• NovaRobin

Fler som ska göra FET i December 2016?

Efter ett FET i september som resulterade i MF i v6 ska vi nu försöka oss på ett nytt försök :)

Finns det fler i samma situation som vill följas åt? Även andra är självklart också välkomna!

• Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?
  • NovaRobin
    cammsan skrev 2016-12-12 17:31:35 följande:

Hej! Hoppar på här jag med. Gjorde FET 1 december vårt 2a fetförsök har även 2 ivf i ryggsäcken. TD är på lördag 17 december... symtom inga typ. Hade de första dagarna/veckan ömma bröst, växtvärk yrsel nu har jag bara små smärta (mensvärk) i tjejmagen så gissar att det gick åt pipsvängen igen... BIM i morgon enligt app... inget rött än iaf.... bad om lutinus så kan va biverkning från den... hur ligger alla ni andra till??

Välkommen :)

Hoppas det går vägen denna gången för dig. Lite mensvärk kan ju vara ett gott tecken oxå så tappa inte hoppet än :)
  • matelan

Grattis till ditt plus snorklan!

Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.

Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?

• snorklan
    NovaRobin skrev 2016-12-12 18:42:29 följande:
    Men du har fått en blastocyst va? jag är endast på rd 6 idag och har inte testdag förrän 22 dec :/ en evighet kvar. Sen tog jag min sista ovitrelle i fredags och den ska ju kunna visa positivt 10 dagar efter.

Kommer nog ändå att testa på fre lr lör. Sist när jag fick MF så plussade jag på rd 9 tror jag. Svagt men ändå ett plus men jag vågade inte riktigt hoppas då jag även då tog ovitrelle. Men jag kände mig så gravid och vart så nyfiken :)
    Hej!

Jo blastocyst för min del så då kan man ju testa tidigare. Min officiella testdag är dock 18/12. Har varit gravid 2 ggr förut, en med färsk ivf som resulterade i dottern, och ett FET som blev MF. Samtliga från samma stimuleringsomgång, fick 10 blastocyster till frysen efter att vi gjort återföringen. 
  • BergOchDalbanan1985
    NovaRobin skrev 2016-12-12 10:26:31 följande:

Ja jag har också hört fler som känt sig sjuka innan mens.. Idag mår jag mycket bättre så det verkade inte varit influensan iaf :) har inte tid att bli sjuk nu.

Idag har jag mycket molvärk i livmodern och är alldeles svullen. Skulle bli förvånad om det visar sig att jag inte är gravid.

Jag fick ett 2 dagars tillbaka. Vi har nu endast 1 kvar i frysen.

Just det glömde skriva igår att dessa stickningar du känner ibland är nog livmodern som växer. Man kan känna både molvärk, stickningar, ilningar, pirr och bubbel.. Finns massa olika symtom :)

Igår kväll bubblade min mage hur mycket som helst..

Nu får gärna dagarna gå fort. Hur mår du idag?

Vad bra att du mår bättre :) Duktigt att inte testa.

Jag mår bra, lite trött och ont i ljumskarna också. Testar fortfarande dagligen ;)
  • cammsan
    NovaRobin skrev 2016-12-12 18:45:57 följande:

Välkommen :)

Hoppas det går vägen denna gången för dig. Lite mensvärk kan ju vara ett gott tecken oxå så tappa inte hoppet än :)

Nädå. Så länge inget röttvider kommer så finns hoppet kvar lite granna:) men visst är det så att lutinus kan göra så mens inte kommer? Nog för att jag alla andra försök fått mens på den dagen den va beräknad till... förra fet försöket hade jag små blödningar (spotings) from ruvdag 4 fram till mens dag då forsade på...
  • BergOchDalbanan1985
    snorklan skrev 2016-12-12 11:27:09 följande:

Hej tjejer!

Jag satte in en 5-dagars för i v sedan. Tjuvtestade idag, och det var POSITIVT!!!!! Nu är jag dock nojig att det skulle kunna vara nån rest från Ovitrelle-sprutan kvar som fortfarande spökar? Tog den för 14 dagar sedan. Det "ska" ju vara borta på 10 dagar av vad jag har fått höra, men man nojjar ju alltid...Vad tror ni, kan jag lita på mitt plus? Tog 2 test, det ena ett "testa tidigt från Abblo pharma som mäter redan på 5iu tror jag, och därefter ett clearblue digital som mäter på 25ie, som visade 1-2v

Stort grattis :) :)

Såklart du vågar tro på det :) jag testade också positivt 2v efter Ovitrelle, fortfarande positivt :) när har du testdag?

Några symptom än?
  • BergOchDalbanan1985
    matelan skrev 2016-12-12 19:12:32 följande:

Grattis till ditt plus snorklan!

Idag är jag på RD6 och jag tjuvtestade, det var negativt. Så hoppet är inte så stort så klart.

Detta försöket var helt ostimulerat, det känns som jag kanske borde ha någon form av stimulering kanske eftersom det gick på ET men det slutade i tidigt MF. Kan man fråga efter stimulans eller det är bara att "lyda"?

Det finns fortfarande hopp om positivt test, så tidigt :)

Du kan absolut be om att få en stimulerad cykel om det skulle bli en ny omgång. Vad var anledningen till att det blev ostimulerad? Sa läkaren ngt om det?
  • BergOchDalbanan1985
    cammsan skrev 2016-12-12 17:31:35 följande:

Hej! Hoppar på här jag med. Gjorde FET 1 december vårt 2a fetförsök har även 2 ivf i ryggsäcken. TD är på lördag 17 december... symtom inga typ. Hade de första dagarna/veckan ömma bröst, växtvärk yrsel nu har jag bara små smärta (mensvärk) i tjejmagen så gissar att det gick åt pipsvängen igen... BIM i morgon enligt app... inget rött än iaf.... bad om lutinus så kan va biverkning från den... hur ligger alla ni andra till??

Hej och välkommen!

Då gjorde vi FET på samma dag. Jag har dock redan tjuvtestat och fått positivt graviditetstest. Nu börjar nästa oro.

Har du vågat testa än? Håller tummarna :)
  • cammsan
    BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:15:45 följande:

Hej och välkommen!

Då gjorde vi FET på samma dag. Jag har dock redan tjuvtestat och fått positivt graviditetstest. Nu börjar nästa oro.

Har du vågat testa än? Håller tummarna :)

Hej! Nej jag har inte vågat... BIM imorgon och TD på lördag.... har under dagen fått massa vattniga flytningar (äckel ja jag vet) kan ju va lutinus men den brukar ju vara mer vitaktig ju...

Jag vågar inte testa än... kanske på torsdag eller fredag...om inte mensen kommer ....

Men jätte stort grattis till er lilla grodd i magen! Va mysigt!!
  • matelan

BergOchDalbanan1985 skrev 2016-12-12 21:13:34 följande: Det finns fortfarande hopp om positivt test, så tidigt :)

Du kan absolut be om att få en stimulerad cykel om det skulle bli en ny omgång. Vad var anledningen till att det blev ostimulerad? Sa läkaren ngt om det?

Nej de sa inget om varför vi körde en ostimulerad FET, kände på mig från början att det inte skulle fungera konstigt nog. Idag känner jag precis som innan mens...

Svar på tråden Fler som ska göra FET i December 2016?