Inlägg från: Preet90 |Visa alla inlägg
  • Preet90

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-04-27 20:07:15 följande:

Här tycker jag allt flyter på hyffsat. Gick in i v 29 idag och det rullar på. Äntligen under 80 dagar snart.

Jag sitter dock och velat om man vågar ge sig ut och flyga i v 36. Har kollat med flygbolaget och där är det grönt. Men vågar man ge sig ut i lufttryck och allt.

Är nämligen en viktig skolavslutning 100 mil bort som är. Och tänkte först bila ner men det känns som en dag i bil kan bli kaos.

Hur hade ni gjort?

Hej, När är du beräknad? Är också i v 29 :)
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-04-29 03:18:53 följande:

Hej:) jag är beräknad den 19:) så 28+2 idag:) du då?:)

Haha vad kul, Jag är beräknad den 20:e juli så är bara en dag efte dig. Vet ni könet?
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-04-29 14:44:30 följande:

Ja det var roligt:) nej vi har inte kollar kön. Har ni?

Ja det har vi gjort :)
  • Preet90

Jag har varit på tul idag och allting såg väldigt bra ut. Bebisen beräknas väga mellan 3-3,5kg i juli.. Åhh jag längtar som bara den men samtidigt känner jag lite som TS. Jag har sjukt mycket att göra hemma, måste fixa en massa saker plus städa men jag har varken tid eller ork. Slutade jobba för 3veckor sedan men haft fullt upp sedan dess och idag har jag känt mig febrig och svag i mina ben. Förstår inte hur jag ska hinna städa, putsa alla fönster innan bebisen kommer. Både jag och mannen är sjuka så det blir bara mest gnäll här haha

• Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 06:41:12 följande:

Kul med tul! Jag gör mitt sista på måndag..ska bli så roligt att se hur stor han blivit sedan sist!

Stressa inte över att städa så mycket!! Jag lovar att det finns kvar när bebisen är född, hihi

Jag har verkligen försökt tänka så denna gång. Ska inte stressa upp mig över nåt, det finns ju tid sen också! Tvätta fönstren är ju inte nödvändigt innan, eller hur? Nä, njut av att du kan vila istället!

Får göra så mycket kroppen orkar och strunta i resten.

Vilken vecka är du i ? :) Känns som att alla får pojkar
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 13:01:46 följande:

Går in i vecka 36 idag! Nu är det så nära!! 17 dagar kvar..

Åhhh, så sjukt nära, är det ditt första? Hur känns det?
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 16:07:30 följande:

Det är mitt 3e barn, men de andra är 7 och 8, så känns nästan lite nytt att få en bebis!

Längtar jättemycket och kan inte tro det är sant efter allt som hänt!

är det planerad KS? Tänkte för du sa 17 dagar kvar, du är rxakt 2 veckor före mig så du borde väl ha mer än 17 dagar kvar då man har bf i v 40? eller tänker jag helt fel nu haha :)
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 20:58:37 följande:

Jag ska ha igångsättning i 37+3....så kommer inte gå tiden ut. Bf är egentligen 6 juli, eller om det nu var 7:e...

Okej, får jag fråga varför du ska ha igångsättning? ;)
  • Preet90
    acinnaleh skrev 2017-06-02 19:45:24 följande:

Kanske knadig fråga men går man till butikerna och frågar efter boxar eller beställer man?

Googla babyboxar.. du beställa nästan alla på en och samma sida :)
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 22:02:13 följande:

Väntade ju tvillingar men förlorade ena i slutet på vecka 17 efter en komplikation där jag fick opereras.

Har sedan kontrollerats av läkare 1 gång i veckan. (Varannan vecka sedan vecka 30).

Var i stort sett bestämt att jag skulle få ett tidigt snitt, i vecka 36-37, men eftersom allt har sett bra ut hela tiden för den överlevande tvillingen, och efter att min läkare pratat med andra läkare (bl.a. Han som opererade mig) så finns det inget hinder för en vanlig förlossning.

Anledningen till igångsättning är dels för att de ska ha mer kontroll och dels för att jag varit inställd på att få tidigare och är orolig.

Åh jag beklagar, vad tråkigt :(

Jätte skönt att den ena klarade sig fint, en stark liten pojke! :)

Du vet du alltså när du får din son :) känns så nära men ändå så långt borr, tycker du inte det?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny