Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF JULI 2017

FrökenMp skrev 2016-11-26 15:15:04 följande:

Har ni provat kolla kön enligt den kinesiska graviditetskalendern??

Jag och några vänner satt och provade idag på folk vi känner

som nyligen fått barn och det stämde på ALLA! Hela fem bebisar stämde det på. Helt sjukt ju!!

Själv ska vi få en liten kille enligt den kalendern så vi får se i januari om det stämmer haha:)

Japp, jag har kollat. Det stämde på mina två andra barn..det var killar. Enligt den nu ska det bli en tjej, men det är jag tveksam till...tror ju på en kille igen....
  • GrönaDruvan

Någon som har ont i magen? Jag har sjukt ont i magen..inte "tjejmagen" utan ovanför. Nedanför revbenen och en bit ner. Gör sjukt ont när jag trycker där. Någon som känner igen sig? Nästan så jag blir orolig... Haft det ett dygn snart..

• GrönaDruvan
    marretiin skrev 2016-11-27 15:42:45 följande:

Hur har ni d med humörsvängningar tjejer?

Tycker jag är så himla känslig. Kan nästan börja grina för minsta lilla. Om dom tex inte har just d på affären som jag var sugen på just då eller att killen måste jobba över en timme. En sak till som jag som annars är så självständig märker är att jag har väldigt svårt att vara ifrån killen sen jag blev gravid. Alltså vi saknar ju varandra samma sekund vi säger hej då annars oxå men nu skulle jag helst sitta fast i honom dygnet runt :-P

Inte så farligt faktiskt...märker inte så stor skillnad.
    Däremot är det tvärtom här, vill inte vara nära min man. Knappt barnen heller....allt luktar illa. Hemskt...dom luktar illa, sovrummet luktar illa, kylskåpet luktar illa... Hoppas det går över snart.
  • GrönaDruvan
    Noccis skrev 2016-11-27 17:50:03 följande:

Enligt min app (gravid och baby) har jag BF i juli. Har inte varit på mitt första besök hos MVC än. Ska dit nästa tisdag.

Har mått skit, inte spytt så mycket men mått illa konstant och det känns hela tiden som om jag ska spy. Dessutom är jag överdrivet trött, har högre puls och nu även yrsel. Även om jag sitter ner har jag yrsel. Det känns som om jag inte har någon styrka i hela kroppen.
    Det är väldigt svårt att glädja sig över en efterlängtat graviditet när jag mår såhär :-P Hoppas bara på att det blir bättre.
    Blir ledsen över att känna mig så maktlös. Hur jag än äter, försöker röra på mig eller tar det lugnt blir det inte bättre.

Tror att det kommer kännas bättre efter mitt första besök på MVC då jag ska få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag fick mf i somras.

Förstår dig precis! Har i två veckor mått likadant. Nästan så man ångrar sig att man blev gravid ibland... Det är så hemskt att må så illa.
    Idag är första dagen på två veckor som jag vaknade utan att må illa och har under dagen mått ok. Illamåendet har funnits där, men jag har t.o.m kunnat äta!
    Vet inte om det är för att jag är tvungen att vara "pigg" och alert eftersom jag jobbade 7.30-21.30 igår och samma tid idag... Igår verkligen tvingade jag i mig mat ofta på rasterna även om det kändes som jag skulle spy. Alternativet var ju att må lika illa men bli sjukligt trött..det funkade, mådde lite bättre efter varje mål mat även om det gick över fort...
    Har haft extremt ont i tarmarna ett dygn också, men det hade också försvunnit imorse, och det tror jag beror på att jag tvingade i mig mat och inte bara flytande föda..
    Får väl se om jag får tillbaka mitt extrema illamående nu när denna jobbhelgen jag fasat för snart är över, eller om jag har sådan tur att det kanske lättat för gott!
  • GrönaDruvan

Det har jag knappt orkat. Gick nästan dubbelvikt på jobbet igår, hade så sjukt ont i tarmarna och mådde så illa, men jag har fått bita ihop. Tog bort några timmar i torsdags pga att jag inte orkade faktiskt...
    Nu är iaf dessa monsterpass klara men imon jobbar jag 7-15, så inte mycket vila mellan. 36 timmars jobb på 3 dagar, helt sjukt. Nu är det ju inget jobb man sover på direkt heller..

• GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2016-11-28 17:23:08 följande:

Är så nervös inför imorgon då det äntligen är dags för vul. Hoppas på att få se ett hjärta ticka på

Samma här...ska dit imon kl.10...
    Är i vecka 8+2 då.
    Så himla nervös att det inte är bra.
  • GrönaDruvan
    Starlights skrev 2016-11-28 20:09:36 följande:

Vill också ha vul och slippa oron! Ringde bm och berättade att jag haft blödningar i 4 dagar men fortfarande hade plus 12 dagar senare, men hon sa att det är bara att vänta ut och fortsätta testa igen...Rynkar på näsan

Jag tror inte det är så många av oss som får vul såhär tidigt, utan vi bokar privat och betalar för det
    500:- får jag betala!
  • GrönaDruvan

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

• GrönaDruvan

Tack för grattis!
    Känns väldigt omtumlande. Hade ju planerat att ha ett barn till....men samtidigt är det ju få förunnat att få tvillingar och det är ju kul på ett sätt. Orolig för graviditet bara och att de ska komma aldeles för tidigt..
    Krävs ju lite annat planerade nu att gå från två till fyra barn...

Svar på tråden BF JULI 2017