Bellaas skrev 2016-12-09 23:55:39 följande:
@ludicrous
Tack så mycket !
Ja jag förväntar mig inget annat än att samhället ska döma och förvänta sig mycket mer av mig , men jag är bara människa så det bryr jag mig inte så mycket om!
Vårdnadshavare blir vi , jag har läst lite om det och eftersom jag är över 15 och min kille 18 så blir vi automatiskt det !
Vill bara säga grymt starkt av dig att uppfostra ett barn vid 17 års ålder med tanke på folk som "dömer" och att det faktiskt är svårare rent ekonomiskt osv .
Tack så mycket för svaret????
Tack :)
Vi hade från början ett starkt nätverk kring oss :) vi var 17 båda två, när dottern var 7 mån började jag gymnasiet på ny linje och blev uska. Hennes pappa var hemma ett år med henne å fortsatte sedan natur.
Skapa er en bra grund, jobba extra, se vilka möjligheter det finns. Här kan man tex vara "kontaktkompis" till någon som behöver extra stöd, då träffas man på uppdrag av kommunen några gånger i v / månaden och tex fikar eller andra aktiviter vilket ger 1-2 tusen i månaden och man kan göra det som föräldraledig eftersom det är ett uppdrag och inte anställning ( via kommunen)