Inlägg från: Vårivfresa |Visa alla inlägg
  • Vårivfresa

BF Juli 2017 ny

Sladdis17 skrev 2017-06-19 08:54:30 följande:

Vad härligt att hitta en tråd där det händer nåt! Glad Har följt en annan tråd med bf i juli, men där skrivs inget. Här skrivs det ju hur mycket som helst.

Bf 17 juli så 28 dagar kvar idag. Går in i vecka 37 imorgon. Börjar kännas som att han kan komma ut nu. Foglossningar, vätska i benen, svårt att sova och det nyaste - karpaltunnelsyndrom i högerarmen. Men bebisen verkar må bra iaf och det ju huvudsaken Glad

Va kul med någon som har samma bf som mig! :)

Min lilla fröken där inne höll mig vaken inatt, under 2h rörde hon sig konstant och jag tappade räkningen på hur många ggr jag car tvungen att gå upp på toaletten..
  • Vårivfresa
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Stort stort grattis till hela familjen :)
  • Vårivfresa

Hej alla!

Nu börjar det närma sig för många av oss.. Jag har en fråga. Jag går in i v39 imorgon och idag känner jag mig helt utslagen, som om jag skulle ha nån förkylning i kroppen eller influensa eller nått sånt.
    Det är mitt första barn och undrar om det är vanligt?

• Vårivfresa
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:27:35 följande:
    Det kan du ju mkt väl ha... jag snorar lite jag oxå men kul å bli sjuk nu sista veckorna. Nä vad kan vi göra åt det då? Vila extra mkt lr?
    Mannen har nyss varit risig så det skulle väl inte förvåna mig men han var risig förra veckan och då kände jag inte av något...

Haha ja, kommer ju lite väl olämpligt.. har massor att göra hemma innan det är dags, så sjuk ingick inte alls i planerna...

Jag blir så himla rastlös att bara ligga ner men jag försöker verkligen meeen det är svårt...
  • Vårivfresa
    Summerchild skrev 2017-07-10 15:51:17 följande:

Jag får komma in imorgon till smvc istället för torsdag ... mitt tryck i torsdags var 128/87 och äggvita dock +0 

Men trots allt bara massa dåliga symtom. Undertryck på 87 är väl inte så farligt tror jag. Hon på spessen tyckte inte det.

Jag var till min VC 3ggr förra veckan för mitt blodtryck, undertrycket ligger konstant just nu över 90 :( så min BM kopplade in Smvc.. dom skulle ha ringt i fredags efter senaste kollen på VC. Jag ringde idag, fick prata med någon rejäl surtant som sa att dom har mycket att göra (vilket jag förstår), jag förklarade att dom skulle ha ringt i fredags men gjorde inte det och att jag är orolig... Hon skulle be någon ringa när det passade meen ingen har ringt ännu.. Har en blodtrycksmaskin hemma så jag har kollat varje dag.. Jag har huvudvärk, sväller.. Har en vecka kvar till BF idag och börjar bli rejält orolig :( Sen är det 10mil till närmaste smvc och min BM är borta tills på onsdag, så det gör ju inte min oro mindre :(
  • Vårivfresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 07:35:42 följande:
    Joline84 skrev 2017-07-24 05:51:19 följande:

Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.

Hoppas din bebis vill ut snart ändå!

Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)

Hur många är vi kvar som väntar på bebis??
    Idag har vi gått en vecka över tiden... Dom pratar om igångsättning för oss också men vi ska på tul imorgon så vi får se...
  • Vårivfresa
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 12:05:44 följande:
    Spännande!! Är det rutin att man gör tul efter en vecka? Eller är det speciellt för dig? Stora barn sen innan?
    Ingen aning! Vi har varit in och ut från sjukhuset varannandag ungefär de senaste veckorna.. Jag har högt blodtryck och huvudvärk men alla andra prover är bra så dom vet inte riktigt vad som är fel :/ dom gjorde ett tul förra veckan och hon vägde runt 2700.. Jag vet inte alls, det är vårt första barn... har lagt på mig 7kg i vätska på knappt 2 veckor, vet inte alls om det är normalt :(

Meeen har börjat skriva ner alla sammandragningar jag får och dom börjar bli fler, så något positivt iaf :)
  • Vårivfresa

Hej alla!

Imorgon blir vi igångsatta med ballongmetoden.. Är det någon som har erfarenhet av den? :)

• Vårivfresa
    Summerchild skrev 2017-07-25 22:02:54 följande:
    Grattis! Hoppas din resa blir fantastiskt. Hoppas på en fin berättelse:) lycka till imorgon!
    Tack så mycket! Försöker vila så mycket som möjligt men har värkar rätt tätt som gör ont :( ballongen är inne och snart ska dom dra lite i den..
  • Vårivfresa

Här kommer våran förlossningsberättelse!

Onsdag 26/6 blev vi igångsatta runt 10-tiden med ballongmetoden. Det var flera som ville titta på när de skulle sätta ballongen så jag kände mig lite väl uttittad men det gick bra. Efteråt kändes det lite konstigt och jag var orolig hela tiden att den skulle dras ut.. Timmarna gick och jag börjar få mer och mer sammandragningar men det gjorde inte för ont ännu.
    Vid 18-tiden var det dags att dra i den men vips så ramlade den ut! Då var jag öppen 3cm. Efter det så började sammandragningarna göra ännu ondare och till slut fick jag lustgas. Efter några timmar började jag få dropp som skulle få fart på sammandragningarna då jag inte öppnat mig så mycket mera...
    Vid 23-tiden hade jag alldeles för ont och narkosläkaren tillkallades så att jag kunde få epidural. Vid 23.20 hade han lyckats få till det och jag började räkna ner tills den skulle börja hjälpa! Vid midnatt var jag helt plötsligt öppen 8cm och där gick det snabbt! 00.03 började jag krysta och vår dotter kommer ut 00.13! Slemmig och alldeles underbar :)

Efteråt ville inte livmodern dra ihop sig roligt så jag förlorade över 2L blod och fick sy några bristningar men det var inget jag funderade över utan bara njöt av att hon äntligen fanns på mitt bröst.
    Nu i efterhand märks förlusten av blodet men fick påfyllning av järn och sprutor. Personalen var helt fantastiska och verkligen levde upp till vad vi ville utifrån vårt brev.

Det är såå häftigt vad vi kvinnor klarar av! Hejja oss!

• Vårivfresa
    Bimbim79 skrev 2017-08-04 10:21:34 följande:
    Japp här ligger jag med ballong införd! De va minsann inte så angenämt att sätta den. Lilleman verkar dock inte bry sig nämnvärt om intrånget. Mekanisk start pga tidigare snitt, så får vi se hur lång tid detta tar. Läkaren sa det enbart berodde på ärrvävnaden jag inte redan va igång, och den drog han till ordentligt nu så nu börjar det :) maken tycker ert e skitjobbigt när jag har ont, samma som vid äggplocket och ivf:en klart det gör ont men han mår fysiskt illa när jag lider stackaren. Kommer ju bli ett kul dygn för honom ;)
    Min ballong var inne i drygt 8h men sen ramlade den ur, fick dropp och allt drog igång :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny