BF Juli 2017 ny
Följt tråden en del och märker att ni har mer aktivitet än bf 15-31 juli är beräknad 23 juli
Följt tråden en del och märker att ni har mer aktivitet än bf 15-31 juli är beräknad 23 juli
Summerchild
Svårt och veta själv fick jag typ bf 31 juli först men de flyttade mig till 23 juli. Så måste visst haft lite kortare menscykel än vanligt och brukar ha rätt lång. Med sonen så blev jag igångsatt v 40 +1 pga. preklamsi så vet inte hur det blir denna gång. Mår bra hittills
Mysigt!
Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)
Mysigt!
Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)
Var hos barnmorskan idag är i vecka 29 + 3. Bebisen har mindre sf mått än storebror som låg typ +2 i kurvan i magen och legat där typ sen dess. Så vet inte om hon blir mindre. Har mest köpt mini rodini kläder i strl 56/62 som minsta storlek men är lite osäker på om jag kanske ska köpa några Bodys/byxor i typ strl 50, kan nog köpa några billigt på loppis så är inte världens sak om de blir försmå. Vill inte att hon drunknar i kläderna heller och allt är tokstort lite stort gör nog inget eller Växtmån om man säger så. Sonen växte snabbt så han hade strl 68 när han typ var två-fyra månader och vid ett halvår strl 80/86 han hade 92 när han fyllde ett år så ingen aning om hon är åt mindre hållet eller om hon följer storebrors kurva mer.
Blodtrycket var bra och järnvärdet gladde sig barnmorskan hade gått upp så ska fortsätta med den dosen jag har nu. Nästa besök är om 3 veckor dvs v.33, sen sa hon att det blir varannan vecka eller oftare om behov finns. Hade preklamsi mot slutet av förra graviditeten och vart igångsatt v 40 +1. Så hoppas jag slipper denna gång.
Jag har inte planerat några resor alls till sommaren. Mannen åker bort med sonen under midsommarveckan till svärföräldrarna. Stannar hellre hemma. Bägge vi två känner mer för att ta det lugnt och inte planera några resor i juli, är ju beräknad 23. Men fick preklamsi med sonen i vecka 40 så vart igångsatt så lite rädd för att få det igen men de säger att det inte är säkert och att det kan ske tidigare.
Var eventuellt tal om klassåterträff från gymnasietiden 10 år sen, intresset verkar inte vara så stort. Men förslagen om helgerna typ första i juli eller helgen innan bf. Kände åker vi dit så då jäklar lär väl allt gå snett. Har varken bil eller körkort eller släkt i den stan, så känns som mindre helvete och komma hem i så fall. Sen undrar jag varför man vill ta i juli känns som många kan ha andra planer/resor även om de försökt gå ut i tid.
Har fog lossning och känns som jag bör ta det försiktigt, känns mer vissa dagar, andra funkar bättre. Men det blir väl i mån av ork och lust i juli och göra saker runt om i Stockholm då vi bor här.
Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi
Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?
Är i vecka 31 + några dagar nu. Är mindre än när jag vänta sonen men är kraftigt överviktig innan graviditeten, med sonen var jag bara lätt överviktig/normalviktig. Kan fortfarande ha merparten av alla kläder utan problem. Har mamma leggings men de börjar bli lite för varma i denna värme. Men kan fortfarande ha mina shorts och vanliga leggings. Det jag har köpt har mest varit några leggings en lite rymligare tjocktröja, ett par amningsbehåar och en vårjacka. Trodde jag skulle behöva investera i en helt ny garderob nästan.
Har dock haft mer problem med ryggen och bäcken denna gång. Behöver gå upp och kissa några gånger på nätterna.
Var hos barnmorskan idag. Värdena såg bra ut. Bra blodtryck, järnvärdet ligger på 122 bättre än förra graviteten. Ingen fara med sockervärdet. Dock har jag aldrig vägt mig inte ens vid inskrivning, är redan kraftig överviktig innan. Vet faktiskt inte alls vad jag väger, egentligen inte innan heller, bara vad jag vägde i somras förra året och den vikten gav mig ångest. Men känns som jag hållit vikten rätt bra denna gång, kan fortfarande ha typ de flesta kläder som jag kunde ha innan jag blev gravid.
Såg någon fråga om kläder. Försökt hålla mig på 14 i antal strl 56/62 bodys/klänning/tröjor och 14 par leggings/tjockare byxor, ett par tjocktröjor och ett par onepice. 4-5 pyjamas. Sen i strl 68/74 köpt bara långärmade ej sommarkläder och även ytterkläder. Några mössor/någon solhatt i 40/42 och några i 44/46. Men vi har ingen egen tvättmaskin och tvättar någon gång i veckan så vill helst ha något mer än precist om det går åt mer, dvs ett par ombyten och liknande, i värsta fall får vi väl handtvätta i alla fall. Hade vi haft egen tvättmaskin hade nog halva mängden räckt.
Utgår inte att vi kommer få typ någonting i klädväg i present och vill faktiskt inte få det heller. Vilket jag inte tror de närmsta lär komma med. Då de känner mig och mest anser att sonen har lite för mycket kläder.