som det igen. Men det kommer och går kanske? Någon som vet?

Minns inte sååå detaljerat från min förra grav, 6 år sen, knappt någon växtvärk då dock.

• Haiduchi
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-07 15:28:36 följande:

Någon härinne som varit med om en ljus blödning efter sex? Är helt klart känsligare än vanligt nu. Får ibland djupa smärtor vid sex men sen jag blev gravid händer de oftare

Någon som känner igen sig i det? Ska till bm den 13e så ska prata med henne om det då och vad de kan bero på?!

Med första barnet blödde jag rejält efter vi hade sex en gång. Så vi undvek det fram till v 13 ca, på grund av att jag var så känslig. Nu med detta barnet så började jag också blöda ganska mycket efter samlag. Men kollade mig båda gångerna på vul och allt var okej. Vi har denna gången tagit det lugnare, inget djupt mm. För jag har varit väldigt känslig där nere nu med. Har blött till och från från v 5 till 8-9 typ. Men nu är det äntligen lugnt. Eller jag är mindre där och rotar haha :) v 10+2 nu
  • Haiduchi
    babydreams skrev 2016-12-08 20:44:52 följande:

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Här här vi också bara ett rul i dom veckorna.

Men varit på vul två ggr redan då jag varit orolig för blödningar och smärtor, som visade sig vara växtvärk.

Men hade gärna haft ett ul i vecka 13-14 så man vet att det klarade av övergången till moderkakan bra. Vill verkligen vara säker när man berättar för ett blivande syskon att det faktiskt finns något där inne som lever.
  • Haiduchi

Magen v 10+6 nu på morgonen. Väldigt svullen och kvällen är ännu värre!

Knappt några symptom nu, men inget blod. Stramar i magen ibland och fogarna gör sig påminda liiite ibland. Men jag njuter.

Berättade för blivande stora syster igår, 6 år i mars blir hon. Hon blev sååå lycklig!!! Ögonen tårades på henne och sen har hon pratat nonstop typ om allt möjligt som har att göra om lillasyster/lillebror. Hon betar av alla detaljer, hur de ska dela rum, hämtning på fsk, skola. Blöjbyten, dop. Hur hon och pappa köpet kläder medan mamma är hos läkaren och föder bebis. Hur det ser ut där inne hos bebisen. Det är underbart :) men kommer bli långa 200 dagar.

Bäst var hennes kommentar precis innan vi sa det till henne.

"I sommar kommer vi att bli fyra i familjen", började vi

"Åh kommer vi skaffa hund, jag som inte ens gillar hundar..." sa hon då, Hahaha

• Haiduchi

Märks man är mer medveten och känner in sin kropp mer nu än förra graviditeten. Kanske beror på att man är äldre med. Men tycker mig ha känt lite bubblande i magen vid 2-3 tillfällen. Ett i helgen och två ggr i dag. Alls gångerna när jag suttit ihop krupen med benen mig.

Är väääldigt säker på att det är bebisen :) är 11+0 idag :)

Känns såå skönt då mina symptom lugnat sig massor.

• Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 13:41:26 följande:

Nu har vi varit på vårt andra ultraljud och guuud vad orolig jag var!

Läkaren sa att han såg nåt som inte såg riktigt normalt ut så han fick hämta en till läkare som sen konstaterade att allt såg bra ut, som tur var!

Den första läkaren hade tydligen sett nåt för fyra veckor sen när vi var där på första ultraljudet och ville därför att vi skulle komma tillbaka nu. Han tyckte att det såg ut som tvillingar men att en var död...

Som tur var så var det inte alls så utan allt såg normalt ut och våran lilla bebis sparkade runt för fullt! Såg så himla häftigt ut när den sprattlade runt där inne :D den är 5,3 cm lång nu. Helt sjukt! Nu kan jag äntligen slappna av och njuta av att jag faktiskt mår bra :)

Bifogar en bild! Den blev lite mörk men man kan se lite iaf:)

Gud vad roligt!

Är stressande när de verkar se något men det är ju bättre att de dubbelkollar.

Skönt att du mår bra nu med. De bästa veckorna innan man är tung och allt annat som kommer längre fram.

Vilken vecka sa de att du är i?
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 14:51:15 följande:

Ja, men verkligen. Nu känns det äntligen som att jag kan pusta ut och slappna av:)

10+6 idag :D du då?

Jag är i v 11+3 :)

Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.

Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.

Hade ni barn sen innan?
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-12-15 21:25:47 följande:

Åh då är vi inte så långt ifrån varandra ändå:)

Ja, på senaste tiden har det verkligen gått fort. Det är jag tacksam över! Vill bara spola fram tiden till rul så jag får veta könet. Dör av nyfikenhet haha:D

Det här är första barnet för oss. Visst har du barn sen innan eller misstar jag mig?

Ska på inskrivning den 20 dec och då bokar vi tid för rul, tror det blir i månads skiftet jan/feb. Går nog snabbt men inte snabbt nog :)

Spännande med första barnet, att inte riktigt veta vad man kan vänta sig av graviditeten, hoppas du får det så krångelfritt som möjligt. Men allt jobbiga i världen står man ut med när man väl känner barnet i magen.

Gud vad längtar!!

Ja vi har en dotter, 6 år i mars, världens lyckligaste just nu. Ibland klappar hon magen min, hihi.
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:16:59 följande:

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Vill sååå gärna veta! Gick inte att se tydligt med dottern men lite pga det så var vi inställda på en flicka. Hade ju varit skoj med en pojke nu, men känns som flicka...

men hoppas på pojke, hihi ;)

Längtar tills man kan shoppa kläder till barnet tillsammans med blivande storasystern !
  • Haiduchi

Verkar som min honeymoon är över från foglossningen. Men hoppas ändå det kan lätta.

De första veckorna efter plus så var det drägligt men fick ont nästan dagligen. Men ca 3 veckor sen så lättade det och har inte haft ont alls! Underbart!

Men sen onsdags kväll så har jag haft ont typ hela tiden på dagen. Får det av ingenting! Tar det lugnt på jobbet, jobbar på förskola med stora barn.

Ligger på sidan i sängen nu. Känns bara mer och mer. Detta var den stora anledningen till att jag från början inte ville ha fler barn efter dottern. Men man glömmer och jag vet ju vad som väntar. Men det kommer bli tufft. Hoppas bara detta är en period och att det lättar igen. Vill gärna jobba mer än bara fram till vecka 13-14....

this sucks....

• Haiduchi
    Delilah2001 skrev 2016-12-17 13:18:59 följande:

Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?

Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*

Går in i vecka 10 i morgon.

Precis i den veckan så minskade mina symptom drastiskt. Men är fortfarande gravid, njuter av att inte känna mig halvkass hela tiden. Kunnat träna och allt!

Går in i vecka 13 på måndag.

Tog mig ett glad alkoholfritt vin igår faktiskt :)

Själv är jag sugen på strawberry daiquiri, men hittade det som glass! Så det ska jag mumsa på ikväll, hihi
  • Haiduchi

Jag fick problem med min galla efter första barnet. Opererade bort den när hon var ett år.

Men fick ett tips av en granne bara veckorna innan op som funkade klockrent att få anfallen att gå över snabbt.

Att dricka riktigt varmt vatten, det varmaste du klarar av. Drack något, några glas vatten och det gick över inom en halvtimme?

Innan kunde mina anfall vara från ett par timmar till en halv dag!

Hoppas det kan funka för er med!

Svar på tråden BF JULI 2017