Inlägg från: Virrepannan |Visa alla inlägg
  • Virrepannan

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Linda2barnsmamma skrev 2016-12-29 21:44:47 följande:

Haha ja jo , Både och hade planerat lite längre fram.. men slarvar man så blir det som det blir.. enda nackdelen är väl att gå höggravid i sommar... eller nästintill.. haha

Opererade mina händer i september/oktober oxå.. hde velat att dom fick läka lite till innan det var dags.. men vi får se då om det blir ett plus eller om det är monster hormoner bara ;)

Det mentala har stor betydelse. Ja, jag längtar efter en vintergraviditet, av nån anledning. Otympligt med alla kläder, men jag mår bättre på vintern, så..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 09:32:36 följande:

Ja visst är det det Ja ja trivs oxå bäst på vintern. De e så jävla varmt på sommaren o ja lider av solsting så fort de blir för varmt o så ligger ja o spyr.. haha

Mm, det är lite samma här. Magen kör igång så fort temperaturen stiger över +20, och det är lite som det med det här landet.. Antingen är det +15 eller +25 och över, känn det som..! Ligger inte och spyr, men krånglar magen så krånglar hela livet..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 12:27:18 följande:

Ja ja förstår vad du menar. . Haha. Fasen ja har åkt på nån jävla förskylning. . Ja brukar aldrig va snorig knappt. . Usch va jobbigt det är.. haha

Hur går det för alla andra i tråden då?? Man har inte sett nån skriva på ett tag

Samma här, men i mitt fall har det att göra med att vi var på kalas förra helgen. Mycket folk på liten yta och två små som var snoriga och hostiga, plus att killen har hostat och fräst ett tag.. Jag är glad så länge jag klarar mig från halsont iallafall.

Vad gäller det andra folket här så tror jag de flytt till fb-sidan. Jag har gått med där också, men tycker det är kul att hänga kvar här samtidigt.
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 13:55:06 följande:

Ja de e sant.. ja har min ena på förskolan o andra på skolan. Så de blir my ket baskilusker.. men de e tydligen bara ja som e snorig. . Haha

Ja de kan stämma kanske. Ja har faktiskt inte FB så ja blir kvar här ialf :) tror ja o mannen är dom ända på jorden som inte har fb.. eller De känns som så ialf. ;)

Ja, det förstår jag. Tycker nästan det räcker med att springa på nån kompis med smått för att bli smittad..!

Jag var utan fb under flera år pga psykisk ohälsa. Men så gick jag med i en gymnastikförening, och då återupptog jag sidan för att kunna ha lite koll på aktiviteterna där. Så upptäckte jag att det var många gamla kompisar som det blev lätt att hålla kontakten med igen.

En baksida blev dock att se alla som fått både en, två och tre ungar under den här tiden. Det var jobbigt.. Kändes nästan som att komma tillbaka från det döda, efter så många år..! Kan ångra att jag gick med igen, men nu är det som det är..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 16:19:51 följande:

Haha ja

Ja anledning att jag tog bort min (hade 2 år ) var att så många höll koll på vad man gjorde Och det kändes nästan som dom inkräkta i mitt liv. Haha ja vet att de låter sjukt men det kändes så.. :P

Men ja klarar mig bra utan , brukar säga att ja har en telefon om dom vill mig nått ;)

Men sen finns det som sagt fördelar med fb som du skrev om kontakt med gamla vänner. Men det är inget som överväger för mig att skaffa det

Sen trivs ja bra här inne och prata om allt och inget med människor man inte känner och som inte dömer en på samma sätt som riktiga vänner kan göra.

Jag förstår dig, helt sant :)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 22:16:48 följande:

Ja hoppas verkligen det. . För så här som ja mått o mår inte kul alls... svettas o tjurar haha . Sen ont överallt. Känns som ja har träningsvärk i kroppen.. nä fy sjutton för hormoner ... aldrig mer. :P

Hade jag inte vetat att det kan vara en biverknibg så hade jag sagt att du var gravid, för det låter ungefär som nått liknande..! Bara att vänta och se..
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 22:58:29 följande:

Haha ja kanske... ja har inget o jämföra med. .. säger ja som har två flickor. .. men dom va två hoppsan båda två.. .. men får se vad tiden utvisar.. eller så är ja i förklimakteriet. . Hahaha

Förklimakteriet ;):):)
  • Virrepannan
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-31 17:53:55 följande:

Haha ja 4 % av kvinnorna som hamnar i klimateriet tidigt är under 30 år. .. ja LOVAR att ja är en av dom procenten ;)

Hahaha!!
  • Virrepannan
    Anonym (Who) skrev 2017-01-23 10:42:29 följande:

Samma här! En syster, en vän och en kusin som väntar och en vän som precis fått! Babyboom!

Tycker Alla väntar barn..! Men det är väl kanske för att man är i den åldern.. Längtar som en tok efter att få börja verkstaden.
  • Virrepannan
    Anonym (Who) skrev 2017-01-25 00:16:11 följande:

Jo, lite så är det nog. Förklarar ju lite också kanske varför man själv är så sugen. Just nu uppfyller bebisar säkerligen 80% av min tankeverksamhet. Resterande 20% på vad vi ska äta till middag, haha!

Har ni något hum om när ni sätter igång verkstaden? :)

Typ samma här.. Tur jag är så inkörd på jobbet att det går av bara farten, för det är mest bebistankar som snurrar om dagarna just nu..!

Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha en tidig vårbebis (om man nu ändå planerar så kan man få önska, tycker jag), så april blir första månaden som vi kan försöka aktivt. Ska montera ur sprialen innan dess också, så det kan väl tänkas att det blir efter äl i mars kanske. Fast idag hade jag helst velat börja NU!
  • Virrepannan
    Humlan87 skrev 2017-01-23 12:32:50 följande:

Är det för tidigt att börja kolla på babynest och barnvagnar innan ungen ens är i magen

Jag har börjat kolla runt..! Farligt detta.. Har en jättefin babybutik i samhället där jag kör, som jag dessutom levererar vagnar till. Himla mysigt att gå där inne och kika när tid finnes.
  • Virrepannan
    FrökenJ90 skrev 2017-01-25 17:16:01 följande:

Som tur (eller otur kanske :P) är så har vi ingen babybutik i vår stad längre. Däremot är det så mysigt att gå runt på typ Hm och Polarn och pyret osv och tittat på alla söta kläder.

Vi har inte bestämt exakt utan bara sagt att vi både vill att jag är gravid till nästa jul. Jag vill helst också ha en vårbebis (om man nu får en liiiten chans att välja) så jag tänker nog maj typ. Då hinner sambon plugga färdigt och även om man inte lyckas direkt så har man lite tid på sig att få relativt tidigt på året. Får se lite vad sambon säger.

Hur tänker ni kring vagnar? ^^

Själv går jag förbi blöjhyllan på Ica lite "sporadiskt" (man blir fn knäpp av detta :D ), i brist på direkta barnbutiker hemma. Ska till gekås på fredag, tur att jag har lite tidspress på mig, annars kan jag nog gå runt på bebisavdelningen där hela dagen..!

Jag har fastnat för Emmaljunga. Svensktillverkad vagn som är stabil och robust. Pratade med dem i butiken idag, frågade om City Cross för den verkar passa vår livsstil, och det bekräftade hon att den gjorde. Tar sig fran överallt och verkar vara en smidig vagn med inte så mycket finesser som kan krångla. Får väl se vad det blir så småningom.
  • Virrepannan
    FrökenJ90 skrev 2017-01-25 17:51:19 följande:

Hahah jag gör också så xD tittar på olika blöjpaket och nappar och nappflaskor och så ^^ Åh Gekås är kul. De har inte jättemycket babykläder men de har ju mycket andra grejer som lakan och madrasser, skötbäffar osv.

Ah, ja Emmaljungas vagnar är fina. Men verkar lite klumpiga tycker jag. Jag har sneglat på en Britax Smile 2 men aldrig provkört eller sådär så får väl se när det blir på riktigt sen :)

Mja, vi får väl se lite vad det blir i slutändan. Kanske nått helt annat!
  • Virrepannan
    Anonym (L) skrev 2017-01-31 12:39:29 följande:

Jag o min sambo har bråkat så mycket på sistone, kan knappt prata utan att någon missuppfattat tonen eller nåt och blir jättearg. Vi har sedan länge bestämt att skaffa barn i vår, börjar bli nervös över hur vi ska klara barn om vi redan nu bråkar. Vi älskar ju varandra men kan inte kommunicera så jättebra just nu ???? . Vad tycker ni om detta?

Boka tid och gå och prata med någon gemensamt. Oerhört skönt att ha någon utomstående som kan lyssna och höra nyanser i ert språk, inte fel alls. Kanske lär ni er nått nytt om varandra :)
  • Virrepannan
    Anonym (L) skrev 2017-02-01 16:39:53 följande:

Tack! Vilket inspirerande svar :) . Blev gladare. Ska ringa ngn.

Vad glad Jag blev av det svaret :) Hoppas det hjälper i någon riktning. Lycka till:)
  • Virrepannan
    Nr3sladdis skrev 2017-02-09 14:51:16 följande:

Jag vill börja bebisproduktion NU! men mannen vill vänta så att den inte ska fylla sent på året, han vill ha en i början på nästa år. Eventuellt vänta ytterligare, får en känsla att han inte vill lika mycket som jag och att han kanske inte förstår riktigt hur mycket jag vill ha n bebis.

Vi har 2 barn på 12 och 14 och jag har stor längtan och önskan om en sladdis.

Jag vill inte vänta så länge som april men det kanske är vettigt, eller är det mannen som säger så för att han inte vill egentligen?

Jag vill helst plocka ur spiralen och sätta fart och sen får det bli när det blir. 

Hade en dröm igår om att jag fick mf och vaknade helt panikslagen och helt förstörd, detta är helt knasigt har inte haft en tanke på en bebis sen vi fick sista och jag trodde att jag var klar, men nu är känslorna jätte starka och det är det enda jag tänker på hela dagarna, det är jätte jobbigt. 

Jag blir 34 i sommar och mannen 36 så det borde inte vara försent för en sladdis iaf eller vad säger ni? 

Blir galen på alla dessa känslor jag har. är jag paranoid och ska man vänta eller ska jag prata med mannen och berätta att jag VERKLIGEN VILL ha en bebis NU!

Vi (jag, killen följer mina instruktioner ;) ) planerar första barnet. Känns otroligt overkligt, men eftersom vi båda snart har passerat 30-strecket så är det verkligen på tiden, trots att vår historia inte är så lång.

Jag har också fått för mig att jag vill ha en tidig vårbebis, så tanken har varit att plocka ur spiralen i slutet av mars. Men så kommer ev mina arbetstider att ändras, så nu har jag bokat om den tiden till på måndag (!). Jag får för mig att "vi kan ju använda kondom" i väntan på att mars-april ska träda fram, men det har jag svårt att se att vi kommer göra, så det får bli bebis när det vill bli bebis, helt enkelt! Kan ta i princip hur lång tid som helst, även om jag känner att min kropp skriker ut att den vill bli gravid.

Min kille var inte alls med på tåget tidigare, men så följde han med på åkerifest och fick träffa många av mina kollegor som är i vår ålder och ännu yngre, och typ alla har barn och hus. Så då fick han sig en tankeställare och när vi gick hem så sa han att han förstod min barnlängtan och att det är klart att vi ska ha barn. Så nu blir det så :)

Kanske är lite likadant med din gubbe som det var med min? Han behöver nog en välriktad spark där bak och sedan låta det smälta lite..
  • Virrepannan
    Anonym (bebislängtaren) skrev 2017-02-10 21:37:59 följande:

Åh! Jag har längtat efter bebis i över 1 år och längtan blir bara mer intensiv. Just nu har jag nästintill ångest för jag vill ha barn så mycket. Har börjat prata lite försiktigt med min sambo och han är inte redo. Men han brukar hinta om att han längtar. Säger saker som "Man kan nog aldrig bli 100% förberedd" och "Det finns nog ingen perfekt tidpunkt". Men han har blivit stressad av mitt tjat så vi satte oss ner och prata och bestämde att jag ska ligga lågt i 3 månader och sen ska vi börja prata och planera. Inte börja försöka, endast planera.

Någon som har gått igenom liknande? Jag mår nästan dåligt av väntan. Var det något speciellt som fick eran partner att bli redo? Hur länge fick ni vänta och hur mådde ni under tiden? Jag förstår ju att tjat inte hjälper...

Som sagt så var min kille likadan. Jag var väldigt tydlig redan från början med att jag ville ha barn, väldigt snart. Han var dock inte alls med på noterna, mest för att han tyckte att det är en väldigt stor omställning i livet tror jag. Men, som sagt.. Man blir nog aldrig riktigt redo för bebis, det får bli som det blir när den kommer. Givetvis ska man förbereda sig rent praktiskt, men rent mentalt så tror jag bara det är att köra.
  • Virrepannan
    Nr3sladdis skrev 2017-02-10 16:22:59 följande:

Ja det kanske är något sånt jag måste göra, håller på att bli galen tror jag.

Trodde inte att ja skulle längta så mycket efter att bli gravid igen, men det gör jag verkligen. Kan se det framför mig hur kulan växer och första sparken... VILL NU!

Ska prata med honom ikväll igen.

BM verkar helt omöjlig att få tag i, men jag ska försöka med en annan på måndag. ????

Ja, det där med att se magen växa längtar jag också efter, och att själv få uppleva hur det känns att ha en liten varelse där inne som lever sitt eget liv. Himmel så häftigt!

Tycker definitivt att du ska prata med honom igen, för den här känslan går inte att sluta tänka på, känns det som.

Ja, jaga på bm du! ;)
  • Virrepannan
    Anonym (bebislängtaren) skrev 2017-02-11 00:10:31 följande:

Nu har jag inte läst så mycket i tråden, men fanns det något speciellt du gjorde för att övertyga honom? Jag tänker ge honom tid att låta idén sjunka in, det har säkert kommit väldigt plötsligt för honom att jag har så intensiv längtan. Men sen om ett tag vill jag ju uppmuntra honom och övertyga honom om att han kommer bli en bra pappa (han hade en väldigt dålig fadersfigur i sitt liv och han är rädd att han ska vara likadan). Men jag ser ju hur han är omkring barn, och han lyser verkligen upp när han interagerar med dem och noterar helatiden hur fort dem lär sig saker osv. Hans största hinder är rädsla för att inte räcka till. Måste vara oerhört jobbigt att känna så, och jag vet inte hur jag ska uppmuntra honom!!

Jag lät honom komma på själv att tiden springer ifrån oss. Jag tror som du att killarna är rädda för att inte räcka till. Dock så smälte mitt hjärta när jag såg honom med sina kusinbarn, och såg hur roligt han tycker det är med dem. Som sagt, tiden väntar inte på nån..
  • Virrepannan
    Anonym (S) skrev 2017-02-20 20:33:56 följande:

Det är många som vill vänta för att barnet inte ska födas sent på året, hur tänker ni kring det? :) är lite nyfiken bara, är själv född i december och jag älskar det! Så har svårt att relatera till problemet hehe :)

Hos oss är det rätt lugnt med bebis-fronten. Jag har varit lite besatt under hösten men nu när det är så nära så är jag plötsligt lugn, tror det beror på att jag insett att det faktiskt kommer hända så jag kan slappna av :) från början sa vi att jag skulle sluta med p-piller i april, men på mitt initiativ bestämde vi att jag slutar i mitten på maj istället. Tiden kommer gå så fort, och jag sitter och kikar på lite bebiskläder på nätet så länge och njuter av att INTE vara gravid just nu hehe ;)

Kram på er!

Det är jag som fått för mig att jag vill ha en tidig vårbebis, mest för att jag inbillar mig att det är roligare att få göra allt först på året istället för sist.

Även jag håller på med en aktivitet som gör att en tidig vårbebis hade passat finemang, för det är lite lågsäsong där kring årsskiftet.

Nu blev det dock att jag drog ut spiralen lite tidigare, så nu får det bli när det blir, helt enkelt. Jag är inställd på att det kan ta väldigt lång tid..!
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?