Inlägg från: Virrepannan |Visa alla inlägg
  • Virrepannan

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Längtar efter nr3 skrev 2016-12-28 07:16:17 följande:

Nä knappt 10månader. Men med första tog det mer än 3år att få regelbunden så kan tyvärr ta tid detta projekt. Nja, har till och med en hane som ska hjälpa till redan :)

Då förstår jag att du inte vill vänta.. Så snopet om det går fort nu då :)

Okej, då är det bara att köra på då!
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-28 08:15:07 följande:

Och så glömde ja din fråga om sprutan :P

Man tar den var 3e månad i skinkan/höften hos BM el VC :)

Fördelen är att mensen oftast försvinner helt o att den sitter i 3 månader i sträck.

Nackdelarna är fler... lättare för benskörhet och feriliteten kan påverkas. Det tar vanligtvis 6 mån - 18 mån att få tillbaka äl o mens.

Ja har haft tur båda gångerna med sprutan innan flickorna. Har blivit gravid med dom inom 2 månader :)

Herregud, jag är verkligen sist med allt! Haha.. Det är strongt att klara av två graviditeter så tajt. Hur kändes det med er ålder och så? Fördelen är att ni har mycket liv kvar när barnen vuxit upp.

Ja, eftersom jag ändå kommer vara mycket själv hemma då killen ligger i lastbilen på veckorna så kan jag tycka att en trea räcker mer än väl första tiden. Jag har dessutom gångavstånd till allt härifrån, och det är rätt skönt att veta det också. Helt otroligt hur längtan bara kan bli starkare och starkare såhär :/

Låter smidigt det där, men ändå lite riskabelt med tanke på ev biverkningar. Men det är klart, har du haft spruta så länge så är du iallafall van vid det!
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-28 15:34:31 följande:

Haha ja ja har energi kvar ialf ... skönt när morföräldrar är relativt unga fortfarande oxå och orkar vara barnvakt ibland ;)

Jo det va en omställning att va 19 när jag blev gravid första gången. Man blir ju lixom vuxen direkt.. men fördelen tycker jag är att när våra flickor är 15 så är vi 35 , man har nästan hela livet kvar då känns det som :) hehe.

Ja det är alltid skönt att kunna ha en affär i närhet , oavsett om man har körkort el inte. Bökigt med att få in vagn i bilen o sen iväg. Skönt att kunna gå typ över gatan o handla lite

Ja ja har haft sprutan till o från sen jag var 16. Så 11 år snart till o från :) men risken är ju att min kropp vant sig för mycket nu så det dröjer ist med allt ... suck

Ja, det där kan jag känna är en nackdel i mitt fall, då både min och killens ålder samt mor- och farföräldrars börjar stiga. Därför har jag framfört önskan om att planerna för första barnet tåls att funderas på, och det förstod han. Så jag hoppas det blir aktuellt i vår.

Det är ju bra att du mått bra av den där sprutan och att den har fungerat iallafall. Jag provade p-stav, för den skulle.inte ge nån mens enligt säkra källor. Troligen satte de den för grunt eller hur det nu var, för jag hade mens tre-fyra dagar i veckan, lite när kroppen kände för det. Å andra sidan verkar det inte som stt jag tål hormoner alls, så det kan vara därför också :/

Hur är det att vara mamma till två barn i den åldern nu då? Kul ålder, de har mycket funderingar :)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-28 17:22:48 följande:

Ja ja hade faktiskt p stav i 3 år emellan den funkade hur bra som helst. Inte en enda dag med blödning under dom 3 åren. Sen bytte jag till sprutan o blödde hela tiden. . Så ja tål Heller inte hormoner. Min BM uppmana att sluta med sprutan o låta kroppen vara o de va då vi bestämde att vi lika gärna kunde köra på en trea

Jo det är väldigt roligt med barnen när dom är i denna ålder. Dock kan dom göra en gråhårig emellan åt men mestadels av tiden är dom snälla ialf

Det är full fart hela tiden. Minsta har adhd så det är kaotiskt vissa dagar men samtidigt så kul , dom har ju ett lite annat tänk en barn utan adhd , så deras konversationer kan bli väldigt rogivande ibland

. Haha

De flesta som har tre barn eller mer verkar tycka att det är härligt för det mesta. Finns alltid någon att leka med osv. Jag har alltid velat ha två, men på äldre dar börjat fantisera mer om tre :) Nåja, får väl komma till skott och tillverka nummer ett först! Haha..

Diagnoser är intressant, med tanke på att det är ytterst från individ till individ hur det upplevs. Skönt när det kan slås fast i så tidig ålder. Jag har fått diagnos på äldre dar, men bättre sent än aldrig och väldigt skönt att få förklarat för mig varför saker och ting har blivit som de blivit. Testen skulle gjorts för tjugo år sen bara, men men..

Hur funkar det med er yngsta då? Självklart blir det skillnad.
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-28 23:11:31 följande:

Ja när det är olika åldrar på alla oxå så finns det mycket o göra. Ena flickan älskar rosa och pyssel och den andra flickan gillar bilar och grönt.. så det är olika varje dag vad man får göra här hemma. Haha.

Ja alltså det är hon som vill ha ett syskon.. men hon vill ha en lillebror annars fick det vara.. och bara om man kan lämna tillbaka honom om han skriker hahaha vilken fantasi. Undrar om de finns ångerrätt. :P

Hon har inte fått diagnos på pappret en iom att hon bara är 5. Men har varit under utredning sedan hon var 3 år :) så det känns skönt att man har en grund tills hon börjar skolan i augusti

Hade säkert varit smidigt att kunna lämna tillbaka yrvädren ibland! Haha..

Japp, givetvis är det skönt med läkarutlåtande i ryggen. Bara hoppas att folket på högre stolar lyssnar.
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 14:11:12 följande:

Haha ja visst skulle de va de ...

Ja precis.. ja hoppas bara att de går bra för henne när hon ska över till skolan i aug från förskolan. Fördelen är väl att när hon börjar förskoleklass på skolan så går storasyster i 1an i dörren bredvid

Det är en trygghet såklart. Hur går det med kroppen annars?

Jag misstänker att jag kommer ja både mens och förkylning på nyårsfton jag. Tjoho..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 14:56:25 följande:

Nja ja vet inte. Är ju 5 veckor på fredag som gått sen ja sluta med sprutan .. så vet inte vad ja har i vänta riktigt ..

Har haft grym foglossningskänsla sedan igår o mina bröst ser ut som någon målat med blå tusch... blandning mellan Hulken o alien ;) vet inte om det är några efterbiverkningar el nått... känns skumt ialf ..

Hur gåre för dig då ? :)

Hualigen.. Hur känns foglossning? Som att ljumskarna håller på att trilla av eller? Haha :/

Tja, jag är i planeringsstadiet, så jag kikar runt på vad folk har för tips. Nu var det senaste att det är bra om killen käkar folsyra också, så det tänkte jag sticka till honom en burk så småningom. Har pratat om att han borde käka järn- och zinktillskott också, men det är mest för årstiden jag tänker på det.
  • Virrepannan
    Virrepannan skrev 2016-12-29 15:32:26 följande:

Hualigen.. Hur känns foglossning? Som att ljumskarna håller på att trilla av eller? Haha :/

Tja, jag är i planeringsstadiet, så jag kikar runt på vad folk har för tips. Nu var det senaste att det är bra om killen käkar folsyra också, så det tänkte jag sticka till honom en burk så småningom. Har pratat om att han borde käka järn- och zinktillskott också, men det är mest för årstiden jag tänker på det.

Plus att jag tänkte försöka få lite.mer exakt koll på mensen framöver. Så kanke vi kan pricka lättare så småningom!
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 16:15:04 följande:

Haha ja ju känns den... ja fick den sista veckorna under första graviditeten , andra graviditeten fick jag det redan v.10 ... sen har den inte riktigt släppt under dessa 5 år. Så tycker det är så konstigt att jag helt plötsligt har så här ont igen. ..

Det känns i mina skinkor , höfterna och ryggslutet. Ja även ljumskarna då oxå. Känns som det sitter löst o "klickar" när ja rör på mig i fel ställning... känns som nån trycker tummarna typ in i ljumskarna .. haha

Men vet ju inte denna gång vad det beror på. Om de nu e sprutan som ger efterbiverkningar eller om det är något på gång. . Har ju lyckats bli gravid dom andra två gångerna inom 2 månader o utan att få nån mens innan. . Så ja håller tummarna samtidigt som ja inte letar tecken då det kan dröja.. och jag plussar ju ganska sent ... låghormonare som dom säger så fint ;)

Kan ju faktiskt vara så att du är gravid redan..!
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 19:05:42 följande:

Men ja har faktiskt gjort ett test idag enbart för ja har så ont men det var negativt.. men kanske för tidigt då ja inte har en enda susning när ja skulle ha haft äl så fall

Men får väl göra ett om ett par dagar.. haha

Kul om det blir plus redan :)
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?