• Greta321

InviMed

Hej, vi har gjort äggdonation i Polen, Gdynia, Invimed, i januari 2017 och nu är jag i vecka 17 +4. Det lyckades på första försöket. De satte in två embyon men blev ett barn som vi ville. Vi har tidigare ett barn med IVF, landstinget född 2012, därefter gjorde vi sex ivf ( fick ett embryo till frysen en gång) med mina ägg i Sverige, IVF-kliniken, som inte blev någon graviditet alls. Jag tyckte det var lite jobbigt att åka fram och tillbaka till Gdnask några gånger under kort tid men nu är det ju värt allt. Tyckte också att läkarna på kliniken lite barska men tänker inte på det så mycket heller nu. Det problem vi haft tros vara min låga äggreserv som var 0,32 redan innan vi fick vår dotter 2012. Jag fyllde 43 i mars i år.

• Greta321

Hej, kommer inte ihåg vad läkaren heter faktiskt men det kan mycket väl vara Beata som du ska träffa. Hon är blond och lång mellan 55-60 år ungefär. hade gjort mammagrafi i höstas  så jag kunde bara ringa och få en kopia på svaret och skicka till dem. Cellprov tror jag inte jag lämnade någon gång men kommer inte ihpg riktigt. Det hela gick mycket snabbt från att vi varit där. Vi var där i november och hade det inte varit för att det var jul och nyår så hade vi gjort äggdonationen i slutet på december. Nu blev det i slutet på januari. jag har varit i Sopot (ligger i närheten av Gdynia) på semester 3 gånger och det var därför vi bestämde oss för Polen och Gdynlia). Det går tåg på ca 30 min mellan eller taxi för ca 250 kr. Jag kan rekommendera att bo i Sopot om ni ska vara där i några nätter, speciellt så här års, fantastisk sandstrand och semesterstämning. Det finns många spa och kan verkligen rekomendera Meraspa i Sopot, om inte annat för deras fantastiska frukostbuffe och mat för övrigt. Vi fick ju åtta ägg. Efter upptining var det 6 kvar, 4 blev befruktade och två ville de sätta in och två skulle få odlas och se om de kunde frysas. Vi fick några dagar efter insättning reda på att inget av de två som skulle odlas vidare hade överleft. Läkaren rådde oss till att sätta in två eftersom vi hade så många misslyckade IVF-försök bakom oss. Vi fick se donatorn på bild men då hon var ca 5-6 år. Det känns helt ok tyckte jag. Vi ville inte vara i Polen i många dagar i sträck (mellan kontroll av slemhinnan/då spermier och ägg sätts ihop tar det några dagar) då vi har ett barn hemma på heltid och ett barn på halvtid och läkaren gillade inte att vi skulle flyga hem emellan men det gjorde vi. Det verkade som att de har väldigt bra statistik för graviditet där på Invimed, hoppas ni andra som försöker lyckas!

• Greta321

ok, där bodde vi också i två nätter och det var ett jättebra hotell måste jag säga.

Svar på tråden InviMed