Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-03-20 21:45:48 följande:

Har inte kommit så långt... Borde teckna gravidförsäkring, har inte gjort det än. Aja baja, hehe. Är det gravidförsäkring du har tecknat eller är det något annat?

Har faktiskt inte heller någon gravidförsäkring ännu... haha. Har bara kollat runt lite men det lutar åt att vi skaffar trygg-hansa (den som kostar pengar).

Men jag kan tipsa om erv smart-försäkring. Det är en vanlig reseförsäkring men den täcker även gravid tom vecka 32+0. Du tecknar den bara de dagar du är borta :)
  • FrökenMp

Ja, reseförsäkringen från erv kostade mig bara ca 230kr för 4 dagar. Känns som en liten summa om jag nu skulle råka föda i Rom och behöva flygtransport hem så står ju erv för det.

Tyckte faktiskt att Länsförsäkringar lät bra också men på något sätt dras jag mer till Trygg-Hansa, haha! Kanske dags att teckna nu när jag ändå går in i vecka 26....:)

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-03-22 20:05:59 följande:

Jag tycker sparkarna har ändrat karaktär helt u magen, är det någon mer som märker något sådant?

Blir andfådd för allt nu också känns det verkligen som.

Men annars njuter jag av äntligen v 24 imorgon!

Drt tycker jag också! Jag kan inte riktigt förklara på vilket sätt men jag känner att de känts annorlunda sen någon vecka tillbaka.

Känns även som att jag kan känna när han sparkar i mig, alltså inte ut mot magen men nånstans bakåt liksom. Märklig känsla. Jag ser även på utsidan av magen när han "rullar runt" eller rör på sig lite. Sååå mysigt:)
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-22 21:43:14 följande:

Samma här! Men när han sparkar mot urinblåsan känns det riktigt obehagligt.

Har också börjat kunna se en del sparkar på utsidan av magen. Och sambon har äntligen känt första sparken mot sin hand!

Åh vad mysigt!

Jag kan sitta hur länge som helst och bara kolla när bebisen rör på sig där inne och sparkas och har sig:)

Nu imorse såg jag att han la sig på vänster sida av magen och stannade kvar där för det buktade ut när han rörde sig dit sen försvann den aldrig och det blev liksom hårt just där. Så häftigt:D
  • FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Tvärtom så känner jag mig inte trött alls! Även fast jag lägger mig sent, sover dåligt och vaknar alldeles för tidigt (bebis som väcker mig) men ändå har jag rätt mycket energi.

Har däremot blivit 50% sjukskriven av läkare pga att mitt jobb ger mig foglossning och karpaltunnelsyndrom... får se nu försäkringskassan beviljar. Vet inte hur lång tid handläggningen brukar ta innan man får veta.
  • FrökenMp

Ni som fått barn innan!

Har en smärta som jag har svårt att bedöma vad det kan bero på. Vet inte om det är normalt eller ej...

Om jag spänner magmusklerna (tex byter från liggande till sittande position) eller när jag står upp/går så gör det ont i nedre delen av magen.

Inte alla molande utan mer som att det spänner och drar...någon som känner igen detta?

Detta gör att det blir så jobbigt för mig att gå längre sträckor och kan inte ta lika stora steg som förut.

• FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-03-30 21:57:11 följande:

Sammandragningar, får samma, eller förvärkar vad man nu väljer att kalla det! Går de över med vila så är de inget att bry sig om. Bara dra ner på tempot å undvika de rörelser som gör ont.

Det känns inte alls som sammandragningar. Det har jag fått mycket av på senaste tiden men det jag pratar om är mer en konstant, brännande känsla. Kan vissa gånger kännas nääätan som träningsvärk.

Kanske är ligamenten....:)
  • FrökenMp

Nu har vi äntligen beställt vagn! Det blev en Stokke trailz i beige melange. Nästan pirrigt att beställa!

Dessutom var vi på 3D-ultraljud igår på vasamamma. Det var helt fantastiskt att få se lillen igen. Han ser så mycket ut som sin pappa!

• FrökenMp
    narie24 skrev 2017-04-01 09:42:02 följande:

Gud vad häftigt med 3D! Då får man ju verkligen se hur de ser ut, vad verkligt!

När jag tittar tillbaka och ser att man klarat ca 180 dgr, och 100 dgr kvar, känns det lite. Jag tycker att det känns som jag varit gravid i en evighet! Man har ju gått en hel lååång vinter med diverse krämpor. Men jag har redan glömt hur tufft det var med illamåendet. Man ska vara glad för att man kan gå upp, äta frukost och umgås som vanligt folk hehe.

Men jag är otålig av naturen och vill bara att nästa 50 ska gå snabbt.

Ja, det var verkligen speciellt. Nu har vi ett ansikte på honom, det känns lite kul:)

Jag är också otålig! Har 94 dagar kvar men det känns ändå som att tiden stått stilla de senaste veckorna.

Men nu är det ju ljusare så det blir väl lättare för oss allihopa, förhoppningsvis :D
  • FrökenMp
    Joline84 skrev 2017-04-01 19:25:42 följande:

Wow vilken häftig bild! Helt otroligt att man kan få se dem så detaljerat. Kul att ni kan se pappans drag redan.

Ja, verkligen! Tekniken har kommit långt. Det går att se ännu bättre egentligen men våran pojke låg för nära livmoderväggen så det var inte lika lätt att urskilja dragen. Men ligger bebisen längre in så ser man jättetydligt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny