• Svar på tråden BF JULI 2017
  • sobrio88

Hoppar på den här tråden om det går bra? :)

Är gravid med andra barnet i v 7+4 troligtvis. Datumet är osäkert så får ett mer rätt datum vid ultraljudet i v13. Men som det ser ut nu så är det Bf i slutet av juli och själv är jag född 27 juli så jag hoppas verkligen inte på just det datumet ;)

Just nu känns det så avlägset till sommaren men om det är som förra graviditeten så går dom första 15-20 veckorna i slowmotion och sen rasslar det bara till och så är barnet helt plötsligt så har man ett barn som är nästan 2 år gammal :D

Ska bli kul att följas åt iaf ( om jag får hänga på er alltså ;))

• sobrio88

Ålder: 28

Bor: Värmland

Första gången gravid: Nej

Om nej, hur många barn: en son på snart 2 år samt en bonus

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 25/11, ingen aning :D

Hur länge har jag varit gravid: 7+4

Partnerns ålder: 33

Partnerns reaktion till graviditeten: Först vägrade han tro på det, men nu är han glad ;)

BF-datum: 27 juli (osäker på mens så det är lite osäkert)

Symtom hittills: har mått illa, extremt trött. Om det är som förra graviditeten så är dom första 12 veckorna a piece of cake och sen ett helvete fram tills förlossningen, men jag hoppas att jag fortsätter må förhållandevis bra :)

• Leeandra
    sobrio88 skrev 2016-12-13 02:05:24 följande:

Är gravid med andra barnet i v 7+4 troligtvis. Datumet är osäkert så får ett mer rätt datum vid ultraljudet i v13. Men som det ser ut nu så är det Bf i slutet av juli och själv är jag född 27 juli så jag hoppas verkligen inte på just det datumet ;)

Just nu känns det så avlägset till sommaren men om det är som förra graviditeten så går dom första 15-20 veckorna i slowmotion och sen rasslar det bara till och så är barnet helt plötsligt så har man ett barn som är nästan 2 år gammal :D

Grattis och välkommen! Jag ska säga att helt plötsligt är ens lilla bebis på 3 kg 14 år och växer snart om sin mamma . Det är den enda klyschan om barn som jag tror är sann; att det går så fort. Lite nyfiken på varför graviditeten efter v 12 är så hemsk?
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2016-12-13 00:16:02 följande:

Haha luktar pest i munnen på honom... han röker å sådär... men nu är han sjuk å man kan skylla på varför man inte behöver pussas .... men man kan ju ge lite massage med väldoftande oljor ....hur godis blir han inte då ? Sen duschar man tillsammans tvättar han ren och blir god natts sömn ...lycka till gröna druvan!!!

Haha..tror ingen dusch i världen kan få honom att lukta godare just nu...dessutom så kan jag bara använda oparfyrmerade tvålar o schampo nu för vanliga luktar såååå äckligt, och att duscha påminner bara om illamående... Lukten på mannen kommer ur munnen. Han luktar ju inte såhär annars, så det är ju övergående iaf...
  • LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2016-12-12 22:06:21 följande:

Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10

Efter v 8+0 brukar man göra vanligt ul.
  • GrönaDruvan
    sobrio88 skrev 2016-12-13 02:05:24 följande:

Välkommen!
  • sobrio88
    Leeandra skrev 2016-12-13 07:33:18 följande:

Grattis och välkommen! Jag ska säga att helt plötsligt är ens lilla bebis på 3 kg 14 år och växer snart om sin mamma . Det är den enda klyschan om barn som jag tror är sann; att det går så fort. Lite nyfiken på varför graviditeten efter v 12 är så hemsk?

Tack :) haha ja de stämmer verkligen.

I v 12 så hamnade en nerv i kläm eller något (det var inte foglossning men det påminde om det) så om jag gick 10 min på en dag var jag sängliggande sen. Lite jobbigt för en som alltid levt aktivt. Så sjukskrivning i ett halvår först och aldrig haft en sjukdag i hela mitt liv :/

Sen var det återkommande uv som gick över i njurbäcksinflammationer och havandeskapsförgiftning så spenderade mycket tid på sjukhus. Återigen rätt påfrestande för någon som aldrig är sjuk ;)

Men nu håller jag tummarna att det blir bättre denna graviditet :)
  • Wooden
    LillaJag06 skrev 2016-12-13 07:43:19 följande:
    Efter v 8+0 brukar man göra vanligt ul.
    Delilah2001 skrev 2016-12-12 22:12:56 följande:
    Från vecka 8+0 har jag alltid gjort ul på magen!
    GrönaDruvan skrev 2016-12-12 22:06:21 följande:

Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10

Hur tror ni dom gör om man inte vet hur långt gången man är. Jag är ju väldigt säker på att jag kommer vara senare än 8+0 nästa torsdag eftersom jag är på 8+4 idag enligt nån sorts egen liten beräkning baserad på plusset och cb digital. 
    Alltså, går dom över huvud taget på vad man själv anser är rimligt, eller tror ni dom kommer göra vul?

Hur går ett vul till? Sitter man i gynställning eller hur är det? Jag har ingen aning, haha. 

• Leeandra
    sobrio88 skrev 2016-12-13 08:09:32 följande:

Tack :) haha ja de stämmer verkligen.

I v 12 så hamnade en nerv i kläm eller något (det var inte foglossning men det påminde om det) så om jag gick 10 min på en dag var jag sängliggande sen. Lite jobbigt för en som alltid levt aktivt. Så sjukskrivning i ett halvår först och aldrig haft en sjukdag i hela mitt liv :/

Sen var det återkommande uv som gick över i njurbäcksinflammationer och havandeskapsförgiftning så spenderade mycket tid på sjukhus. Återigen rätt påfrestande för någon som aldrig är sjuk ;)

Men nu håller jag tummarna att det blir bättre denna graviditet :)

Låter lagom roligt det där, . Då hoppas vi på en fantastisk graviditet denna gång .
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 07:33:36 följande:

Haha..tror ingen dusch i världen kan få honom att lukta godare just nu...dessutom så kan jag bara använda oparfyrmerade tvålar o schampo nu för vanliga luktar såååå äckligt, och att duscha påminner bara om illamående... Lukten på mannen kommer ur munnen. Han luktar ju inte såhär annars, så det är ju övergående iaf...

Tycker jagar extremt överkänslig när det gäller dofter nu, men min kille luktar tack och lov väldigt gott. Var i Sthlm i helgen däremot och kunde knappt andas någonstans för alla avgaser och människor som röker, var fruktansvärt. Däremot överlevde jag en eldshow trots mycket rök & fotogendoft så luktsinnet lever helt klart sitt eget liv.
Svar på tråden BF JULI 2017