Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Tänkte bara tipsa er om en tävling jag har på min instagram. Tävlar ut tre hårband (för bebisar), ett i vitt, turkost och grått :D om ni skulle vara intresserade. Min instagram är iallafall "mipham". :)

• FrökenMp
    Lindseeey skrev 2017-05-05 18:28:13 följande:

27+5 idag, och idag fick vi se vår lilla höna igen på tillväxtultraljud. Längtan efter henne blir bara större och större !!

Åhhh wow så coolt!!! Vi gjorde också ultraljud i 3D. Så himla häftigt att man kan se dragen redan:)
  • FrökenMp

Idag blev jag överraskad med en babyshower! Hade aldrig anat att jag skulle få en! Sa till och med till sambon imorse att jag ville planera en egen för jag trodde inte att jag skulle få nån. Blev så himla glad att jag började gråta :D

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-05-29 20:04:03 följande:

Helt galet! Jag måste verkligen handla klart nu haha. Listan är lång. Känns som man har lång tid kvar

Hah kanske hellre beta av lite i taget i tid än att veckan innan handla allt i panik;)
    GrönaDruvan skrev 2017-05-29 20:07:26 följande:

21 dagar kvar här.....gah!!! Men känslan att han kommer innan släpper inte..

Gud så nära!! Håller alla fingrar för att din lilla bebis stannar lite längre iallafall så ni kan ha kalas.
  • FrökenMp

Igår provade jag och sambon att handmjölka mig Hahah!!! Det äe ju första barnet för oss båda så jag skrattade ihjäl mig när sambon skulle hålla fingrarna som ett C och sen trycka på mitt bröst och helt plötsligt rann det till. Sa åt honom att smaka också Hahah!!

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-06-01 11:46:50 följande:

Haha jag måste nog börja nu!

Men du hade väl gjort en lista? Så himla skönt ändå när man kan kryssa av nåt från listan:D
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-06-01 12:08:26 följande:

Blir ett långt klagoinlägg nu. Ni behöver absolut inte läsa!

1 juni, 48 dagar kvar. Jag tycker fortfarande att målet känns riktigt långt bort! Känner mig nedstämd och har ingen ork till något även fast kroppen är "pigg" . Allt som i början och mitten var roligt känns bara som en press! Har massor kvar att handla och mycket kvar att göra hemma. Bara att tvätta upp allt känns som ett projekt då vi redan har massa tvätt varje dag då vi är så många.

Tror vädret gör mycket också, 1-2 plusgrader ,snöar till och från , isen har inte gått och det blåser nordliga vindar fortfarande. Nordliga=iskalla. Har tom fått plocka fram tjocktröjorna igen då det vart för kallt med vårjacka. Vi brukar kunna kratta i mitten på maj, träden brukar ha börjat knoppa och isen brukar ha gått runt 25. Nu ser jag inget slut på allt.

Har 2 resor inbokade som också stressar, vill göra barnen glada men hur kul är det att åka iväg då man får ont bara av 30 minuter i bilen för att bebisen trycker så högt i magen och man kissar konstant. Och det är 4-5 timmars bilresa dit. Men åker vi inte nu i juni kommer det inte bli någon sommarsemester alls. Och bor man här måste man nästan komma iväg några dagar, och ungarna tar typ för givet att vi ska åka på något. Den ena resan kan jag iallafall avboka.

Inser att jag räknar ner veckorna till 37+ också då mina andra kommit då och det är livsfarligt! Jag har ny sambo och är äldre, den kan lika gärna ligga kvar på övertid . Man har inga garantier på bebisen när den vill komma ut.

Nej nu ska jag sluta skriva men var riktigt skönt att få skriva av mig lite! Försöka rycka upp sig och ladda för en eftermiddag med barnen .

Åhh fy! Låter inte alls kul. Jag tror faktiskt att vädret gör mycket tyvärr... hoppas solen och värmen dyker upp hos er snart så du får lite energi tillbaka.

Angående bilresan så får ni ju göra många stopp på vägen så kan du gå ut och sträcka på benen. Jag själv skulle aldrig klarat det annars!

Du är grym som kämpar på! Det är vi alla<3
  • FrökenMp

Bf lista

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerat igångsättning.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

28/6. Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Reserv på snitt en vecka innan.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

• FrökenMp
    Lillan090815 skrev 2017-06-12 16:46:44 följande:

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

Sådär har jag haft ganska länge!:) Så obehagligt när det känns som att man inte får tillräckligt med luft. Speciellt om man ligger ner...
Svar på tråden BF Juli 2017 ny