Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF JULI 2017

Här kommer min mage.

• Treansresa
    LillaJag06 skrev 2016-12-12 13:30:53 följande:

Hej tjejer. Detgick jättebra. En liten bebis och ett hjärta som slår. Diggade på en dag så är 7+2.

Har ju tyvärr en komplex sjukdomsbild sedan tidigare så kommer få fler besök.

Hade tidiga sd från v.13-14 fram till fl och det var något jag kunde räkna med denna med. Inget farligt men lite jobbigt.

Vad roligt att höra att allt såg bra ut:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-12-12 22:17:06 följande:

Det är ju mycket bättre tycker jag!!

Någon av er som tycker eran man/kille luktar äckligt? Här får han inte ens sova i samma rum längre...han förpestar rummet...stackarn..

Märker dock att många killar luktar som honom... Jäkla konstigt. Fruktansvärt äcklig lukt...

Haha detdär hade ja kunnat skriva.

Somnar jag inte före honom så är de en pina att ligga kvar. Riktigt äckligt och så brukat han inte lukta. Hoppas det går.över snart.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-13 20:07:24 följande:

Oj, oj! Nu har jag verkligen utmanat ödet...

Köpte första saken till bebisen, redan. Men kunde bara inte låta bli! En jättefin åkpåse på rea för bara 174 kr (ord pris 849 kr )

Blir ju en liten sladdis, så har knappt några bebisgrejer kvar från de stora barnen.

Jag måste erkänna att jag också börjat småhandla. Hittat något fynd nu i kalendrar och på blackfriday. är en sladdis här med så har inget kvar.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-13 20:21:28 följande:

Kul! Sladdis blir det väl här med. Läste någonstans att om det är minst 6 år till närmsta äldre syskon räknas det som sladdis/ ensambarn. Hur gamla är era äldre? Tror ni att uppfostran kommer bli annorlunda med den nya lille?

Våra är mellan 7 och 12. Mina två är 9 och 7.

Jag tror definitivt det kommer bli annat nu. Dels är jag med en ny gubbe och vi har olika grundvärderingar när de är små så vi kommer få mötas halvvägs.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-13 20:21:28 följande:

Kul! Sladdis blir det väl här med. Läste någonstans att om det är minst 6 år till närmsta äldre syskon räknas det som sladdis/ ensambarn. Hur gamla är era äldre? Tror ni att uppfostran kommer bli annorlunda med den nya lille?

Treansresa skrev 2016-12-13 21:06:03 följande:

Våra är mellan 7 och 12. Mina två är 9 och 7.

Jag tror definitivt det kommer bli annat nu. Dels är jag med en ny gubbe och vi har olika grundvärderingar när de är små så vi kommer få mötas halvvägs.

P

Råkade skicka iväg. Sedan en stor grej som jag märker redan nu är min ålder och förutsättningar ekonomiskt

Jag var 17 när jag vart gravid med.min äldsta så kunde absolut inte sprida pengar omkring men vi klarade oss bra. Nu är de jobb sparpengar och en annan grund.

Sedan är ja lite.orolig för vakennätter och sådant. Jag älskar att sova haha.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2016-12-13 23:36:23 följande:

Jo, det är sant... Jag har också ny pappa till denna bebisen, så lite nervöst är det. Men spännande också.

Han har ingen erfarenhet av barn och barnuppfostran.

Håller verkligen med om känslan att det är nervöst och spännande. Längtar så kopiöst till i juli
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2016-12-14 08:18:49 följande:

Nyfiken tjejer, har ni något arbetsnamn på bebisen? Jag kan känna att det är lika skrockfullt att kalla något vid namn ( jag har ju inte sett att det finns en liten levande bebis som de flesta andra har ) som att köpa saker till den men vår lilla blev ganska fort kallad Chili eftersom den blivande pappan älskar chili och vi funderar på rent tempramentsmässigt om det kommer bli en mild eller en het sort .

Jag säger bara bebisen. Vill ha ett gulligt men har inte hittat något som passar. Innan jag vart gravid var det ett tjejnamn det gick under. Men vågade ej fortsätta ifall det blir en kille haha :)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2016-12-14 18:00:24 följande:

Inget arbetsnamn på det lilla livet här ännu. Men igår på ultraljudet kallade vi den räkan :). Får se vad det blir sen.

Ngn mer som är otålig och vill komma till i alla fall vecka 15? Nu är min mage som ett spänt

klot med luft haha. Känns som att kollegorna tittar. Ser fram emot när det är en "riktig" gravidmage och att man outat det för alla. Massa smusslande just nu.

Jag längtar också! Slippa gömma gravidbyxorna så inte barnen ska se. Slippa tänka på vad man har på sig runt folk. Och slippa känna sig tjock haha. Veta att det är bebis som tar upp platsen och inte bara svullen luft.

Vi har nu bestämt oss att försöka hålla det hemligt tills efter Rul. Blir väldigt pösiga tröjor om det fortsätter såhär. Är glad att vi avbokade hela julen så man slipper dölja det då för släkten. Nästa gång släkten samlas är i februari eller maj:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:16:59 följande:

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Här kommer vi inte kolla. Gubben vill inte och jag har inte ens lust att försöka övertala honom. Känns som ett för stort beslut för det.
  • Treansresa
    Sofia12310 skrev 2016-12-16 18:20:42 följande:

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

Jag har också senaste dagarna börjat få värk i magen. Hoppas det är en rejäl växtperjod. Har också fått ett värre illamående. Har bara varit känslig mot lukter förut
  • Treansresa

Någon mer som blir sugen på konstiga saker? Haha igår åt ja rostade mackor med rå lök på då ja vart så sugen på lök. Helt sjukt:)

• Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-17 14:48:06 följande:

När brukar spökveclorna infalla?

Har du spanat in systemets alkoholfria alternativ? Finns bla ett riktigt bra bubbel, minns inte namnet nu men kan kolla om du gillar sånt.

Jag

Du får Gärna kolla åt mig. Behöver hitta något till nyår så inte alla märker att man är gravid
  • Treansresa
    narie24 skrev 2016-12-18 09:27:41 följande:

Vi ska inte göra ngn slags lista över vilka som är med i tråden?

Hade varit riktigt kul:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-18 09:41:31 följande:

Ja! Kan man lägga den i TS eller hur hår det till?

Om ts är kvar i tråden så går det att lägga den där eller en länk till en bf tråd.
  • Treansresa

Sosozo - BF 4 juli

Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland.

• Treansresa
    Sosozo skrev 2016-12-18 11:51:53 följande:

Eller... så kan vi flytta tråden till nytt namn där någon av de aktiva är admin. Skapa en grupp kan vi också göra.

Hade ju gått att flytta frågan är dock om alla hittar dit igen.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2016-12-18 13:20:53 följande:

Sosozo - BF 4 juli. Stockholm.

Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland

sobrio88 - Bf 28 juli. Värmland

vet hur det känns- Bf 27 juli. Västerås

Gröna Druvan - BF 7 Juli Halland

Basio - BF 30 juli Skåne

Acinnaleh - BF 4 juli Närke

Men ska det inte vara datumordning eller bokstavsordning eller så? :)

Datumordning är nog smidigast:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2016-12-18 17:04:19 följande:

Oj då nu blev det ju ett citat.

Kan tycka att det är smidigast om listan ligger i själva ts. Kanske bra att starta en ny tråd? Vad säger ni?

tycker vi kan pröva starta en ny tråd och hoppas alla hoppar över dit=) håller med om att ha den i ts eller en separat bf tråd som finns länkad i ts
Svar på tråden BF JULI 2017