Inlägg från: Vårivfresa |Visa alla inlägg
  • Vårivfresa
    Treansresa skrev 2016-12-19 18:57:36 följande:

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

Snyggt jobbat :)
  • Vårivfresa

Hej alla!

Hoppas att ni mår bra och är redo för julhelgen.

Jag måste få fråga, är det någon fler som kräks av lergigan comp? Jag har märkt att efter en ca timme jag tagit en tablett så kräks jag! Otroligt frustrerande :( Har testat postafen men av dem blir jag som en zombie...

• Vårivfresa

Hej alla!

Nu kommer säkert en riktigt dum fråga men vi gick in i vecka 12 (11+0) idag. Är det nu eller nästa vecka som det är mindre risk för missfall? Tänkte ifall man vågar berätta inför nyår

• Vårivfresa
    Strudel skrev 2016-12-28 22:34:21 följande:
    Det fins nog egentligen ingen hård gräns mellan hög och liten missfallsrisk som jag förstått. Om kroppen har klarat övergången från näring till bebisen via gulkroppen till näring via moderkakan (processen ska vara klar kring vecka 12) samt man har sett att hjärtat slår, då är risken helt enkelt relativt liten för missfall. Men det är inte exakt vid 11+0 eller 12+0 eller ngt tyvärr, det är en process som kan vara lite olika mellan olika kvinnor och graviditeter.
    Tack för svaret :) Ja, vi såg hjärtat slå i v8 då vi gjort ivf och fick göra ett tidigt vul.
  • Vårivfresa

Hej alla!

Hoppas att det är bra med alla!

Jag har en fråga eller mer en fundering. Jag är i v12 (11+4) och har nu inte kräkts på en dag och har mer energi än jag haft på väldigt länge! Är det vanligt eller behöver jag vara orolig? Jag kände av ett litet illamående i morse och har fortfarande ont i huvudet men är inte sängliggandes...

• Vårivfresa

Hej alla!

Nu har jag inte lyckats behålla mat och knappt vätska på 2 dygn.. borde jag ringa 1177?

• Vårivfresa
    Newbie84 skrev 2017-01-11 16:04:22 följande:
    Stackare åk till gynakuten och få dropp samt medicinering. Lider med dig och vet hur det är :( stor kram!
    Jag ringde 1177 men dom tyckte att jag skulle ringa min hälsocentral i morgon. Men jag har kräkts mera och har nu ont i ryggen när jag andas.. Bör jag ringa igen?
  • Vårivfresa

Hej alla!

Tack för ert fina stöd :)

Vi åkte in igår och kom hem imorse. Vi har 10mil till sjukhuset.
    Efter provtagning och flera timmars väntan så trodde doktorn att jag åkt på ett virus.. Där sitter jag och förklarar hur jag inte kunnat behålla något i över 2 dygn.. Han tyckte att vi skulle ringa hälsocentralen dagen efter..

Kommer hem, spyr som en gnu, lyckats sova 4h, vaknar, dricker lite vatten och sen spyr som en gnu igen :(

Såå less på detta!

• Vårivfresa
    narie24 skrev 2017-01-12 15:34:04 följande:
    Fy din stackare!! Förstår att det tar emot att åka

så långt och sitta och vänta flera timmar. Men om jag var du skulle jag åka in imorgon igen om du fortf inte kan behålla vätska.

Dricker du vätskeersättning? På tesked?
    Vi är tillbaka på sjukhuset nu. Ligger inlagd på Kvinnoklinikens vårdavdelning.
    Urinprovet visade att jag är rejält uttorkad :( så nu ligger jag med dropp och grejer
Svar på tråden BF Juli 2017 ny