BF Juli 2017 ny
Det löste sig, maken spenderade typ 30-40 min på Jysk och nu är den upplagd.
Tack allihop för lycka till önskningarna. Vi längtar verkligen till imorrn.
Det löste sig, maken spenderade typ 30-40 min på Jysk och nu är den upplagd.
Tack allihop för lycka till önskningarna. Vi längtar verkligen till imorrn.
[quote=77778927][quote-nick]acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:[/quote-nick]Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)[/qu
En liten flicka.. så roligt!! Grattis!! Hoppas du mår bra. Kramsr
Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.
Är det nån som vart på leksand sommarland nu juni tider. Blir orolig att vi fryser ihjäl om vi åker imorgon när det ska vara 17 grader ? :(
Var hos barnmorskan idag i v 35+1 hade af mått 36 och allt verkade bra med bebis. Det var första gången hon kände hur han låg idag. Hon sa att han är så gott som fixerad.. men lite,lite ruckbar. Är lite orolig för det för dotter nr 2 var rörlig fram tills jag var öppen 5 cm och gick in i aktiv förlossning. Undrar om denna har en jumboskalle eller extra stor som. Fixerat sig så tidigt. Har ett besök kvar hos bm innan förlossningen och det är i slutet av juli.
Ni som bara har dagar kvar till förlossningen.. det är så spännande att läsa! Själv ska jag vara gravid länge till.. bf 30/7
Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.
Barn ska inte sitta framåtvända, är inte bra för varken dem eller bäraren. Då är det bättre att sätta barnet på ryggen om de vill kunna få bättre överblick på omvärlden.
Jag har hört det blir aldrig som man tänkt sig... man fantiserar innan hur det ska vara... sen kommer verkligen ikapp
En fråga till er gravida.. min bebis har hela tiden nu i slutet legat med rygg/rumpa år vänster sida och sparkat mest åt höger håll.. men nu så har bebis roterat och sparkar bara på vänster sida.. känner inte sparkarna lika tydligt som förut.
Han är fixerad så inte borde han kunna snurra såhär? Är lite orolig för bebisar ska ligga helst åt vänster och sparka åt höger när förlossningen startar så bebisen roterar rätt.. annars kan barnet komma i fel bjudning och orsaka sugklocla, snitt och bristningar..
Tror ni bebisen kan snurra tillbaka rätt igen? Bör jag kontakta bm?
Jag frågade faktiskt min bm igår när jag var där, eftersom min också flyttar sig från sida till sida.
Och jo, de kan göra det trots att de är fixerade!