• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Anonym (T) skrev 2016-12-18 18:14:01 följande:
    Fast om man är "mellan skydd" så ligger man ju inte. As simple as that. Vill man inte ta risken så är avhållsamhet det bästa sättet. Spelar väl ingen roll vad han vill. Ett nej är ett nej.
    Och nu var tvudligen inte NEJ som han lyssnade på?
    Men skulden och skammen hamnar som alltid hos tjejen.
  • Corn
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-18 18:16:57 följande:
    Du biter ihop och lider, med tiden blir det lättare.

Om du är svag och ger efter, så är det dina barn som betalar för det.

Din svaghet skadar dina barn.

Som förälder ska man välja att lida själv, så att barnen slipper det.
    Och när dom frågar efter honom?
  • Corn

Hur är jag ett barn? Jag har ensam tagit hand om ett barn sen jag kom hem från BB. Bor ensam, har ingen hjälp förutom npn enstaka helg per år av min mamma.

• Corn
    Anonym (annamaria) skrev 2016-12-18 18:44:57 följande:
    Du kan fortsätta älska honom, men göra det på avstånd och utan att ha kontakt. Om du verkligen älskar honom så sätter du hårt mot hårt istället för att göra det möjligt för honom att fortsätta med sitt missbruk. Du finns ju alltid där och räddar honom och gör det lätt för honom att fortsätta. Vad han än gör är din dörr öppen. 

Du skriver att du alltid sätter barnen först, men i det du skriver framstår det inte som så. För du berättar om hur bjuder in en narkoman i din dotters liv gång på gång. Det är att inte sätta sitt barn först. Det är att inte kunna se sitt eget barn i detta och barnets behov, det är att inte ha ett barnperspektiv, det är att inte ta ansvar för sitt barns välmående. Att sätta sitt barn först innebär också att offra sin relation med denna man som är fast i sitt missbruk, men det är du inte villig att göra. Du väljer ett dåligt liv för ditt barn så länge du har med denne narkoman att göra. Du skriver att vi inte vet vad du går igenom med ditt barn varje dag, bara den meningen säger att du väljer honom före ditt barn, annars skulle du inte ha "saker att gå igenom" med ditt barn mer än de som alla brottas med i sin vardag med småbarn.

Det är inte din uppgift att rädda honom, särskilt när han själv inte vill sluta knarka. Att han inte har någon annan än dig är beror på att han hellre drogar än formar vettiga relationer. För slutade han med drogerna så skulle han kunna forma relationer med andra människor som inte är missbrukare, skaffa vänner, och själv  skapa sig en familj. Det är inte ett dugg synd om honom. När han var barn var det synd om honom, men nu är han vuxen, har blivit biologiskt pappa (även om han inte är det mentalt eller själsligt) och det finns samhällelig hjälp att få om man vill ha den.Istället väljer han droger och kriminalitet. Det är synd om ditt/dina barn. De får en liknande uppväxt som sin egen pappa, med droger, misshandel (som de bevittnar) och kärlekslöshet (från pappans sida). Hur kan du vilja göra så mot ditt barn? Hur kan du välja det? 

Att du själv blivit utsatt för saker av din pappa pekar också på att du behöver söka hjälp för att bearbeta det, för nu utsätts du för saker av barnens pappa. Ska detta också gå i arv till dina barn, att de väljer dåliga relationer i sin framtid för att de nu utsätts för ständiga svek av sin egen pappa? Vill du inte ge ditt/dina barn en bättre uppväxt än så? 

Bryt med mannen. Skaffa en utbildning, ett jobb och ge ditt barn en bättre framtid än den du nu är på väg att forma åt henne. Rädda ditt barns barndom, låt den handla om något annat än om en narkoman till pappa.
    Den här mannen har AKTIVT valt att lämna oss. Den saken tvivlar jag inte på.
    Men jag blir förvirrad där en del av er säger att jag ska göra abort och andra säger att jag inte ska göra abort.Om den här mannen ändå inte tänkt vara deltaktig ALLS denna gång.... så är problemet......................
  • Corn
    Flygfotogen skrev 2016-12-18 20:36:46 följande:
    Menar du att han har våldtagit dig?
    Jag tänker aldrig kalla det våldtäkt!!!!!
    Anonym (Krassa råd) skrev 2016-12-18 20:07:17 följande:

Vad du bör göra asap är att dumpa pundaren, skaffa egen vårdnad och sedan (då du verkar dålig på att ta ansvar) skaffa en "snäll kille". Någon mesig, laglydig, ansvarsfull, tofflig, förlåtande, tolerant, icke-knarkande man som är beredd att ta hand om både dig och dina barn i utbyte mot din kärlek. 

1. Vi har intr haft ett förhållande sen jag blev gravid med första barnet. Vi är inte tillsammans! Men ja vi har haft sex när dottern sovit och han umgåtts med henne först.
    2. Jag har ensam vårdnad, han ville absolut inte ha gemensam vårdnad.

• Corn
    Anonym (Socialtjänst) skrev 2016-12-18 19:10:20 följande:
    DINA BARN har ingen annan än dig! Det är dem du ska lägga ALLA dina omsorger på.

Jag är ledsen att säga detta ts, men jag gör det ändå för du behöver vakna och växa upp:

Utifrån vad jag läst så skulle jag som socialsekreterare ansökt om att myndigheten skulle omhänderta ditt/dina barn. Varför? Jo, för att det är oerhört tydligt för mig att du inte har förmågan att skydda dina barn. Varken fysiskt eller känslomässigt. Socialtjänstlagen säger att barn måste skyddas om deras hälsa och utveckling hotas. Du är förälskad och medberoende i en missbrukare och låter denne vistas runt ditt barn, även själva. Mitt inlägg blir för långt om jag ska lista upp alla punkter som beslutet skulle grunda sig på, men tro mig när jag säger att risken är stor att ditt/dina barn blir omhändertagna om du inte förändrar ditt sätt att agera, tänka och umgås med denne man. Sen kommer du självklart inte att dela myndighetens syn, men jag vill bara förklara detta för dig så du vaknar upp och förändrar er situation. Lycka till och kämpa på ts!
    Du är RIKTIGT elak. Som jag sagt, jag tar ENSAM hand om vårt barn. Han har sagt upp all kontakt och raderat mitt nr. Han har inte hört av sig och jag vet ingenting om honom, och JAG är den som du tycker ska straffas?! För att JAG råkar ha känslor för honom? Mitt barn har inte tröffat honom ens en gnutta påverkad på extremt länge och DÅ fick han gå när jag märkte. Att jag sen släppt in han några nätter när jag haft BARNVAKT?!

Nej fy fan vad elak du är. Men det är alltid mammans fel.

Jag skrev här för att jag är så jävla ledsen. Över att min dotter inte får nån pappa. Att jag kanske måste abortera barnet jag redan älskar i min mage och allt för att deras pappa missbrukar!!!!
  • Corn
    Winterfall skrev 2016-12-18 21:08:26 följande:

Jag tycker folk i tråden är oerhört dömande mot TS, och försöker febrilt få henne att göra abort. Kanske dessa människor är extra bittra för de befinner sig i barnlöshet eller för att de är äldre och tycker de vet bättre!?

Behåll barnet TS och släpp inte in mannen när han är onykter och vill träffa dig eller barnen när han kommer , för han kommer tillbaka till dig men ställ då krav på nykterhet och bra beteende vid umgänge.

Stå på dig tjejen och lycka till!

Vet inte hur man pmar privat, /

Singelmamma gravid med nr2

Tack så mycket
    .Jag trodde inte att folk skulle vara så oerhört dömande här inne...

PM.... jag gick till någons profil och tryckte på "+NYTT MEDDELANDE".
  • Corn
    meemelii skrev 2016-12-18 20:54:49 följande:
    Men det spelar väl ingen roll om han har ett band till barnen, han är ju fortfarande knarkare. Tror ärligt talat barnen skulle må bättre at att INTE ha nått band till den pappan.
    Man kan faktiskt vara en fin mänsklig person TROTS att en missbrukar.
  • Corn
    nernu skrev 2016-12-18 20:07:00 följande:

Du är medberoende... Du ska inte ta i honom med tång förns han är ren. Blanda inte ihop det med om du ska behålla eller inte. Du måste ta dig samman för ditt barns skull och sluta vara delaktig i hans missbruk.

Nej det är svårt att ta i honom ens med tång när vi inte träffas längre, eftersom att jag nog kommer behålla barnet.... Då kommer han inte träffa oss alls. ALLS.
  • Corn
    Anonym (Socialtjänst) skrev 2016-12-18 21:19:27 följande:
    Hur var det nu? Du har i tidigare inlägg hävdat att barnet bara varit hemma en gång/aldrig när killen varit där över natten. De andra gångerna ni har haft sex/han våldtagit dig har dottern inte varit hemma. Men nu berättar du att du enbart har avlastning någon enstaka helg per år?

Du förstår att ju mer du ljuger desto mer olämplig framstår du?

Och för övrigt är det en ganska dålig idé att skaffa två barn som (utöver att deras pappa är en olämplig knarkare som misshandlar, utnyttjar, lurar, bedrar och våldtar deras mamma):

1) du inte har avlastning/hjälp med

2) inte kan försörja utan låter helt kallt oss skattebetalare slita för att betala för dina ungar (trots att du inte ens kan ta hand om ett är du respektlös nog att fundera på att sätta ännu ett till världen)

Ta en funderare till är du snäll. Det är inte för sent att göra sunda, mogna och ansvarsfulla val. Kram
    Så dom gångerna barnet inte varit hemma kan KANSKE INTE HA VARIT dom gångerna jag haft avlastning?
    Det är min mama som hjälper mig och det är inte många gånger om året, även om det har varit mer FÖRR. MEr sällan nu när bi inte längre bor nära.
    Jag känner faktiskt inte för att dra mer detaljer än så!

Och sluta kalla det våldtäkt!

Ja det är jävligt osmart att skaffa TVÅ barn med honom. JAG FATTAR, jag är inte förståndshandikappad. Men nu ÄR jag gravid - igen! Vilket jag inte ville bli men men hoppas, jag är visst ingen robot.....
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar