BF JULI 2017
Ja, det hoppas jag verkligen också.. Jag är i vecka 6+4 idag, vilken är du i? Jag har för mig att du var ca en vecka före mig om jag inte minns fel?
Ja, det hoppas jag verkligen också.. Jag är i vecka 6+4 idag, vilken är du i? Jag har för mig att du var ca en vecka före mig om jag inte minns fel?
Vilken rolig grej:)
Ålder: 28
Bor: Lappland
Första gången gravid, ja eller nej: Nej (nr 6)
Om nej, hur många barn har jag: 2 barn och 3 bonusar
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 10/11 Bim+5
Hur länge har jag varit gravid: 7 veckor, 5 dagar (7+5
Partnerns ålder: 43
Partnerns reaktion till graviditeten: glad, nervös
BF-datum: 15 juli 2017
Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, kissnödig, blir lätt irriterad, illamående till.och från foglossning.
Någon mer som redan dras med foglossning? Jag har haft känningar i en vecka, men för tre dagar sen slog det till rejält. Jag har haft foglossning vid alla mina graviditeter, men det var värst vid den tredje. Då började det i V8 och jag blev sjukskriven omkring v23. Nu är jag bara i V6, 5+4, så det känns inte lovande ...
Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :)
Jag mår superbra... och det gör mig orolig... Har knappt några symtom alls, förra veckan hade jag inte molvärk i magen, men det är borta nu.. Nu har jag istället ömma bröst.. Men annars inga symtom. Har inte mått illa en endaste gång än så länge.. Känns lite läskigt att inte ha så mycket symtom, tänk om något är fel?
Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall.
Lycka till alla juli-bebisar!
Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?
Äntligen fick jag se ett hjärta på vul! Ingen förstår hur det har gått till men en riktig krigare är det:) nu ska ja njuta!
Någon som funderat på namn än?
Alltså, ugnsbakad fisk är trevligt i vanliga fall men inte när jag är gravid och mår illa. Speciellt inte fisk till 500 personer! Arbetskamraterna undrar hur det är med mig men jag skyllde på att jag är förkyld ( delvis sant ) men jag vill bara hem. Det värsta är att jag ska åka båt i 3 h ikväll och bil i 2, så det blir nog att leta upp spypåsen. All credit till oss kvinnor som kämpar oss igenom det här för att få våra söta små ungar .