Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-05-22 14:35:11 följande:
    Du är ju förståndig bimbim. Sant att går det för långt tid är det som att sex är glömt. Ush vad tragiskt.
    Haha man måste ju jobba lite för att vilja igen å komma igång, annars hade ju folk bara haft ett barn ;)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-23 00:10:34 följande:
    Ja det är ju många separationer hos många och nya partners kommer in som i min familj. Det är 4 pappor till mina 4 barn :S bra jobbat kanske?
    Jag har 3 pappor till mina snart 4 barn, men det har varit andra problem än just samlivet som gjort att det blivit så. Livet tar kanske inte alltid den vägen man trodde, men det brukar bli kanon i slutet ändå :)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-23 01:39:13 följande:
    Min äldsta dotter tycker att det borde bli en 5e pappa oxå annars blir det orättvist om det blir något helsyskon. Haha hon är rolig. 15 år och har ofta humor. Från sin pappa vet jag :)
    Låter som nåt min 13 åring kunde sagt, hon ser ju inte det som att de har olika pappor, hennes bio pappa dog innan hon föddes så hon är uppvuxen med samma "pappa" som de yngre. Varken han hans nya eller jag o min nya gör skillnad på barnen de tycker bara de plus att ha extra mamma extra pappa, finns alltid nån att ringa eller nån av oss som är hemma. Underlättar ju att vi bor på 10 minuters promenadväg. Stora tjejen bor dock på heltid hos mig. Blev för jobbigt att bära runt kläder o smink samt det märktes på hennes skolarbete att hon inte fixade vv, men hon går hem till "pappa" lite då å då. Nuförtiden ser man ju knappt röken av henne ändå pojkar kompisar o internet :) min nya make kommer adoptera henne just för det juridiska ska va lika för alla barnen. Men hon kommer ju ha kvar mitt ex som sin "pappa" iaf :)
  • Bimbim79

Jag ska på tul nästa vecka, vet egentligen inte varför, första barnet vägde 1900, det va tillväxthämmat, men de 2 nästkommande vägde ju 3600 och 3750 då gjordes en koll på barn nr 2 men inte på nr 3? Å nu ska vi in å göra på nr 4?
    Har varit på medeltidsdag idag, stekande sol, ingen skugga i sikte, mycket folk och mycket promenader. Fick avbryta tidigare än beräknat å åka hemåt. Hade rejält ont i bilen påvägen hem, vila och vätska i skuggan när vi väl kom hem med barnen. Får nog ta de lite mer lugnt än vad jag gjort idag, va en riktig pina! Blir tidig kväll för mig!

• Bimbim79
    Lindseeey skrev 2017-05-27 19:59:39 följande:
    Ja just nu känner man sig inte så tuff längre,. Ja i morgon har dom ju lyckats hålla henne inne en vecka extra så vi hoppas på ytterligare minst en vecka :/
    Håller tummarna, varje timme är ju en bra timme! Aldrig kul att få strikt sängläge men man gör ju allt för sin lilla! Lycka till! Skickar lite styrka!
  • Bimbim79

Grattis på morsdag till er alla!

Lillplutten har haft ett sjukt aktivt dygn, inte stilla mer än 30-60 minuter sporadisk. Även då känner jag av honom med hicka och nån mindre puff. Blir i te klok på hur han ligger därinne heller, vet han vände sig för nån vecka sedan då höll jag på att få upp hela middagen. Men nu sparkas det överallt runtom hela magen, antagligen gott om plats, är man nr 4 så är man :) så han kör kanske ett ärevarv till.
    Sommarvärmen har gjort mig svullen och orkeslös, vill massa däremot men får väl ge mig på mycket tyvärr. Tyngre lyft är omöjligt nu, vilket klart retar mig när jag är van vid att både ta i, träna och reda mig själv om det är nåt jag vill. Kondisen är som bortblåst men får väl ta tag i det sen, just nu får ju inte lungorna plats så svårt att träna upp nåt flås, gör ju dessutom ont överallt varje gång jag ökar farten på något vis. Vecka 32 nu, så några veckor till sen hoppas jag det drar igång, otålig och längtar efter att få lära känna nästa lilla individ :)

• Bimbim79
    Any80 skrev 2017-05-28 14:23:53 följande:
    Mitt första fl var en mardröm :) tog en evighet och gjorde extremt ont, med andra gick mycket bättre, men med båda barnen använde jag bara lustgas lite skeptisk när det gäller Eda just det med att inte kanske följa kroppens signaler, när var du beräknat? Jag e b den 18/7 :))
    Hade Eda och lustgas med mina 2 sista, inga problem alls att känna skillnaderna mellan värkar, kunde känna om de va en stark krystvärk eller en svag som va i antågande. Bm tyckte dock det va fantastiskt att jag kände den skillnaden trots edan, tyckte bara den hjälpte i öppnings skede i utdrivningen är det ju oavsett som ett lokomotiv som ska ut!
    Haft högsommarvärme en vecka nu, idag lite svalare, hoppas på lite regn som sköljer bort allt pollen, jag störs inte av det men de e gult överallt!
  • Bimbim79

Vet inte om boa räknas in i mitt hysteriska städ humör. Maken tycker jag är knäpp. Har rensat ut kattvindarna, barnens rum. Startade allt med att köpa 2 rullar svarta sopsäckar. Skurat kyl/frys, alla köksskåpen inuti, rensat allt jag tyckt är "fel" gammalt inte används. Tvättat allt, vikt in alla kläder i garderoben på nytt, i alla garderober. Ska putsa fönster å byta gardiner. Va påväg ut för att städa garaget med, men då fick jag inte hållas längre ;) han va väl rädd jag skulle slänga allt jag ansåg va onödigt, typ svetsen o vinterdäcken!

• Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-05-31 07:20:40 följande:

Någon som vet om man kan säga till Bm att man inte vill väga sig något mer förens sista besöket nu? Jag börjar få mer och mer hjärnspöken över vågen så vill knappt äta frukost innan Bm besöken skulle det bli akut snitt vet gubben min vikt.

Klart man kan! Vikt kontroll är frivilligt hos min bm, att man kollar vid inskrivning och nån gång mer är ju ok men varje gång är ju meningslöst. Dessutom så väger de dig när du kommer in på fl vilket jag tycker är ok.
  • Bimbim79

Tul idag, allt såg bra ut. Följer sin kurva, har som jag misstänkte vänt sig men finns ju plats att vända tbx om man har otur. Blev frukost på stan, typ vad jag orkar med, haft krypningar i benen varje natt nu så får sova middag istället. Nu är alla kläder, lakan osv tvättade är lite småplock kvar blöjor etc bara sen är vi redo. Har storstädat hela huset, inne i varenda vrå, fyllt släpet med saker jag tycker är förbrukade. :) men vilken rid det tar att göra saker nu :) men det blir gjort sakta med säkert!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny