Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

17 år och gravid .

Grattis!

Jag fick min första som 17åring :)

Det som är värt rent praktiskt att tänka på (om det inte ändrats sen jag fick för 11 år sen) är att ni inte blir vårdnadshavare för ni själva är omyndiga.

Sedan kände jag rent emotionellt att det svåra var att det svåra med att vara ung förälder är samhällets förväntningar. För att ens kunna "jämföras" med "normalgamla" föräldrar måste man vara 10 gånger bättre. Bättre som i att "allt ska va så bra."

Är det något du undrar över får du gärna höra av dig :)

• ludicrous
    Bellaas skrev 2016-12-09 23:55:39 följande:

@ludicrous

Tack så mycket !

Ja jag förväntar mig inget annat än att samhället ska döma och förvänta sig mycket mer av mig , men jag är bara människa så det bryr jag mig inte så mycket om!

Vårdnadshavare blir vi , jag har läst lite om det och eftersom jag är över 15 och min kille 18 så blir vi automatiskt det !

Vill bara säga grymt starkt av dig att uppfostra ett barn vid 17 års ålder med tanke på folk som "dömer" och att det faktiskt är svårare rent ekonomiskt osv .

Tack så mycket för svaret????

Tack :)

Vi hade från början ett starkt nätverk kring oss :) vi var 17 båda två, när dottern var 7 mån började jag gymnasiet på ny linje och blev uska. Hennes pappa var hemma ett år med henne å fortsatte sedan natur.

Skapa er en bra grund, jobba extra, se vilka möjligheter det finns. Här kan man tex vara "kontaktkompis" till någon som behöver extra stöd, då träffas man på uppdrag av kommunen några gånger i v / månaden och tex fikar eller andra aktiviter vilket ger 1-2 tusen i månaden och man kan göra det som föräldraledig eftersom det är ett uppdrag och inte anställning ( via kommunen)
  • ludicrous
    Cl4udio skrev 2016-12-10 09:25:21 följande:

så nu är du numera usk? vad blev det istället för mannen? har ni hållit ihop?

Starkt av er iaf, hade själv aldrig vågat behålla vid 17 :)

Jag är uska nu :)

Han avslutade naturprogrammet på gymnasiet och började jobba på ett webshopföretag. Sedan gick han tyvärr bort i en olycka 21 år gammal.
Svar på tråden 17 år och gravid .