Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-20 13:04:19 följande:

Ja 3 cm öppen sa dom...är det moget? Ja dom tog hinnorna på en gång å nu har ju 2 timmar gått men svagaste värkar så nu ska jag ut å promenera :)

Wow jaaa verkligen!! Så skönt för dig!! Hoppas allt går fort för dig nu
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-20 21:06:53 följande:

Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?

Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(

Åååh herre gud! Jag håller tummarna att allt ska gå bra. Men när dom tokhöjde droppet.. varför? Pga stress eller vad var anledningen om allt endå gick framåt?

Jaaa till mig har dom sagt att dom har tv apparater i deras rum så all personal har koll på bebisarnas hjärtljud. Hoppas det inte beror på stress = brist på koll :(

Jag skickar massor med lycka till nu!!!! Du fixar det här galant!!! Kämpa!
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-21 13:11:28 följande:

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)

Ååååå grattis!!!! Så skönt att allt gick bra. Har tänkt på dig!! Ååå så gullig liten prins! Helt perfekt! Hade han inte kommit ut nu så hade han nog vägt runt 4000 vid bf

Så här i efterhand.. rekommenderar du igångsättning eller skulle du hellre ha väntat till det starta av sig själv? Tänkte smärt mässigt osv? Är skit nervös för min igångsättning på onsdag.. nästan så jag velar om jag ska avboka och vänta ut bebis trotts smärtan från ischias.

Hemskt endå att du lämnades själv sådär!! Jäkla stress inom förlossningen!! Den där bm med stor rastaknut på skallen.. var det hon du hade nu med? Tror jag vet vilken du menar.. är lite orolig att jag ska få en otrevlig bm.

Åå njut av din bebis!!! Massaa grattis från mig!
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-21 12:41:44 följande:

Ännu en natt med rejäla jag får nog kalla det värkar, 6:e minut från kl 00-07 då ebbar de ut. Vandrat som en osalig ande i köket/ hallen hela natten. Med leksugen kattunge i hälarna som förvisso gav upp å somnade efter några timmar. Har kunnat sova nu på fm, fortfarande sammandragningar trots vila. Suck varför kan det inte bara dra igång?

Åååå så drygt!!! Håller tummarna att der snart startar. Positiva är ju att livmodern ialf övar då är det ju nära :) när är ditt bf eller går du på övertid nu?
  • Vet hur det känns
    basio skrev 2017-07-20 14:40:35 följande:

Åh, vad spännande Summerchild! Hoppas det flyter på nu och att det kommer igång ordentligt.

Jag fick hinnsvepning igår och idag har slemproppen lossnat så hoppas på lite action snart.

Bebis på gång kanske? Håller tummarna
  • Vet hur det känns
    basio skrev 2017-07-21 18:39:57 följande:

Verkar tyvärr inte som det ... även om mer av slemproppen lossnade idag.

Suck.. men snart så har vi alla våra bebisar här!! Väldigt jobbigt nu på slutet.. sista dagarna.
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-21 19:18:03 följande:

Bf+4 idag. Börjar bli riktigt tungt. Varje dag känns som en vecka. Och jag mår konstigt, trött och orkeslös och smått illamående. Har inget hänt under helgen ska jag ringa in och försöka få igångsättning, orkar inte mer. Foglossningar som gör att jag knappt kan röra mig.

Kämpa på! Sista dagarna är jobbiga.. fick mina tjejer bf+3 och bf+4 och varje dag var hemsk.

Denna gång sätts jag igång (förhoppningsvis, beror på tappen ) 39+2 jag lider av foglossning och ischias.. ringde in till förlossningen 38+1 och fick komma in 38+2 och skulle då startas (men tappen var bakåtriktad) så jag fick vända hem.. och komma tillbaka 39+2 som är nu på onsdag. Är totalt slut och orkar inte vara gravid längre.. denna smärta gör mig galen
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-21 20:10:25 följande:

Det är överbelastningen som gör problem. Ja man är inte värd mkt. Han kunde ha dött för deras nonchalans :(

Jah gick faktiskt in på google och läste om dropp pp hjärtljuden.. och 50-60 slag/min och för många blev det katastrofsnitt då. Så du hade tur att han stabilisera sig snabbt.. var nära där!!

Det jag inte förstår är.. dom säger ju att bm har koll på hjärtljuden där inne i deras rum. Larm och grejer.. dom borde ju sett hans hjärtljud droppa! Usch att du blev lämnad så mycket!! Och vid krystningen också!! Var det många prickar (dom där blå/rosa) på tavlan?
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-21 20:10:25 följande:

Det är överbelastningen som gör problem. Ja man är inte värd mkt. Han kunde ha dött för deras nonchalans :(

Var det vid bm bytet som den nya personslen ökade droppet? Hade du dåliga värkar eller varför ökades droppet, om du vet?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny