• NKmamma

Har ni sagt något till omgivningen vid ÄD?

Vi har varit öppna med det.
    Vi har fått barn på ett annorlunda sätt, men dottern är inte annorlunda och det speglar vår syn på det hela.

• NKmamma

Anonym (V38) jag hoppas verkligen att du inte tror att jag dömer dig, för det gör jag inte. Jag gav bara min syn på det. Dom som varit negativa/inte förstått har jag struntat i. Som tur är så har dom varit få, och hon är omtyckt och älskad av alla runt henne.

• NKmamma
    Anonym (V.38) skrev 2016-11-20 14:42:13 följande:
    Extra känslig så här dagen före. Känsligt ämne ändå för oss för jag gruvar mig faktiskt för vad en del ska säga. Både svärmor och mamma faktiskt. Men hoppas det blir som för er att de älskar barnet så mycket att det genetiska kvittar. Värsta kommentaren hittills var faktiskt från en läkare! Blev så idiotförklarad att jag ö.h.t varit så korkad att bli gravid via ED tyckte hon.
    Gener är inte viktiga för mig och jag kan säga att folk glömmer bort att hon inte har mina gener då hon är otroligt lik mig till sättet och dom har insett att gener inte spelar någon roll.

Men vilken sjuk människa. Anmäl läkaren tycker jag.
  • NKmamma
    Anonym (!) skrev 2016-11-30 12:56:44 följande:
    Vad ska anmälas? Det är stora risker med ÄD/ED om man är äldre förstföderska. Kan det vara det som läkaren försökte få fram?
    Läkaren var mycket oprofessionell. Kan tyvärr sätta rätt mycket på att läkaren lät sina personliga åsikter sticka fram. Och det ska man inte göra, och inte ens om man menar väl använda sådana uttryck.
    .
  • NKmamma
    Anonym (V.38) skrev 2016-12-01 16:10:09 följande:
    Hon ville nog snarare att jag skulle göra abort- dessutom behöver man inte tjata sig blå i en halvtimme om vilka EXTREMA risker en ÄD-graviditet innebär. Hon fick det att låta som om nästan alla dör-både mammor och barn typ. Utskälld och behandlad som mindre vetande blev jag. 
    Det är förjäkligt att någon ska behöva höra sånt där.
    Men visst en ÄD-graviditet räknas som en riskgraviditet, men det kan man säga en gång och sedan är det bra.
Svar på tråden Har ni sagt något till omgivningen vid ÄD?