Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej. Vi träffades också i somras så vi har också ett halvår med oss. Men det känns så himla rätt och vi vet båda vad vi vill. Jag har utbildning och fast jobb. Han pluggar men tar examen i juni. Han är mer eller mindre garanterad fast jobb när han är klar. Hur ska man lyckas fördriva tiden nu då tills man kan börja? ^^

• FrökenJ90

Ja men jag känner som dig Löparenbe.

Det är så himla svårt att inte tänka på det. Och jag tänker ju också tankarna att tänk om det inte går eller att något ska gå fel. Hur förbereder ni er? Vågar ni smygstarta med att köpa något litet eller väntar ni tills plusset?

• FrökenJ90

Jag tycker att det är skönt att inte vara ensam om att inte ett långvarigt förhållande i ryggen. Det känns ändå rätt och om vi förmodan skulle gå isär så kommer han vara toppen med barn :)

Jag vet faktiskt inte om jag vågar eller inte. Köpa något i förväg alltså. Men man är ju såå sugen på alla de små fina kläderna och så ^^

• FrökenJ90

Ja men precis, jag har längtat efter barn i flera år. Min föredetta (vi var ihop i 3 år) ville inte ha barn så vi gick isär i april. Så började om och träffade min nuvarande tidigt i somras och vi vill samma sak och då känner jag att vi inte behöver vänta flera år. Min syster fick dessutom en liten nu i höst så man längtar ju inte direkt mindre nu.

Ja det är samma här så tur är väl det. Man borde kanske vänta tills man börjar försöka iallafall innan man köper.

• FrökenJ90

Ja det kanske kan stilla en längtan liiite om man köper något litet för att då vet att det snart är dags iallafall ^^

Vad jobbigt för dig att ditt ex behandlade dig illa. Det kan jag väl inte säga att mitt gjorde, mer än att datorn prioriterade högre än mig. Hoppas att du mår bättre nu och att du känner dig lycklig med din nuvarande :)

• FrökenJ90

Jag drömmer ofta om att jag är gravid, man är ju helt knäpp på det sättet :P man längtar ju så mycket så att det är sjukt. Vi har inte bestämt exakt när vi ska börja dock, men vi båda vill att det ska ligga en liten i magen nästa jul och man får ju ändå räkna med att det tar lite tid så till våren/sommaren någon gång tror jag.

Känner inte att jag heller har någon som förstår hur extremt mycket man längtar. Folk tycker att man fortfarande är så ung. Jag tycker jag är lagom för att få barn. Hur gamla är ni?

• FrökenJ90

Ja och jag bryr mig inte om att jag har "gott om tid på mig". Längtan är alldeles för stor.

Åh vad mysigt! Jag var inne på Lindex igår och tittade. Vågade inte köpa något än. Känns som att man inte borde men vill ju såå gärna. Vad tror ni? Ska man avvakta?

• FrökenJ90

Ja vi får kämpa så att vi alla kan hålla ihop. Var i landet bor ni? Glömde förresten skriva att vi båda är 26 år.

Jag läser också såå mycket trådar. Vet inte om det gör det hela bättre eller värre xD men kan inte låta bli.

Man får försöka stå ut. Men som du säger, kanske bara fyra månader kvar tills vi kan börja ^^

Kan inte bestämma mig för om jag vågar börja köpa saker eller inte.

• FrökenJ90

Ja men det där med att köpa en sak i månaden kanske är något att ha ^^ Ska överväga detta ^^ Fyra månader är ju inte sååå länge ändå (kan vi ju låtsas iallafall :P ) Så om man köper en sak i månaden så blir det 4 saker, om man nu har tur då. Annars kanske 5 eller 6 grejer. Eller nått. Jag försöker vara positiv iallafall ^^

Ah då kommer du ju ha såå mycket tid att tänka. Du får försöka hitta på saker. Det får vi alla göra. Så kaaanske tiden går lite fortare.

Bor tyvärr inte i närheten. Bor strax utanför Göteborg i Hallands län.

• FrökenJ90

Välkommen in i tråden Linda2barnsmamma :) Var bor du någonstans?

Vad skönt att höra att du har en positiv historia kring att skaffa barn tidigt i ett förhållande. Vi har, som jag berättat innan, inte bestämt exakt när vi ska börja. Men vi båda önskar att jag har en liten i magen till nästa jul och min sambo vill plugga klart. Så skulle gissa på att vi startar någon gång i vår/sommar.

Vad har ni för preventivmedel just nu? Vi kör med avbrutet (vet att det inte är helt säkert)

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?