Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej igen. Har varit lite frånvarande några dagar. Det har varit mycket nu. Har varit runt och tittat på massa bilar så det har tagit mycket av min tid. Resultatet blev en leasad Skoda Octavia :)

Hur har ni haft det här inne? :)

VI har ju inte börjat försöka än men kör ju med avbrutet. Har mått galet illa i flera dagar och har bim imorgon. Får se om mensen kommer. Illamåendet kan ju bero på något helt annat också.

• FrökenJ90

Ja det ska bli riktigt kul faktiskt. Rejält utrustad är den med ;)

Okej, hur länge ungefär tar det innan du får tillbaka din äl? :)

Ja vi får väl se. Tog ett test igår, mitt på dagen dock och innan bim, som var negativt. Men ska ta ett Imorgon bitti också eftersom det är nyårsafton imorgon. Visar det inget så får jag väl avvakta och se.

• FrökenJ90

Haha ja visst ;)

Aha okej. Men med dina tidigare erfarenheter så kanske du nyligen haft äl då? Annars kommer den säkert snart :)

Haha ja så kan det vara. Har dock inte ätit mina minipiller på typ 2-3 år. Men finns ju olika hormoner, inte bara graviditet liksom. Vi får se helt enkelt.

• FrökenJ90

Ja man vet ju aldrig vad kroppen håller på med :P men förhoppningsvis går saker åt rätt håll iallafall :)

• FrökenJ90
    KiaTia skrev 2017-01-01 21:04:53 följande:

Hej!

Åh vad glad jag blev att jag hittade denhär tråden igen! Den passar in på pricken på mig och min situation! Jag tror jag var den första/andra som kommenterade men jag är ny på familjeliv så sen tappade jag bort tråden :(

Nu har jag läst igenom hela tråden, en sådan härlig positiv anda!

Jag och sambon är 25 år och ska börja försöka i april/maj. Själv hade jag gärna börjat nu nu nu, eller ännu bättre typ förra månaden ;) . Men vi har sedan länge en thailandsresa inbokad nu i januari så jag är lite rädd för Zikavirus så min rationella sida tvingar mig att vänta lite. Men barnlängtan är stark så för att jag inte ska fuska och börja tidigare har jag anmält mig till ett lopp i mitten på april så att jag får något annat att fokusera på och så åker spiralen dagen efter loppet!

Och angående att några av er köper bäbissaker redan, hehe själv sitter jag och stickar bäbiskläder. Bara smälter av de små bäbistofflorna jag gjorde häromdagen.....

Välkommen tillbaka :)

Ja det är svårt att inte tjuvstarta, men min sambo vill plugga färdigt först.

Åh vad mysigt att sticka egna babygrejer. Vad är det du gör? Jag är jättesugen på att tjuvstarta shoppandet, men har inte riktigt vågat än.
  • FrökenJ90

Ja men visst är det bra att ha något att fokusera på. Lopp är ingenting för mig tyvärr. Jag får hitta på något annat fokus :)

Åh vad roligt. Önskar att jag kunde sticka sånt. Förstår vad du menar med att "jinxa". Kanske därför jag inte vågat köpa något än.

Vi kör mestadels med avbrutet just nu, ibland med kondom. Själva?

• FrökenJ90
    Anonym (L) skrev 2017-01-03 20:26:13 följande:

Hej!

Ska också börja försöka i april/maj. Liten pinsam fråga kanske men funderar ni på hur er mage ska se ut på sommaren på stranden? Antingen syns det litegrann och folk får veta för tidigt eller så tror folk bara att man lagt på sig... är ju inget som stoppar mig i att försöka såklart men något jag funderar på, fåfängt jag vet.... Tänker någon annan på något liknande?

Haha jag har faktiskt också tänkt på det. Inte utseendemässigt utan mer för att folk kanske förstår att man är gravid innan man vill berätta för andra. Och andra sidan kanske det inte syns såpass tidigt. Sen vet man ju inte hur lång tid det tar innan man får sitt plus.
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 16:28:15 följande:

Hej tycker denna tråden verkar kul så hoppar in här. Är 24 år gammal, sambon är 27 år. Vi bor i lägenhet. Killen har en son på 5 år som bor hos oss varannan vecka. Jag har haft barnlängtan i många år men så stark som den är nu har den aldrig varit. Jag o sambon har kommit fram till att vi ska starta bebisverkstaden inom några månader så blir under sommaren eller kanske till och med under våren. Ser fram emot detta jätte mycket o är så glad över att vi har kommit fram till detta. Jag äter ppiller och har gjort de i ca 8 år med något kort uppehåll under den tiden. Jag har tidigare haft problem med cystor på min ena äggstock för ett år sedan opererade jag bort en cysta och då upptäcktes även att jag har endometrios. De flesta som lider utav de har smärtor. Men jag har aldrig haft smärtor av de.. så har därför aldrig märkt av att jag har det. Jag är rädd att detta ska påverka våra chanser att jag ska bli gravid. Eftersom de är svårare att bli gravid om man har endometrios. Mina ppiller hjälper även till att motverka att man får nya cystor. Den senaste cystan gick jag efter att jag hade ett kort uppehåll med min ppiller för ca 2 är sedan. Så därför hoppas vi att jag blir gravid direkt efter ppiller stoppet så jag inte hinner få någon ny cysta.

Välkommen hit till tråden :D 

Var i landet finns du? :) 
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-09 17:24:34 följande:

Tack så mycket. Vi bor i Kungsbacka en stund utanför Göteborg :)

Ja men sedär ja, då är vi ju två ^^ Är du härifrån? :)
  • FrökenJ90
    ddoolliiee skrev 2017-01-18 21:11:13 följande:

Oj då :) jajamen jag är härifrån, själv då ? :)

Härligt ^^ Japp, är uppväxt här :)
  • FrökenJ90

Förstår vad du menar med att det börjar närma sig. Men tycker att tiden går sååå långsamt. Vill bara ha vår/sommar nu.

Visst är det så att det dyker upp graviditeter och bebisar överallt. Min syster fick sin första i oktober så man längtar ju bara sååå mycket efter en egen.

• FrökenJ90
    Anonym (Who) skrev 2017-01-23 10:42:29 följande:

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!

Ja det är helt galet. Har två kompisar som väntar också. Vill att det ska bli min tur
  • FrökenJ90
    Humlan87 skrev 2017-01-23 12:32:50 följande:

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen

Haha jag vet inte, jag har kikat mycket på nätet på vagnar men har inte varit och tittat på dem på riktigt. Det känns som att man får spara på tills det ligger någon i magen ^^ Man vill ju ha ett fint och bra babynest men de är ju rätt dyra ändå.
  • FrökenJ90

Som tur (eller otur kanske :P) är så har vi ingen babybutik i vår stad längre. Däremot är det så mysigt att gå runt på typ Hm och Polarn och pyret osv och tittat på alla söta kläder.

Vi har inte bestämt exakt utan bara sagt att vi både vill att jag är gravid till nästa jul. Jag vill helst också ha en vårbebis (om man nu får en liiiten chans att välja) så jag tänker nog maj typ. Då hinner sambon plugga färdigt och även om man inte lyckas direkt så har man lite tid på sig att få relativt tidigt på året. Får se lite vad sambon säger.

Hur tänker ni kring vagnar? ^^

• FrökenJ90
    Virrepannan skrev 2017-01-25 17:38:08 följande:

Själv går jag förbi blöjhyllan på Ica lite "sporadiskt" (man blir fn knäpp av detta :D ), i brist på direkta barnbutiker hemma. Ska till gekås på fredag, tur att jag har lite tidspress på mig, annars kan jag nog gå runt på bebisavdelningen där hela dagen..!

Jag har fastnat för Emmaljunga. Svensktillverkad vagn som är stabil och robust. Pratade med dem i butiken idag, frågade om City Cross för den verkar passa vår livsstil, och det bekräftade hon att den gjorde. Tar sig fran överallt och verkar vara en smidig vagn med inte så mycket finesser som kan krångla. Får väl se vad det blir så småningom.

Hahah jag gör också så xD tittar på olika blöjpaket och nappar och nappflaskor och så ^^ Åh Gekås är kul. De har inte jättemycket babykläder men de har ju mycket andra grejer som lakan och madrasser, skötbäffar osv.

Ah, ja Emmaljungas vagnar är fina. Men verkar lite klumpiga tycker jag. Jag har sneglat på en Britax Smile 2 men aldrig provkört eller sådär så får väl se när det blir på riktigt sen :)
  • FrökenJ90

På ett sätt hade jag velat starta nu direkt, men jag vill helst inte heller ha ett barn som är född så sent på året. Sen ska min sambo plugga färdigt, han tar sin examen i juni så han vill hinna jobba ett litet tag innan det kommer bebis. Men man längtar ju såå.

• FrökenJ90
    KiaTia skrev 2017-02-08 21:28:32 följande:

Suck vad länge det känns till april/maj :(

Ja det är nästan löjligt. Vi har dessutom inte bestämt att vi ska börja precis då men det är mitt mål iallafall ^^ Åh vad jag längtar!
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?